goede stofzuiger

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
hlc
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 jan 2013 13:15

goede stofzuiger

Bericht door hlc »

Ik heb een Maine Coon en een Pixiebob en vooral de mc verhaart als een dolle. Van die zachte donzige haren die overal aan blijven zitten, vooral aan mijn vloerkleden. een crime om weg te krijgen. Nou is mijn oude Philips stofzuiger aan vervanging toe en ik vroeg me af of iemand onlangs een nieuwe stofzuiger heeft gekocht waar hij of zij buitengewoon tevreden over is.
Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Cyamytha
Poema
Poema
Berichten: 299
Lid geworden op: 29 dec 2013 13:51
Locatie: Deventer

Re: goede stofzuiger

Bericht door Cyamytha »

Ja ik!

Philips PowerPro Expert FC9720/09.

Echt niet normaal wat dat ding allemaal zuigt t.o.v. mijn 20jr oude Dyson, die vorige maand is overleden.

Ik zou achteraf wel voor de iets luxere versie zijn gegaan, omdat dat mondstuk wat meer opties heeft!
Ankie, personeel van Beer en vrouwtje van Astor de hond!

Album Karel en Beer


*Karel* (28-7-'13..5-6-'18)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: goede stofzuiger

Bericht door castratenkoor »

Ik heb een Dyson met ipv stofzak een bak die je leeg kunt gooien. Uitermate tevreden over. Zuigt heel goed, hanteerbaar en makkelijk te legen. Ik heb 6 katten dus overvloedig haren door heel het huis. Heel handig systeem met de zuigbuis die je langer en korter kunt schuiven.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Cyamytha
Poema
Poema
Berichten: 299
Lid geworden op: 29 dec 2013 13:51
Locatie: Deventer

Re: goede stofzuiger

Bericht door Cyamytha »

Oh ja, die van mij is ook zakloos ;) Ik wil nooit meer een stofzuiger met zakken er in!
Ankie, personeel van Beer en vrouwtje van Astor de hond!

Album Karel en Beer


*Karel* (28-7-'13..5-6-'18)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: goede stofzuiger

Bericht door nellebel »

ik heb een miele parket en co. vind ik ideaal. wel met zak. maar ik haal de zak meestal 2x leeg voordat ik vervang, zo doe ik er langer mee. zuigt perfect alle haren weg.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
genm
Huiskat
Huiskat
Berichten: 49
Lid geworden op: 02 okt 2014 15:37

Re: goede stofzuiger

Bericht door genm »

Ik heb een Tristar SZ-1916. Zakloos en draadloos, op te laden via het stopcontact. Kruimeldief zit erin geïntegreerd. Enorm tevreden over. Geen gedoe meer met snoeren en hij zuigt super!
Fleur,
Mees - 17/04/2014, Guusje - 05/05/2014 en Elsa - 09/11/2014
hlc
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 jan 2013 13:15

Re: goede stofzuiger

Bericht door hlc »

Hartelijk dank voor jullie snelle antwoord! Ik ga meteen op onderzoek uit! Snoerloos, dat lijkt me wel wat... Maar ik heb de ervaring dat de accu's van oplaadbare apparaten na een tijdje toch steeds zwakker worden. Mijn kruimeldief zoog na een paar maanden niks meer op bijvoorbeeld.
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: goede stofzuiger

Bericht door Ms Maaike »

Accu's worden inderdaad slechter naarmate ze vaker op zijn geladen, dat is de aard van het beestje. Ik heb een Miele Black Pearl 5000. Ik heb een Dyson gehad, maar ik werd HELEMAAL GEK van dat ding. Alles is van plastic (dus ik liep continu met een afro rond als ik bezig was met dat ding), ik vond de mond niet wendbaar genoeg en omdat de mond wat hoger is dan die van mijn Miele kwam ik ook niet onder alle kastjes. In die Black Pearl zit een HEPA-filter, wat ik echt wel nodig heb met mijn allergieën. Voor mij nooit meer iets anders dan een Miele. Oja, hij is zwaar (acht kilo geloof ik), gaat moeizaam over z'n eigen snoer heen en er zit een zak in. Ik vind dat laatste niet zo erg; dat zorgt namelijk voor nog minder uitstoot. Het snoer zelf is 10 meter, ik kom voor dit huis eigenlijk nét een meter te kort (de stopcontacten zitten hier dom genoeg nergens in het midden van de muur). Maar het ding zuigt als de beste. Haren uit gordijnen, mandjes, krabpalen, fleecedekens... Hij kan het allemaal. :) Wat ik ook prettig vind is dat je het wattage handmatig kan instellen én er zit een schuifje in het 'handvat' waardoor je stoffen niet vastzuigt. Verder is de Black Pearl ideaal als je wat langer bent of snel last krijgt van je rug, niet alleen omdat ik 'm vrij ergonomisch vind maar ook omdat alles uitschuifbaar en verstelbaar is. Alleen (door het gewicht van het ding) is de trap zuigen minder leuk. Maar goed, dat negatieve aspect wordt ruimschoots ingehaald door alle positieve punten aan het ding (misschien moet ik de reclame in...).
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: goede stofzuiger

Bericht door Rik »

Miele Black Pearl 5000 = 2200 watt
Dat zuigt wel lekker, ja :)

(dan is instelbaarheid overigens wel een vereiste want voordat je het weet heb je iets opgezogen wat je niet wilt)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: goede stofzuiger

Bericht door Ms Maaike »

Die Dyson die ik had had slechts een vermogen van 750 Watt. Dat kon je niet instellen en dat was erg irritant. Die zoog zich al vast aan zeil. Ik schuif 'm overigens nooit naar 2200 Watt, maar goed, die optie is er wel en kan best fijn zijn als je een hoogpolig vloerkleed moet zuigen.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
hlc
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 jan 2013 13:15

Re: goede stofzuiger

Bericht door hlc »

Maaike, je hebt me overtuigd! Miele it's gonna be!
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: goede stofzuiger

Bericht door Ms Maaike »

Ben benieuwd wat je er zelf van vindt. :)
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Nohara
Huiskat
Huiskat
Berichten: 42
Lid geworden op: 20 aug 2015 14:56

Re: goede stofzuiger

Bericht door Nohara »

Wij hebben ook een Dyson. Hiervoor deed ik enkel aan vegen (jawel, met een bezem) maar nadat onze kittens bij ons kwamen bleef ik maar vegen. Wij zijn maar meteen extreem gegaan en hebben een Dyson genomen.

Ideaal gebruik voor zowel op gladde vloeren als op tapijt en stoffen banken.
(Magaret Green) - Maggie
(Hiroshi Nohara) - Hiro
Geboren op 29/05/'15
Gebruikersavatar
snorrebaard
Poema
Poema
Berichten: 335
Lid geworden op: 17 nov 2009 22:07

Re: goede stofzuiger

Bericht door snorrebaard »

Mijn poes háát stofzuigers.
"Dogs come when they’re called;
cats take a message and get back to you later.”

~ Mary Bly
Gebruikersavatar
Cyamytha
Poema
Poema
Berichten: 299
Lid geworden op: 29 dec 2013 13:51
Locatie: Deventer

Re: goede stofzuiger

Bericht door Cyamytha »

De mijne ook... En mn katers zijn er ook niet dol op ;)

Die zakloze zuigers zijn toch echt wel een uitkomst. Kan m na elke keer zuigen legen, maar heb geen gedoe met zakken meer...

Had liever een Dyson weer gekocht, maar die paste niet in t budget :(
Ankie, personeel van Beer en vrouwtje van Astor de hond!

Album Karel en Beer


*Karel* (28-7-'13..5-6-'18)
Plaats reactie