Hebben katten behoefte aan kattengras?

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Gebruikersavatar
Miepje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 sep 2006 21:32
Locatie: Kampen (Overijssel)

Bericht door Miepje »

Ik heb nog nooit een haarbal van Miep gezien. Af en toe koop ik kattengras en dat is eigenlijk niet nodig omdat ze veel buiten is. Ze eet ook niet heel veel van het gras. Misschien dat ik in de winter wel weer een bakje met kattengras binnen zet.
Gebruikersavatar
Lotus
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 24 aug 2007 11:00
Locatie: Polder
Contacteer:

Bericht door Lotus »

Bam heeft zich vandaag groen gegeten aan gras in de tuin, maar ik ben nog geen haarbal tegen gekomen. :grin:
Profeet Mohammed aaide zijn kat (Muezza) 3 keer over zijn kop en sinds die tijd hebben alle cyperse katten een "M" op het voorhoofd
Gebruikersavatar
ingelke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 23 feb 2005 15:26
Locatie: Zuid-Limburg

Bericht door ingelke »

Ik zie iedereen maar praten over haarballen in combinatie met het kattengras... Is het niet zo dat het kattengras helpt de haren die de kat binnenkrijgt door het wassen af te voeren door het lichaam???

Mijn katten komen alleen maar op het balkon en daar heb ik een grote pot kattengras voor ze staan. Nu moet ik wel zeggen dat eigenlijk maar 1 kat er dankbaar gebruik van maakt. Mijn andere twee katten eten er heel af en toe wel eens wat van...
Nu vraag ik me af: is het bij jullie ook zo dat het gras alleen erg interressant is als het gras net begint te groeien?
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

ingelke schreef:Ik zie iedereen maar praten over haarballen in combinatie met het kattengras... Is het niet zo dat het kattengras helpt de haren die de kat binnenkrijgt door het wassen af te voeren door het lichaam???
(Katten)gras helpt de kat om over te geven en zo een mooie haarbal te produceren, terwijl anti-haarbalpasta helpt om in het lichaam de haren af te breken en af te voeren.

groeten,
Sandra
Gesloten