welk kattenfontein voor kat met acne

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
marline91
Poema
Poema
Berichten: 229
Lid geworden op: 20 jul 2011 14:57

welk kattenfontein voor kat met acne

Bericht door marline91 »

Hallo

Mijn Kat heeft zins een paar weken last van een infectie onder kin, soort van acne, zei de dierenarts.
ze heeft er antibiotica voor gekregen, maar op internet staat dat plastic bakjes een allergie kunnen veroorzaken.. de dierenarts zei weer dat dat wel meeviel..
en dat denk ik op zich ook wel.
maar ik denk. ik kan voor de zekerheid al die plastic voerbakjes en waterbakjes wel verwisselen.

maar nou wil ik al en tijdje een fonteintje voor manja, maar nou zijn die eigelijk allemaal bijna van plastic.

hebben jullie een idee of weten jullie een goed merk die wel keramiek,porselein of roestvrij stalen fonteintjes verkopen?

ik heb al wel gegoogled maar kom niet ver.

en heeft iemand ook ervaring met welke fonteintjes (geen plastic,kunstof)

m.v.g Marline
Groetjes van Marline, Manja, en de viskes
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: welk kattenfontein voor kat met acne

Bericht door Adriana »

kun je makkelijk en heel goedkoop zelf maken.

grote glazen of porseleinen ronde bak (bv kringloop) of geemailleerde melkkoker oid;
plus 3 watt pompje bij dierenspeciaalzaak met vijverbenodigdheden;
plus stukje passende slang en/of tuinslang;
(daarmee even experimenteren hoeveel geklater het beste bevalt)
plus water.. (en ik doe er een mini-pietseltje zeezout in, vinden ze hier veel lekkerder)

er kan een tijdschakelaar tussen, want het water hoeft niet de hele tijd te klateren.
bovendien warmt het water dan nauwelijks op, dus één kwartier per 2 uur.
filter zit in het pompje en aan koolstoffilters doen we hier thuis niet.
(uitgebreide handleiding en foto's in fotoalbum grijstijgers)

Zooplus heeft een zware wit porseleinen bak zonder filter, beviel hier niet. eerste kwam in gruzelementen en veel gedoe om hele tweede te krijgen.
rvs zou ik nooit gebruiken want dat proef je en katten zeker..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Natascha001
Huiskat
Huiskat
Berichten: 76
Lid geworden op: 01 dec 2012 06:43

Re: welk kattenfontein voor kat met acne

Bericht door Natascha001 »

Voor mijn katten, die toen ook acne hadden. Heb ik een rvs fontein gekocht, bij zooplus. Mooie fontein om te zien, maar een van onze katten trok steeds de bovenkant eraf, om beter met het water te kunnen spelen. Deze heb ik dus maar te koop gezet.
Nu heb ik een fontein van keramik im hof, niet goedkoop, maar mooi om te zien en solide. Het pompje heeft geen filter, schoonmaken kan door het pompje, eenvoudig, uit elkaar te halen.
Als ik de fontein ga schoonmaken, zit onze kat Pepper er altijd naast, die is namelijk gek op het slangetje en als hij de kans krijgt gaat hij hiermee vandoor. Gelukkig zit het slangetje in de bol en kan hij er bij normaal gebruik niet bij.
Het was voor mij dus even uitproberen welke fontein kattenproof was voor onze katten.
Knuffel van Roady, Pepper, Odie en Peewee
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: welk kattenfontein voor kat met acne

Bericht door nellebel »

goeie site die keramik im hof. ga even thuis goed kijken. zoek ook al langer iets voor gijs onze water rat (kat). maar vind die plastic waterdingen ook vreselijk.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
marline91
Poema
Poema
Berichten: 229
Lid geworden op: 20 jul 2011 14:57

Re: welk kattenfontein voor kat met acne

Bericht door marline91 »

bedankt voor de tips allemaal, ik zal ook even kijken bij de fonteintjes van keramik im hof.
Groetjes van Marline, Manja, en de viskes
Gebruikersavatar
Zuri
Poema
Poema
Berichten: 337
Lid geworden op: 24 jun 2010 19:01
Locatie: Leiden

Re: welk kattenfontein voor kat met acne

Bericht door Zuri »

Ook ik heb even gegoogled op 'keramik im hof'. Mooie fonteinen zeg! Zeker die met die poezenpootjes eroverheen. Waar heb jij hem gekocht Natascha001? Via de Duitse leverancier zelf?
groetjes Sandra

Kopjes van Heilige Birmaan katers Zuri en Noah en 'buiten-gewone' lapjespoes Roos

Neem eens een kijkje in mijn fotoalbum :-)
Natascha001
Huiskat
Huiskat
Berichten: 76
Lid geworden op: 01 dec 2012 06:43

Re: welk kattenfontein voor kat met acne

Bericht door Natascha001 »

Heb de fontein inderdaad direct bij Keramik im Hof gekocht. Duurt wel even voordat het er is, levertijd was geloof ik een week of 8. Ik heb voor de verjaardag van onze katten een fontein, waterbak en 4 bordjes gekocht. Kwam precies 1 dag na de verjaardag van Roady binnen. Allemaal met groene poezenpootjes. De katten werden helemaal gek, het zat namelijk in een hele grote doos, vol met papier. Dus dat is al een verwennerij op zich.
Zelf heb ik de middelgrote fontein, gelukkig niet nog een maatje groter genomen, want dan is die "ontilbaar" en had niet in de afwasbak gepast. ;-). Die ik nu heb gaat zo'n 3 liter water in.
Het voordeel van deze waterbak en fontein is dat onze waterkat zijn gang kan gaan en de bakken niet omgaan als hij op de rand gaat staan of soms er middenin.
Knuffel van Roady, Pepper, Odie en Peewee
Plaats reactie