Plaats kattenbak

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Renatevanderveer

Re: Plaats kattenbak

Bericht door Renatevanderveer »

Ik denk dat ik het hier zo laat als het is. Hier weten ze immers niet beter, waarom zou ik het dan veranderen?
Ik was wel nieuwsgierig naar jullie redenen om het wél te veranderen, maar dat is hier dus niet het geval ;)
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Plaats kattenbak

Bericht door Ms Maaike »

Mja, alleen maar beter dat ze het zo ook prima vinden; kans op geurtjes is dan weer kleiner en dat is wel zo prettig voor ons. ;) Heb wel eens gelezen dat een kat liever niet zit op een kattenbak die stinkt, en ik denk dat dat met klepjes wel voor kan komen omdat de bak dan niet kan ontluchten zeg maar. Maar goed. Misschien dat iemand anders daar meer over kan vertellen. :)
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Plaats kattenbak

Bericht door BloemTetsu »

Van geur hebben we geen last.
De klep ging eraf omdat Tetsu het niet begreep en daardoor maar 1 bak had en hier dus zijn stront niet begroef. De beneden bak is nu sowieso bovendekselloos.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Renatevanderveer

Re: Plaats kattenbak

Bericht door Renatevanderveer »

Ms Maaike schreef:Mja, alleen maar beter dat ze het zo ook prima vinden; kans op geurtjes is dan weer kleiner en dat is wel zo prettig voor ons. ;) Heb wel eens gelezen dat een kat liever niet zit op een kattenbak die stinkt, en ik denk dat dat met klepjes wel voor kan komen omdat de bak dan niet kan ontluchten zeg maar. Maar goed. Misschien dat iemand anders daar meer over kan vertellen. :)
Grappig, daar hebben ze hier ook geen last van..
Ik verschoon de kattenbak elke dag en dan gaan ze er de hele dag op.
Ze gebruiken de ene bak om op te plassen en de andere om op te poepen.
Ze gaan eigenlijk altijd, ook als er al ontlasting in ligt, zeg maar.

Ik ben er inmiddels al wel achter dat je de klepjes er hier zo af kan halen, dus als het nodig is, is het zo gebeurd.

Ze zijn hier dan wel weer zo.. Als de kattenbak verschoond is, word hij meteen weer gebruikt..
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Plaats kattenbak

Bericht door eveline1982 »

Och verschikkelijk he! Heb net met heel veel pijn en moeite de bakken weer blinkend gekregen gaat eerst Beer, daarna Minoes en toen de 3 meiden tegelijk! Alle bakken weer vies hahaha ondankbaar werk ;)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Plaats kattenbak

Bericht door Ms Maaike »

Hahaha, hier ook het geval, ook al schep ik ze meerdere keren per dag uit en liggen er nooit meer dan twee drollen in twee bakken; als ik heb geschept MOET mevrouw Pippi weer een plasje erin leggen. :-P Mickey doet dat nooit gek genoeg.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
stridder6247
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 feb 2013 12:11
Contacteer:

Re: Plaats kattenbak

Bericht door stridder6247 »

Ik heb maar 1 bak maar schep die altijd uit als hij gepoept heeft, staat op de slaapkamer dus ook voor mezelf fijner. Bij mij gaat ie ook vaak op de net schone bak, of wil ie zelfs als ik nog aan het uitscheppen ben. Ik neem het nieuwe plasje dan ook altijd nog ff mee met t schoonmaken. Met andere woorden ik schep het uit, wacht tot ie geweest is en schep dan weer uit. Ik werk met zakjes die de container ingaan en dat extra plasje kan er dan nog wel bij.
Ik kan me niet voorstellen dat ik ooit meer van iemand zal houden dan van Chesko
Gebruikersavatar
Rosalie123
Huiskat
Huiskat
Berichten: 64
Lid geworden op: 21 mar 2012 21:35
Locatie: Rijswijk

Re: Plaats kattenbak

Bericht door Rosalie123 »

Haha zodra ik de bak heb schoongemaakt of leegeschept gaat Bagheera ook eerst even erop. Ik schep hier 1 a 2 keer per week de klonten en poepjes eruit, en maak ongeveer 1 keer per maand de bak helemaal schoon.
Groetjes,
Rosalie & Bagheera
(*fotoalbum*)
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Plaats kattenbak

Bericht door Ms Maaike »

1 à 2 keer per week uitscheppen?? Heb jij een zandbak in je huis dat ze dat accepteren? :-P
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
Rosalie123
Huiskat
Huiskat
Berichten: 64
Lid geworden op: 21 mar 2012 21:35
Locatie: Rijswijk

Re: Plaats kattenbak

Bericht door Rosalie123 »

Ja, ik verbaasde me er ook over. Bagheera kan het blijkbaar niet interesseren dat er al flink wat plajes en drollen in haar bak liggen, of hij nou al een week staat of net schoon is, ze gaat met evenveel plezier op de poepdoos :)

Een zandbak zou wel leuk zijn! :) Ik heb gewoon een roll-away bak met kap, zonder klep, dus scheppen is een kwestie van even de bak op zijn kop rollen en dan liggen alle klonten in een apart laatje wat je zo in de vuilnisbak kan legen. Ik vind het ideaal.
Groetjes,
Rosalie & Bagheera
(*fotoalbum*)
stridder6247
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 feb 2013 12:11
Contacteer:

Re: Plaats kattenbak

Bericht door stridder6247 »

Ik heb juist weer van die roll-away bak gehoord dat katten dat onprettig vinden omdat de bovenkant dan ook naar ontlasting ruikt. Was bij My Cat From Hell (soort catwisperer)geloof ik.
Ik kan me niet voorstellen dat ik ooit meer van iemand zal houden dan van Chesko
Gebruikersavatar
Rosalie123
Huiskat
Huiskat
Berichten: 64
Lid geworden op: 21 mar 2012 21:35
Locatie: Rijswijk

Re: Plaats kattenbak

Bericht door Rosalie123 »

Hij gaat niet helemaal naar ontlasting ruiken, in elk geval hier niet. Omdat de drollen begraven worden, zitten ze al onder het grit en zijn al uitgedroogd voor ik ga rollen. Er plakt dus niets aan de bak tijdens het omrollen.
Groetjes,
Rosalie & Bagheera
(*fotoalbum*)
stridder6247
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 feb 2013 12:11
Contacteer:

Re: Plaats kattenbak

Bericht door stridder6247 »

Het scheelt in ieder geval een hoop werk.
Maar zolang je kat gewoon op de bak gaat zou ik me ook nergens zorgen over maken hoor. Mocht hij echter ooit onzindelijk worden dan is het iets wat je mee kan nemen in de zoektocht naar een oplossing.
Ik kan me niet voorstellen dat ik ooit meer van iemand zal houden dan van Chesko
Gebruikersavatar
Rosalie123
Huiskat
Huiskat
Berichten: 64
Lid geworden op: 21 mar 2012 21:35
Locatie: Rijswijk

Re: Plaats kattenbak

Bericht door Rosalie123 »

Ja precies, als er problemen gaan komen dan ga ik eerst inderdaad een bak erbij nemen en zorgen dat hij vaker schoongemaakt wordt. Maar zolang het zo prima gaat, ga ik ook geen slapende honden wakker maken :)
Groetjes,
Rosalie & Bagheera
(*fotoalbum*)
Plaats reactie