kattengras aanbieden. Hoe?

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Elisabeth32
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 jun 2012 11:53

kattengras aanbieden. Hoe?

Bericht door Elisabeth32 »

Wiske is sinds 2,5 maand bij mij in een flat. Ze kan dus niet naar buiten, behalve afgeschermde balkon. Ik had kattengras in de vensterbank. Daar keek ze niet naar. Toen is het bakje naar balkon gegaan. Daar plukt ze er wel aan, maar eten niet.
Moet ik het afknippen en in bakje doen?

Ze krijg wel indoor-voer en antihaarbal snoepjes. Vind ze heerlijk. Is dit voldoende om haarballen te voorkomen? of moet ik toch iets met dat gras?


Wiske is 8 jaar en woonde eerst bij mijn moeder waar ze een tuin had (daar kwam ze niet veel). Ze weet dus wel wat gras is.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6817
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: kattengras aanbieden. Hoe?

Bericht door Dinky »

Als ze er niet naar omkijkt heeft ze er geen behoefte aan ;)

Heb zelf geen kattegras in huis en onze poes is ook hele dag binnen. Heb niet het idee dat ze het mist ;) Heb het uit huis verbannen omdat onze vorige poes het voor elkaar kreeg om bij het opbraken een grasspriet in haar neus te krijgen (dus narcose en verwijderen van de spriet voor 80 euro en dan waren we nog goedkoop uit).

Als ze ook al antihaarbal snoepjes krijgt zal kattegras overbodig zijn ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Elisabeth32
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 jun 2012 11:53

Re: kattengras aanbieden. Hoe?

Bericht door Elisabeth32 »

dank voor het antwoord
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: kattengras aanbieden. Hoe?

Bericht door Adriana »

rechtsboven zit een zoekfunctie en als je daar gras en kattengras en tarwegras intypt, dan krijg je alle berichten over dat onderwerp..! ;-) ,
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Elisabeth32
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 jun 2012 11:53

Re: kattengras aanbieden. Hoe?

Bericht door Elisabeth32 »

@Adriana dat had ik geprobeerd. Maar ik kon niets vinden over hoe aanbieden
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: kattengras aanbieden. Hoe?

Bericht door Adriana »

je kunt een heel erg klein beetje vers gras heel fijn versnipperen en door het natvoer doen.
sprieten geeft drollen aan een touwtje en kan andere narigheden opleveren
gras en tarwegras levert een hoop enzymen en onbewerkte vitamines en als een katzel alleen maar 100% doodgekookt voer krijgt, dan is het voor binnenkatten erg belangrijk dat aan te vullen. dat kan met rauw gevogeltevlees, eidooier en dus ook met wat verknipt gras.
hier eten ze het verknipt gewoon van de grond...
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie