Help!! welke Katten bench??

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Jiddo
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jul 2012 00:09

Help!! welke Katten bench??

Bericht door Jiddo »

Beste poezen/katten liefhebbers,

Ik heb jullie hulp nodig!
Twee weken geleden is er bij mij thuis een kitten aan komen lopen, volgens de dierenarts ca 7 weken oud, nu inmiddels dus een week of 9.
En even vooropstellend dat ik totaal geen verstand van poezen en katten heb, ik heb een hond (Jack Russel).
Anyway, de kitten is dus bij ons gebleven en het gaat goed samen met de hond, tegen alle verwachtingen in!

Maar nu komt het... Wij gaan morgen een weekje op vakantie, in Nederland wel en met de tent.
Ik had een oppas geregeld voor ons katertje maar dat gaat niet door, nu dus met de handen in het haar hebben wij besloten hem mee te nemen (de hond gaat ook mee).
Nu moet ik dus morgenochtend alles geregeld hebben aan benodigde materialen/spullen om ons katertje en onszelf een leuke week te bezorgen.
Ik ben al zover dat ik een reismandje moet hebben en een tuigje.
Maar mocht het voorkomen dat Jiddo (zo heet hij) een uurtje alleen moet blijven zou ik hem graag in een bench laten verblijven, zodat hij ook wat ruimte heeft om te bewegen enz.
Is een honden bench wenselijk? zo nee, wat kan ik dan het beste doen??

Ik hoop dat er nog mensen aanwezig zijn om mij hier antwoord te geven,

Alvast bedankt!!
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Help!! welke Katten bench??

Bericht door Catfish »

Wat leuk dat ie mee op vakantie gaat! Met een oudere kat zou ik het niet doen, maar een kitten kun je het zo aanleren, en wie weet is het een groot succes.
Ik zou een zo groot mogelijke hondenbench meenemen. Het liefst een verdieping erin maken, zodat Jiddo een lekker hoog plekje heeft. Bak erin (afwasteiltje is prima), voer en water aan de andere kant, lekker mandje, speeltjes...
Een tuigje moet je hem wel aan laten wennen, maar wie weet pakt ie het heel goed op.
Kijk please uit dat ie niet wegloopt, maar ik neem aan dat je daar zelf ook wel aan denkt. ;-)
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Help!! welke Katten bench??

Bericht door pearlsofpassion »

Ik ben het met Catfish eens. Ik wil er alleen aan toevoegen dat je wel moet opletten dat je bij een grote bench niet te veel ruimte tussen de tralies hebt. Zo'n klein kittentje kan echt door meer door dan je zou denken. Dus anders moet je daar nog wat op verzinnen zolang hij zo klein is.
Ik zou echter ook wel voor de grootste gaan zodat hij ook later (zo'n bench komt nog wel van pas, ookal zou hij niet meer mee gaan) er nog voldoende ruimte in heeft.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Jiddo
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jul 2012 00:09

Re: Help!! welke Katten bench??

Bericht door Jiddo »

Ontzettend bedankt beide! En ik zal zeker uitkijken dat hij er niet tussenuit piept! Zoals ik al zei, hij is nu twee weken bij ons maar ik zou hem echt niet meer kwijt willen! En hij ons ook niet hoor, hij is zeer aanhankelijk. Zo lief! ;-)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9334
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Help!! welke Katten bench??

Bericht door castratenkoor »

Sluit me bij Stella en Valerie aan. Mijn Joep kon met 12-13 weken nog door de tralies van mijn grote hondenbench - waar Sjaak die periode in zat met een katheter.
Kitten Joep kwam gezellig bij de zieke buurten.

Maar wees er dus op bedacht zoals Valerie al zei dat ze door erg kleine spleetjes passen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Help!! welke Katten bench??

Bericht door Sifra »

Je kunt er van buiten natuurlijk gaas omheen doen.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6814
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Help!! welke Katten bench??

Bericht door Dinky »

Inderdaad lijkt mij gaas er omheen geen overbodige luxe. Wanneer het kopje van het katje door de tralies past dan past het hele katje er doorheen namelijk.
Hoop dat de vakantie met kitten jullie en de kitten zelf goed bevalt ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie