Wat voor vervoersmand?

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Poezenstudent
Huiskat
Huiskat
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 aug 2010 09:17

Wat voor vervoersmand?

Bericht door Poezenstudent »

Ik weet niet of dit bij kattenbenodigdheden hoort of hier, maar wordt het wel verplaatst neem ik aan.

In welke situatie kies je voor wat voor vervoersmand? Wat zijn de voor- en nadelen?

Ik ga op de fiets naar de dierenarts. Is het handigst dan een draagtas, die je om je schouder kan doen? Zijn die niet heel klein voor volwassen poezen?
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Wat voor vervoersmand?

Bericht door jennli »

Je hebt specisle draagtassen voor het vervoer van katten, maar ook speciale manden die je op je fiets kunt bevestigen om daar je kat in te vervoeren. Heb er persoonlijk geen ervaring mee, maar heb beide wel al geregeld gebruikt zien worden. Ligt er ook een beetje aan wat de kat prettig vindt. Er zijn katten die jouw warmte door de tas heen rustgevend en erg prettig vinden.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Poezenstudent
Huiskat
Huiskat
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 aug 2010 09:17

Re: Wat voor vervoersmand?

Bericht door Poezenstudent »

Ja, zo'n mand voor op de fiets heb ik ook aan gedacht, maar daar zitten volgens mij twee nadelen aan: er zit geen handvat aan om de mand te dragen en de gaten zijn zo groot dat de kat er doorheen kan. Dan moet je hem alsnog vastzetten met een riempje toch?
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Wat voor vervoersmand?

Bericht door jennli »

De manden die ik gezien heb hadden niet zo'n enorm uit elkaar staande spijlen en wel een handvat. Heb ze net als de tassen bij Das Futterhaus gezien
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9357
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Wat voor vervoersmand?

Bericht door castratenkoor »

Opvouwbare schoudertas
Bijzondere, opvouwbare schoudertas van nylon om katten en kleine honden tot maximaal 6 kg mee te vervoeren
Afmeting: L 46 x B 30 x H 32 cm

Over je hoofd en schouder te hangen met kat en al - kijk eens op Zooplus.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Sunnetje
Poema
Poema
Berichten: 388
Lid geworden op: 08 mar 2010 13:43

Re: Wat voor vervoersmand?

Bericht door Sunnetje »

Ik heb deze enkele weken terug besteld: http://www.zooplus.nl/-zap61366/shop/ka ... dere/26027

Ik heb Mystic er thuis even ingezet (vond ie in het begin best eng!) om te testen hoe dat zou gaan.

Tja, als je kat er gewoon in gaat liggen, dan gaat het op zich wel goed. alleen vind ik de tas niet sterk/stabiel genoeg om er echt lange afstanden mee te moeten afleggen. Ik moet 10 minuten lopen als ik naar de dierenarts wil, korter nog als ik dus op de fiets ga, maar ik sjouw me altijd een ongeluk met dat standaard reismandje. Vandaar dat ik deze reistas kocht. Maar wanneer je de tas om je schouders heen doet, gaat ie schuin hangen wat ervoor zorgt dat je kat weer minder ruimte heeft daarbinnen. Ik blijf dus nog wel even kijken naar een andere, stevigere.
Pinto* 12/07/2006 - 03/09/2010
Dino* ?/09/2011 - 19/11/2011
Dizzy* 17/07/2008 - 22/04/2014

*~~ Rust zacht, mijn lieverds~~*
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Wat voor vervoersmand?

Bericht door Ilone »

Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Flo_o
Poema
Poema
Berichten: 256
Lid geworden op: 19 mei 2010 19:00
Locatie: Weert

Re: Wat voor vervoersmand?

Bericht door Flo_o »

Ik ga zelf deze bestellen: http://www.zooplus.nl/-zap61366/shop/ho ... sen/173293

Heeft ook een schouderband en heeft een draagkracht van 10 kg (maat L). Voor mij is het vooral een voordeel dat ie niet van die scherpe plastic spijlen heeft, want Lynn ramt haar neusje daar altijd langs door de stress en haalt alles open :-( Er is nog maar 1 beoordeling van, maar hij schijnt wel stevig te zijn. En hij is ook nog eens mooi! :grin:

Succes met het vinden van een fijne vervoersmand!
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Wat voor vervoersmand?

Bericht door pearlsofpassion »

Bij zo'n manden moet je steeds opletten bij de sluitingen dat de kat die ook niet open kan wringen. Daar zijn ze erg goed in, dus desnoods moet daar nog een extra beveiliging op, en natuurlijk liefst voor je de straat op gaat. ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Flo_o
Poema
Poema
Berichten: 256
Lid geworden op: 19 mei 2010 19:00
Locatie: Weert

Re: Wat voor vervoersmand?

Bericht door Flo_o »

Ow, goede tip! :-o Hij komt deze week binnen, ik zal eens kijken of ik er een slotje of haakje op kan zetten, voordat Lynn straks ontsnapt onderweg naar de dierenarts :roll:
Gebruikersavatar
Aziraphale
Poema
Poema
Berichten: 302
Lid geworden op: 05 sep 2010 20:00
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Wat voor vervoersmand?

Bericht door Aziraphale »

Wij hadden altijd een grote, ronde, rieten mand waar ze samen in gingen maar de laatste keer DA wilden ze er echt NIET meer in. Dan hadden we Bo eindelijk erin en moest het hekje open om Bella erin te krijgen.. Echt een geworstel en vreselijk veel stress. Ze kunnen zich ook heerlijk vastgrijpen aan het riet ;)
Ik heb er toen snel zo'n nylon reistas bij gekocht en dat werkt perfect. Ik kon Bo er zo vanaf de bovenkant indoen. Ik wil er nu nog eentje bijhalen zodat ze naast elkaar op de achterbank kunnen en elkaar makkelijk kunnen zien ;)
Liefs van Corine en een Afbeelding van Bo, Bella & Borre
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5475
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Wat voor vervoersmand?

Bericht door nellebel »

corine, ik heb ook zo'n tas. dan kun je ze van bovenuit erin doen en evt vanuit de zijkant toch? en een lange draagband of korte. ideaal. heb ooit zo'n plastic ding gehad maar daar kreeg ik onze nellie met geen mogelijkheid in. alle 4 de poten wijd en krijsen tot en met. zijn ging altijd aan het riempje mee. dan voelde ze zich het prettigst. flippie vind de draagtas geen probleem.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Poezenstudent
Huiskat
Huiskat
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 aug 2010 09:17

Re: Wat voor vervoersmand?

Bericht door Poezenstudent »

jennli schreef:De manden die ik gezien heb hadden niet zo'n enorm uit elkaar staande spijlen en wel een handvat. Heb ze net als de tassen bij Das Futterhaus gezien
Kun je een plaatje vinden van zo'n soort mand die je bedoelt? Dan weet ik of het de moeite waard is om eventueel naar Das Futterhaus te gaan.
Gebruikersavatar
Aziraphale
Poema
Poema
Berichten: 302
Lid geworden op: 05 sep 2010 20:00
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Wat voor vervoersmand?

Bericht door Aziraphale »

Wendy, ja zo één hebben wij nu! Ik kan Bo er mooi van bovenaf in stoppen ;)
Liefs van Corine en een Afbeelding van Bo, Bella & Borre
Poezenstudent
Huiskat
Huiskat
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 aug 2010 09:17

Re: Wat voor vervoersmand?

Bericht door Poezenstudent »

Hmm, nu ik die fietsmanden in het echt heb gezien denk ik dat het wel kan. Die spijlen staan best dicht bij elkaar. Maar dan zit ik nog met een handvat. Misschien zelf een schouderband fabriceren?
Plaats reactie