Tip voor het verwijderen van haren

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Gebruikersavatar
sven0503
Huiskat
Huiskat
Berichten: 81
Lid geworden op: 13 apr 2012 21:11
Locatie: Deventer

Re: Tip voor het verwijderen van haren

Bericht door sven0503 »

ja ik trek de kleren ook pas aan vlak voor ik weg ga.
Maargoed je blijft er soms toch last van houden.

een Furminator is dus geen goed idee voor een korthaar? .. en waarom niet ?
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Tip voor het verwijderen van haren

Bericht door Chiquita98 »

Het is meer voor de langharige katten. Ik heb hem ook sinds kort en gebruik hem alleen bij Balou(balou is half brits korthaar en heeft een hele dikke vacht). Je haalt er heel veel haar mee weg(vooral ondervacht) en het risico is heel groot bij de ekh dat ze kale plekken ervan krijgen. Een normale kam/borstel voldoet beter. En ja ik snap het van die haren, maarja dat is nu eenmaal niet te voorkomen. Heb je ze net gekamd dan zijn er wel weer nieuwe haren. Ook met een furminator dus je haalt het verhaarprobleem daar echt niet mee weg
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
sven0503
Huiskat
Huiskat
Berichten: 81
Lid geworden op: 13 apr 2012 21:11
Locatie: Deventer

Re: Tip voor het verwijderen van haren

Bericht door sven0503 »

oke,

nou ja toch even handig om te vragen voordat je 30 euro eraan uit geeft he ;)
Dan blijven we ze gewoon 1x per week borstelen.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9340
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Tip voor het verwijderen van haren

Bericht door castratenkoor »

Ik heb altijd twee setjes thuiskleren. Het eerste wat ik doe als ik van mijn werk kom is me omkleden.
Voor nette kleding hebben we altijd een speciale kleef-borstel in de hal liggen.
Ik heb naast mijn hangbank een speciaal vakken-kastje. Daar liggen de afstandbedieningen maar ook
katten borstels en kammen. Wie op schoot komt krijgt als bonus een kam- en borstelbeurt.
Dat werkt voor mij beter dan ze spontaan bespringen met een borstel.
Bob is sowieso alleen te borstelen als hij op schoot ligt.
Hij vindt dat zo lekker dat hij zijn klauwen in mijn vlees boord.
Mijn thuisbroeken zitten behalve vol haren dus ook vaak vol bloedvlekken.
Gaat er in de was allemaal prima weer uit.

Ik heb zelf geen ervaring met de furminator. Mijn dochter wel. Slechte ervaring, dus die gebruikt hem niet meer. Hele kale plek op de zijkant van de kat.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
sven0503
Huiskat
Huiskat
Berichten: 81
Lid geworden op: 13 apr 2012 21:11
Locatie: Deventer

Re: Tip voor het verwijderen van haren

Bericht door sven0503 »

dat is ook wel een goeie inderdaad om ze op schoot te borstelen.

Layla begint er inmiddels wel aan te wennen... maar Rodin vind 't eigenlijk maar niks.
En zelfs ik heb dan soms moeite om 'm vast te houden... sterke vent die rodin.

als ik thuis kom trek ik dan vaak ook eerst even andere kleren aan.. dat werkt wel.
Gebruikersavatar
Flo_o
Poema
Poema
Berichten: 256
Lid geworden op: 19 mei 2010 19:00
Locatie: Weert

Re: Tip voor het verwijderen van haren

Bericht door Flo_o »

Lynn is ook een korthaar maar 1x in de week met furminator kan (bij haar in ieder geval) geen kwaad en scheelt echt heel veel. Op de verpakking staat ook duidelijk hoe vaak het mag en dat je maar kort op dezelfde plek mag borstelen. Verder doe ik een paar keer per week met een gewone borstel en daarmee is het haarverlies bijna nihil. En inderdaad handig om vlak voordat je weggaat je pas om te kleden, mijn vriend heeft er ook altijd last van met zijn zwarte pantalons ;-)
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Tip voor het verwijderen van haren

Bericht door Leonie89 »

je kan je kat ook (laten) plukken.. ik heb dit zelf wel eens geprobeerd (bij mijn 2 langharen), maar ik heb geen idee van technieken ofzo.. ik wil nog even info opdoen of er in mijn woonplaats ook salons zitten die naast honden ook katten doen..
ik heb zelf een furminator, maar ze vinden de gewone borstel (ene kant pinnetjes, andere kant varkenshaar) toch fijner..
en inderdaad pas als je van huis gaat je mooie kleren aan doen..
Gebruikersavatar
sven0503
Huiskat
Huiskat
Berichten: 81
Lid geworden op: 13 apr 2012 21:11
Locatie: Deventer

Re: Tip voor het verwijderen van haren

Bericht door sven0503 »

ik denk dat ik het dan maar gewoon bij de kleefrollers houd en de katten gewoon 1x per week borstelen.

En wellicht bestel ik nog zo'n pluizenborstel bij Zooplus als ik de volgende keer weer iets bij ze bestel.

http://www.zooplus.nl/shop/producten_vo ... ren/146052

en ik vond op internet nog een tip om een microvezel doekje bij de donkere was te doen.. dit schijnt de meeste pluizen / haren wel aan te trekken.
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Tip voor het verwijderen van haren

Bericht door Leonie89 »

die heb ik ook, maar werkt lang niet zo goed als de kleefrollers..
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5462
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Tip voor het verwijderen van haren

Bericht door nellebel »

regelmatig borstelen en stofzuigen en er is weinig aan de hand. ruiperiode lijkt weer wat voorbij. ik maak me ook niet zo druk om kleding (nooit gedaan, draag meestal afdankertjes van schoonmoeder en schoonzus). hierzitten mensen wel eens te plukken aan mijn vestje omdat het vol haren zit. dan zeg ik ook gewoon, ach dat is gijs of guusje, die hebben lekker op mjin rug gelegen. lekker laten zitten.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Tip voor het verwijderen van haren

Bericht door Leonie89 »

ik wou mijn katten (noorse boskat en birmaan) laten plukken door een salon, maar die zeggen nu dat dat bij hun vacht niet kan.. die moet je ontwollen?
ze raade de furminator of een slickerborstel.. furminator duurt eeuwen en mag je iet te vaak gebruiken.. iemand ervaring met een slickerborstel? lijkt me wel drastisch..

oh en hier is de ruiperiode nog niet voorbij!!
Gebruikersavatar
Flo_o
Poema
Poema
Berichten: 256
Lid geworden op: 19 mei 2010 19:00
Locatie: Weert

Re: Tip voor het verwijderen van haren

Bericht door Flo_o »

Poeh, hier ook niet!! Het wordt een steeds grotere uitdaging om kathaarloos op m'n werk aan te komen, hahaha. Ik kan dat tenminste echt niet maken om helemaal onder de kattenharen te zitten :P
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5462
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Tip voor het verwijderen van haren

Bericht door nellebel »

tja flo, ik werk in de verpleging (psychiatrie) en als ze er iets van zeggen dan ben ik geen geitenwollensokken type, maar een kattenharentype. hahaha
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Tip voor het verwijderen van haren

Bericht door Robijn »

Ik stofzuig bijna elke dag, en borstel mijn Robijntje 2 keer per week.
Ik heb zo'n kledingborstel van rode stof. Als je dan in 1 bepaalde richting borstelt, dan neemt ie de meeste haartjes al mee. Dat grijze ducttape werkt nog beter!!!

Of gewoon 1 kat nemen, ipv tig; dat scheelt ook in haar! ;-)
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Gebruikersavatar
sven0503
Huiskat
Huiskat
Berichten: 81
Lid geworden op: 13 apr 2012 21:11
Locatie: Deventer

Re: Tip voor het verwijderen van haren

Bericht door sven0503 »

haha nou dat is geen optie meer hoor..1 kat.. ;)

ik houd nu m'n werk en thuis kleren goed gescheiden en dat lijkt goed te werken.
Plaats reactie