Waterbakjes omgooien/verschuiven

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Waterbakjes omgooien/verschuiven

Bericht door ayla »

hoi allemaal,

ik wil jullie vragen om met mij mee te denken.
Felix heeft sinds 2 weken ontdekt dat drinkbakjes met water om te gooien zijn. Of eigenlijk gooit hij ze niet leeg, hij tikt met zijn voorpoot aan de onderkant van de bakjes zodat deze verschuiven. en het water overal komt te liggen. Gevolg: hele vloer kletsnat ( wat ik nog niet zo erg vind) maar ook dat alle drinkbakjes in huis leeg zijn. Dit doet hij eigenlijk altijd als wij er niet zijn. Gisteravond toen ik in de slaapkamer was hoorde ik al na 5 minuten dat hij weer iets omgegooid had. En ja hoor, de drinkbakjes waren weer de klos.

Het vervelende hieraan is, dat Felix wel zo slim is om bij dorst uit een vaas of uit een kraan te gaan drinken. Garfield helaas niet. Die weet dat hij niet op het aanrecht mag komen en houd zich hier ook aan. Zodra ik het bakje dus weer vul als ik thuiskom valt Garfield aan op het drinken.

Ik ben ondertussen een beetje radeloos wat voor bakje in nog uit proberen kan. heb ondertussen van alles aangeschaft, grotere bakjes, want wellicht was het een snorharenprobleem, deze gingen ook om.
allemaal verschillende soorten materialen, alles gaat om. matjes met antislip, bakjes met antislip, alles verplaatst hij, als er maar water is zit. Meer bakjes neerzetten maar met bodempje water, alles moet verplaats en het water eruit.

Nu kan het goed een fase zijn, maar ik maak me zorgen. Het kan dus zo voorkomen dat in de ochtend het water al over de vloer gaat, en zij pas 's avonds weer vocht van ons krijgen. In de tussentijd ben ik dan dus gewoon niet thuis. Nou probeer ik nu maar in mijn pauzes langs te gaan, maar over 2 weken is dat niet haalbaar meer, nieuwe baan op een uur reizen van huis af.

het lastige is dus, ik kan Felix niet corrigeren, want hij doet dit als ik er niet ben. Toevallig probeerde hij het net toen ik doodstil zat, meteen gecorrigeerd, maar meneer is hardlees en doet gewoon nog een keer.

wat kan ik nog meer proberen? wellicht een bakje die wat hoger staat zodat Felix niet hoeft te bukken? zou een waterfontein iets kunnen zijn?
andere ideeën, ze zijn allemaal ontzettend welkom!

groetjes Marjoleine
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: waterbakjes omgooien/verschuiven

Bericht door Dafpoetser »

Hoi Marjoleine,

Zou een dergelijk bakje uitkomst bieden denk je?
Prakkiseer ik nog even verder!

http://www.zooplus.nl/-zap61366/shop/ka ... stof/26187
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: waterbakjes omgooien/verschuiven

Bericht door Dafpoetser »

If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: waterbakjes omgooien/verschuiven

Bericht door ayla »

fijn dat je meedenkt Rob! Waardeer ik ontzettend!

ziet er echt super uit! zit ik alleen met het probleem dat Garfield weigert te eten of drinken als zijn eten en drinken vlak bij elkaar staan. Wellicht kan ik hem dit nog aanleren?
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: waterbakjes omgooien/verschuiven

Bericht door Dafpoetser »

Dan vul je toch allebei met water? *hihi*
En hou je de reeds bestaande bakjes voor het droog/natvoer?
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: waterbakjes omgooien/verschuiven

Bericht door ayla »

briljant!
daar ben ik nou echt niet opgekomen!!!
dat ga ik nu proberen! super zeg!
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: waterbakjes omgooien/verschuiven

Bericht door Dafpoetser »

Geweldig...sommige oplossingen zijn zo simpel hé?

Ik zou voor deze gaan: http://www.zooplus.nl/-zap61366/shop/ka ... taal/51683

Voor het geld hoef je het niet te laten!
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: waterbakjes omgooien/verschuiven

Bericht door ayla »

ja die genoot inderdaad ook mijn voorkeur. Soms zit je zelf ook zo midden in het probleem, dat je soms simpele oplossingen zelf niet bedenkt. Heerlijk om dan hier mijn zorgen te uiten en vragen om mee te denken. wat een steun is dat. Je staat hier nooit alleen. Wat een super forum is dit ook.

[EDIT]
ik heb zojuist felix beloont met wat snoepjes, hij heeft net enkel uit zijn drinkbakje gedronken zonder maar een poging te doen om hem om te gooien ;) zul je nu net zien dat meneer het wel kan :lol:
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1913
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Waterbakjes omgooien/verschuiven

Bericht door Admin »

Marjoleine,

Het zou fantastisch zijn als je eerst even mbv de zoekfunctie naar een soortgelijk topic had gezocht en daar je vraag bij had aangesloten. Dat scheelt erg in info die steeds meer verspreid over het forum staat. Er zijn namelijk reeds de volgende topics:

- Kat speelt erg met water
- Waterbakje omgooien
- Kat speelt met waterbak
- Waterbakje verschuiven???

Dus de volgende keer graag eerst even zoeken :-)

Alvast bedankt.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Waterbakjes omgooien/verschuiven

Bericht door pearlsofpassion »

Fijn dat het al werkt.

Als het toch na een tijdje weer problemen zou geven, heb je ooit zo'n anti-spet bakje geprobeert?

Ik heb het hier voor de konijnen (staan erom gekend graag met alles te gooien) en het is eigenlijk gemaakt voor honden. Je hebt ze in allerlei formaten, meestal in inox met een antisliplaagje onderaan maar dat doet niets uit. Het is eigenlijk een gewoon bakje zoals een typische voederbak voor honden met uitstaande rand vanonder, maar bovenaan zit er een 'kraagje' aan. Het is een boogje dat naar binnen loopt en het gat waar ze door kunnen drinken is dus wel kleiner dan het bakje eigenlijk breed is. Door die rand blijft het water dat langs de randen opspet toch in het bakje (loopt er terug af) Het wordt zo een stuk moeilijker er water uit te krijgen (iets moeilijker om schoon te maken dus ook, maar ja, jij kan het wel opheffen en omdraaien he ;-)) en het kan ook niet opgegooid worden.
Je kan je wss wel voorstellen waarom het eigenlijk voor honden gemaakt wordt.

Ik denk niet dat ze het bij Zooplus hebben, maar ik heb het mijne van Aveve (dat kennen jullie in nederland toch ook he?). Ik ga nog eens rondkijken of ik een foto vind.

EDIT:
Hier, heb toch iets gevonden bij Zooplus. Het is niet helemaal diegene die ik heb, maar het zal wel evengoed werken.
Voor een hond inderdaad mss wel klein (staat bij de beoordeling), maar voor een kat zeker als je er verschillende hebt wel voldoende lijkt me.

Hopelijk is het natuurlijk niet nodig, maar anders kan je dit toch nog eens proberen?

http://www.zooplus.nl/-zap61366/shop/ho ... taal/29616
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op 16 sep 2010 13:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Waterbakjes omgooien/verschuiven

Bericht door ayla »

dank voor de links Admin!
daar ga ik meteen eens even ook in zoeken. want ik heb gisteren bij dierenwinkel soorgelijk bakje als Rob aandroeg gevonden, maar meneer trekt gewoon de bakjes uit de houder en de houder wordt ook gewoon met water en al verplaatst. Verschil is alleen sinds gisterochtend, dat hij dit kunstje ook vertoond als ik naast hem zit.

ga nu het bakje van Valerie maar eens zoeken. wat een kosten kun je hebben aan drinkbakjes ;) heb er nu echt veel!
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Waterbakjes omgooien/verschuiven

Bericht door Dafpoetser »

Misschien is dit dan de oplossing? (wat een dondersteen die Felix!)

http://www.zooplus.nl/-zap61366/feedbac ... stof/62677
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Waterbakjes omgooien/verschuiven

Bericht door ayla »

ja ook echt een dondersteen. ach wel een leuke;)
ik heb zojuist de drinkbakjes nog verder weg gezet bij het eten vandaan. wellicht haalt dit nog iets uit.
we zijn al een uur droog in ieder geval ;)

Inderdaad Rob, ook dat kan een optie zijn. jammer dat ik niet van te voren kan weten wat het beste werkt. ik ga straks nog even naar een grote zaak en dan hopen dat ze daar ook dit soort bakjes hebben. anders wordt het weer wachten op bestelling van Zooplus... kan ik wel ook die mooie krabpaal meteen bestellen ;)
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Waterbakjes omgooien/verschuiven

Bericht door Dafpoetser »

Hoi Marjoleine,

Ze kunnen je wat te doen maken he? En jij maar dweilen...hahaha!
(wel een onooglijk ding hé, die Buddy Bowl?)

Veel succes, en ik hoor graag of het wat uithaalt....
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Waterbakjes omgooien/verschuiven

Bericht door ayla »

ook echt ja! wat een lelijk geval. Mijn vriend krijgt een beroerte als hij dat ziet... hij moest al wennen aan al die speeltjes die ik steeds koop, maar als hij dit ziet! ( hahaha)

zodra ik meer weet laat ik het natuurlijk weten!
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Plaats reactie