Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
]-marjolein-[
Poema
Poema
Berichten: 347
Lid geworden op: 26 jan 2010 09:45
Locatie: Dieren

Re: Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Bericht door ]-marjolein-[ »

Hier ook houtkorrels, van Discus van de dsz hier. Heb wel ooit grit geprobeerd maar het stonk en toen Dean in huis kwam was hij net geopereerd en kon ik niet eens grit gebruiken...houtkorrel gehaald en altijd gehouden, bevalt prima. Je heb volgens mij wel gelijk dat de geur weinig of in ieder geval minder wordt opgenomen dan sommige soorten grit maar Dean schijt ook 2 x per dag, er gaat hier 25 liter houtkorrel in 3 weken doorheen! Tja als je zelf op de wc hebt gezeten en je laat t liggen onder water gaat t ook stinken. Heb je een gesloten kattenbak? Dat vond ik nl nog wel n aardig verschil ;-)
Groetjes van Marjolein, Dean, Wibi & Lars

Ook een fotoshoot met uw huisdier(en)? Kijk op:
http://www.marjoleinfotografie.nl/
Lientje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 29
Lid geworden op: 19 apr 2010 14:34

Re: Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Bericht door Lientje »

Hoi Allemaal!
Wat een reacties! Dank jullie wel!

Ik heb inderdaad een gesloten bak. En niet elke dag stinkt zoals andere dagen. Maar soms mag ik hem wel twee keer schoonmaken. :shock:

Antwoorden op de vragen:
Heb je een gesloten bak?
Ik heb inderdaad een gesloten bak, hij is ook wel open geweest toen ze ziek was maar nu is hij weer dicht.
Heb je eiwitrijk voer of natvoer?
Wij kopen na mijn inziens goed voer:Carocat Rijst & Kip S'morgen krijgt ze 1 eetlepel natte brokjes van Royal canin en dat is een ware traktatie. Het is wat vettiger en volgens de dierenarts was dit wel goed voor haar, omdat het poepen vorige maand wat lastig ging. Nu gaat dat heel goed.


Grappig verhaal: We hebben ook Royal Canin sensitive brokjes gebrobeerd op aanraden van de Dierenarts. Maar je gelooft het niet, ons meisje haalde de RC brokjes er tussen uit, deed ze in haar bekkie en laat ze dan naast het bakje vallen. Soms schopt ze ze zelfs in een hoekje. Kortom een kritische kat, ze vindt ze echt vies. Ze lust ook bijna geen lekkere hapjes.
Niks zo ontspannend als een spinnende kat in je armen!
Gebruikersavatar
Tember
Poema
Poema
Berichten: 340
Lid geworden op: 13 jul 2009 13:18
Locatie: Utrecht

Re: Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Bericht door Tember »

Ik denk ook dat het eraan ligt wat je zelf belangrijk vindt. Ik weet niet of er zoiets is als 'de beste kattenbakvulling', maar wat voldoet aan jouw wensen. Zo vind ik het belangrijk om m'n vloer en meubels schoon te houden, ik wil er geen witte voetjes op. Houtkorrels vinden m'n katten niet prettig, dus dat valt af. Nu gebruik ik het huismerk van de AH en dat is prima. Niet duur, geen witte voetjes en het klontert goed.
"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."
Gebruikersavatar
Viper
Huiskat
Huiskat
Berichten: 45
Lid geworden op: 23 jun 2010 13:47
Contacteer:

Re: Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Bericht door Viper »

Wij zijn begonnen met Biocat met zo'n frissig sinaasappelluchtje. Alleen Viper krabte bijna en gat in de bodem voor hij ging plassen en daardoor kreeg je de bonkjes bijna niet meer van de bodem :lol:. Toen overgegaan op houtkorrels en dat werkte uitstekend.

De laatste maand begon zijn urine veel meer te ruiken(tja kitten wordt kater) en de houtkorrel absorberen/ neutraliseren de geur veel minder dan bijv Biocat. Nu dus weer aan de biocat en je ruikt bijna niks(hij graaft gelukkig niet meer zo erg). We verschonen de bak elke dag. Hij krijgt Royal Canin en daarvan stinken de uitwerpselen niet zo erg. Merk het meteen als hij natvoer heeft gehad, dan stinkt het veel meer.

Onze vorige kat graafte altijd heel zijn bak door elkaar, daarvoor gebruikte wij AH kattengrit wat niet kloterde. Dat werkte ook erg goed. Alleen doe je er minder lang mee dan de klotervormige omdat je de urineplekken er niet goed uit kunt scheppen.
Eén enkele kat in huis maakt het thuiskomen tot thuis zijn.
Met Vito & Viper is het dus altijd een feest :)
Felhestia
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 jul 2010 16:17
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Bericht door Felhestia »

Cari schreef:Cat's best Eco Plus
Die gebruik ik ook en ik ben er zeer tevreden van. Enkel de uitloop is vervelend, maar dat is dan ook het enige.
Groetjes van Ester.
"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Gebruikersavatar
Anne1988
Lynx
Lynx
Berichten: 164
Lid geworden op: 27 mei 2010 20:28
Locatie: Hoofddorp

Re: Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Bericht door Anne1988 »

Ik gebruik nu Cat's Best Nature Gold. De vorige kattenbakvulling bleef bij Ayla aan haar kontje plakken (geen idee hoe zij op de kattenbak zit, haha!), maar deze doet dat gelukkig niet! Doordat het grote (soort van) houtkorrels zijn eten de katjes het ook niet meer op.
Alleen jammer dat ik maar één week doe met 10L, maar dat deed ik met de vorige ook.
-- Ayla 06-04-2010 -- Ik wou dat ik twee katjes was.
-- Nala 06-04-2010 -- Dan kon ik samen spelen.
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Bericht door JLC »

Ik gebruik sinds kort Tigerino. Daarvoor gebruikte ik Catsan. Ik vind de Tigerino beter, want ik ruik geen geurtjes (tenzij ze net hebben gepoept). Tigerino adsorbeert de urine beter, waardoor de bodem van de kattenbak minder vuil wordt.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
MBHK
Huiskat
Huiskat
Berichten: 88
Lid geworden op: 04 jul 2010 19:20

Re: Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Bericht door MBHK »

Ik gebruikte in het begin Magic Clean en was hier erg tevreden over! Het nadeel is alleen dat wanneer je kat ouder wordt, hebben we nog niet eens over meedere katten, iedere dag moet verschonen. Bedoel dan niet even opfrissen, maar echt verschonen! Sorry, maar dan wordt 7 euro per zak dagelijks wel heel erg veel! :S Inmiddels ben ik overgestapt op Biocat Fresh, welke bij onze DS met meest wordt verkocht. Hier allemaal we allemaal plezier van! :D
De vriendschap van een kat,
is vriendschap voor het leven.
Het is geen hond bekend,
hoeveel een kat kan geven.
Lientje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 29
Lid geworden op: 19 apr 2010 14:34

Re: Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Bericht door Lientje »

Hoi Allemaal,
Wat een verschillende reacties. Ik houd het voorlopig maar op de houtvezel korrels. Je moet dan wat vaker de bak legen en er een doekje doorhalen (elke dag, soms om de dag) maar ik ben hier dan ook maar 5 minuten mee bezig. Ik doe een dun laagje korrels er in dus echt in de centen loopt het ook niet. De geur is wel lastig, maar elke dag verschonen lijkt de oplossing.

Ik ben sowieso geen voorstander van kattenbakvulsel met allerlei kunstmatigheden erin verwerkt. Nu weet ik ook wel dat houtvezelkorrels niet aan de bomen groeien. Maar het is relatief milieuvriendelijk.

Bedankt voor de reacties. Mijn vraag is meer dan beantwoord.

Lientjes beste vriendin ;-)
Niks zo ontspannend als een spinnende kat in je armen!
Gebruikersavatar
Maya-en-Maiky
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 26 jan 2010 10:23

Re: Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Bericht door Maya-en-Maiky »

Ik gebruik altijd het huismerk van welke winkel ik maar ben (in mijn geval of de C100 of de AH), en dan de "vormt klontjes"-variant. Liefts de 'fijne korrels'. De grove korrels zijn lastig door het schepje te halen.
Werkt op mijn 2 kattenbakken prima. Vroeger gebruikte ik andere, en dan kon ik nooit de plasjes eruit halen. Nu dus wel, en dat werkt echt prima.
Maya & Maiky, mijn twee (b)engeltjes
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Bericht door Dafpoetser »

ik zweer bij de krantensnippers...(noem me maar een ouwe (kranten)zak, okee!)

De dagelijkse rotzooi wat er in je brievenbus valt heeft dan nog enig nut....

Geen stank, geen uitloop...geweldig...een aanrader!
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Emje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 jun 2010 17:44

Re: Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Bericht door Emje »

Ik gebruik al jaren en jaren AH stuifvrij, heel tevreden over.
Af en toe koop ik euroshopper of n ander goedmerk, (eind van de maand lol)
maar ik zag vandaag dat AH stuifvrij 80 ct duurder geworden is de laatste weken, 3.40 nu.
Toch wel erg duur voor 4 zakken per maand.

Emje
Gabriella van Dijk
Lynx
Lynx
Berichten: 167
Lid geworden op: 09 aug 2010 16:10
Locatie: Harmelen, Utrecht

Re: Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Bericht door Gabriella van Dijk »

De allergoedkoopste van de AH, nog goedkoper dan Euroshopper, zit in een plastic tas ipv een papieren zak. Elke dag drollen eruit en de opperlaag doorscheppen. Eens in de week verschonen. Doe er wel een flinke laag in (ongeveer 8 centimeter).
Sientje, Heilige Birmaan, 10-11-2010
Saartje, 1/2 Heilige Birmaan, 31-07-2012
Sammie, 1/2 Heilige Birmaan, 31-07-2012
Gebruikersavatar
Kiwi
Lynx
Lynx
Berichten: 179
Lid geworden op: 04 mei 2009 16:58
Locatie: Gorinchem

Re: Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Bericht door Kiwi »

Begonnen met de Kitty Friend Extra (de roze zak)
-werkte erg goed, makkelijk schoon te houden, goedkoop..verder niets bijzonders

10kg Catsan gratis gekregen als demo
-wat een rotspul! precies de verkeerde maat korreltjes, want ze komen overal in het huis. Ook veel wit stof wat er af komt. Ruikt wel lekker. Na een paar dagen gebruik hebben we het maar opgeruimd.

Tenslotte van kennissen een grote zak Biocats (groene zak) gekregen
-zelfde goede werking als kitty friend, maar met een subtiele parfum erbij. Om het moment dat een nare geur je zou bereiken, komt er een soort luchtverfrisser voorbij. Dit is een blijvertje, ondanks dat de zakken ruiim 2x zo duur zijn als kitty friend.


Onze kattenbak werd met slechts 1 kat eens in de 3 dagen uitgeschept. Klinkt erg weinig, maar we hebben de grootste kattenbak die je ooit gezien hebt :lol: Ik denk dat er zo'n 10kg grid per keer in zit. We verschonen de bak dan ook pas later dan normaal, ongeveer iedere 3-4 weken.
Tama: Brits korthaar - Chocolate tortie
Kiiro: Bengaal - Silver spotted
Gebruikersavatar
Inkie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 09 aug 2010 12:19

Re: Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Bericht door Inkie »

Ik gebruik voor onze kattenbak "schep en schoon fijn" van de AH.
Voordeel is dat hij klontvormend is en geen geurtje erbij heeft (ik kan niet tegen die synthetische geurtjes)

We hebben nu een grote kattenbak met klep en daarvoor heb ik een dekentje liggen dat ik elke dag uitschud. Want ze lopen t grit er jammer genoeg wel uit!
Ik ben nog in de experimenteerfase met t grit, maar met deze doe ik ongeveer 1 a anderhalve week voor 3 katten! (1 bak, meer is echt niet nodig in ons app) en ik schep dan wel elke dag de poepjes en plasklonten eruit
Mijn slopertjes: Caterpillar en Fendt(foto), katertjes van 7 mei 2010, HTK
Logeerkat: Charlotte, 3 jaar oud, Heilige Birmaan
Plaats reactie