Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Bericht door castratenkoor »

Ik heb 10 kattenbakken en gebruik 4 soorten grit. Wel altijd hetzelfde per bak. Beneden en zolder zonder geur, boven met geur. Zo hebben ze wat te kiezen. Alles wordt gebruikt.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Livelin
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 05 okt 2020 17:41

Re: Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Bericht door Livelin »

Ik had altijd silicaat maar vind het stinken en het nadeel is dat je de plas er niet goed uit kunt scheppen dus ga overstappen op klontvormende. Heb Schep en Schoon van AH gekocht. Heb deze al eerder gehad, nu ook een grote uitloopmat aangeschaft.
Minoes en Lillie ♀ ( 2020 )
Gebruikersavatar
WORLDTRAVELER010
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 dec 2020 12:00

Re: Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Bericht door WORLDTRAVELER010 »

Livelin schreef: 21 dec 2020 00:37 Iemand ervaring met de klontvormende vulling van Pets Place? Het heet happy home in een pak van 10 liter.
Ik gebruik de Happy Home Schoon & Fris klontvormend (zak van 20 L) van Pet's place. Op de zak staat dat je er 30 dagen mee doet maar ik doe er met 1 poes denk ik 1,5 maand mee ongeveer. Ik schep dagelijks ontlasting en plasjes er uit en vind het erg fijn werken, om de 2 a 3 weken hele bak schoon en verse vulling er in. Geen stank (ook niet geparfurmeerd, vind ik fijner), de plasjes worden grote hompen die makkelijk zijn uit te scheppen en uitloop van korrels vind ik minimaal. Poes en ik allebei tevreden. Qua prijs ook heel aantrekkelijk en daarnaast nog regelmatig in de aanbieding.
Gebruikersavatar
Livelin
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 05 okt 2020 17:41

Re: Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Bericht door Livelin »

WORLDTRAVELER010 schreef: 30 dec 2020 12:07 Ik gebruik de Happy Home Schoon & Fris klontvormend (zak van 20 L) van Pet's place. Op de zak staat dat je er 30 dagen mee doet maar ik doe er met 1 poes denk ik 1,5 maand mee ongeveer. Ik schep dagelijks ontlasting en plasjes er uit en vind het erg fijn werken, om de 2 a 3 weken hele bak schoon en verse vulling er in. Geen stank (ook niet geparfurmeerd, vind ik fijner), de plasjes worden grote hompen die makkelijk zijn uit te scheppen en uitloop van korrels vind ik minimaal. Poes en ik allebei tevreden. Qua prijs ook heel aantrekkelijk en daarnaast nog regelmatig in de aanbieding.
Bedankt voor de reactie. Loopt het erg uit? Ik heb nu klontvormende vulling van AH en word gek van de korrels die overal liggen.
Minoes en Lillie ♀ ( 2020 )
Gebruikersavatar
lindsjee
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 22 okt 2020 17:32

Re: Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Bericht door lindsjee »

Ik gebruik houtkorrels van het huismerk van de supermarkt (jumbo of Deen). Poepjes schep ik eruit en om de paar dagen gooi ik de hele kattenbak leeg in de groene bak. Het is zeer goedkoop en makkelijk biologisch afbreekbaar. Voor de plasjes vind ik dat het goed de urine geur maskeert, met de poepjes doet het helemaal niks natuurlijk..
Otis - † Mees - † Sasje
Gebruikersavatar
Fotokonijn
Panter
Panter
Berichten: 431
Lid geworden op: 27 apr 2018 22:31

Re: Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Bericht door Fotokonijn »

Ik gebruik ook houtkorrels en koop die bij de bouwmarkt.
14 kilo voor 4,50.
Alleen kattenliefhebbers kennen het genot van muzikale kruiken in bed die nooit afkoelen(Susan Millen)
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Bericht door Zotvanpoezen »

Veel katten vinden houtkorrels niet fijn. Deze zijn niet comfortabel voor hun gevoelige pootjes. Katten zijn oorspronkelijk woestijndieren en doen hun behoefte het liefste op een zachte zandachtige ondergrond ;-)
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Gebruikersavatar
WORLDTRAVELER010
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 dec 2020 12:00

Re: Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Bericht door WORLDTRAVELER010 »

Livelin schreef: 04 jan 2021 12:54 Bedankt voor de reactie. Loopt het erg uit? Ik heb nu klontvormende vulling van AH en word gek van de korrels die overal liggen.
Hoi! Nee, ik vind de uitloop minimaal. Ik heb een open kattenbak en ze graaft echt wel, maar de enkele korrels die er buiten terecht komen vallen direct voor de bak en vind ik nergens anders in huis terug. Blijft ook niet plakken/hangen in haar lange vacht (het is een Perzische poes).
Gebruikersavatar
Livelin
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 05 okt 2020 17:41

Re: Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Bericht door Livelin »

Ik heb nu de Cats Best smart pellets gekocht. Deze zijn groot, dus weinig uitloop. En daarnaast klontvormend dus geweldig! Had dit nooit eerder gezien, anders had ik het meteen gekocht.

Het mag ook door de wc gespoeld worden of in de groene container.
Minoes en Lillie ♀ ( 2020 )
Plaats reactie