Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
kittentjes

Re: Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Bericht door kittentjes »

Meestal is dat evenveel 6 liter gelijk aan ongeveer 6kg

Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk

Gebruikersavatar
daxensep
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 01 mei 2020 14:21

Re: Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Bericht door daxensep »

Anne schreef: 02 mei 2020 10:10 Ik denk dat jij 6 liter bedoelt inplaats van 6 kilo? ;-)
Oeps ja inderdaad! ;-)
Groetjes Kiki, Dax (2) en Sep (3mnd)
Gebruikersavatar
Pikachu
Poema
Poema
Berichten: 368
Lid geworden op: 28 mar 2019 14:02

Re: Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Bericht door Pikachu »

Ik heb tot nu toe altijd Premiere kattenbakvulling gebruikt van de Maxi Zoo, maar we merken dat die de laatste weken heel stoffig is geworden. Dit terwijl er op de verpakking staat dat het stofvrij moet zijn. Hij is echt van samenstelling veranderd, ik hoor het van nog andere mensen dat zij het ook hebben gemerkt.

Dus nu op zoek naar een andere vulling. Ik dacht Sivocat White Hygiene te proberen, maar kan nergens lezen of die stofvrij is. Is er iemand die hier ervaring mee heeft en me dat kan vertellen?

Andere tips voor goed stofvrij, klontervormend grind dat de geur goed opneemt mogen ook altijd :) Wel liefst kattenbakvulling die ik in een fysieke winkel kan kopen. Ik bestel op zich graag online, maar dat soort dingen ga ik gewoon liever kopen in de winkel, want ik heb veel vervelende ervaringen gehad met zwaardere bestellingen, dan leveren de leveranciers hier altijd veel later dan normaal (bezorging wordt altijd opnieuw en opnieuw uitgesteld).
Gebruikersavatar
marloes501
Poema
Poema
Berichten: 283
Lid geworden op: 03 sep 2019 15:07

Re: Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Bericht door marloes501 »

Ik gebruik altijd schep en schoon van de AH.
Dat zijn de dozen met 6L, ik dacht voor 2,79 euro
Ik gebruik de geurloze, heb 1 kat en kan daar ongeveer 6-8 weken mee doen.
Wel dagelijks schoon scheppen natuurlijk.
Geen stank, redelijk stofvrij en goed klont vormend.
Gebruikersavatar
daxensep
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 01 mei 2020 14:21

Re: Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Bericht door daxensep »

marloes501 schreef: 04 mei 2020 13:50 Ik gebruik altijd schep en schoon van de AH.
Dat zijn de dozen met 6L, ik dacht voor 2,79 euro
Ik gebruik de geurloze, heb 1 kat en kan daar ongeveer 6-8 weken mee doen.
Wel dagelijks schoon scheppen natuurlijk.
Geen stank, redelijk stofvrij en goed klont vormend.
Dat is best lang doe je dan direct de hele inhoud in de kattenbak? Ik was ook altijd tevreden over die dozen heb op een gegeven moment geswitcht omdat de korreltjes overal lagen...
Groetjes Kiki, Dax (2) en Sep (3mnd)
Gebruikersavatar
marloes501
Poema
Poema
Berichten: 283
Lid geworden op: 03 sep 2019 15:07

Re: Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Bericht door marloes501 »

Ja ik doe er een hele doos in, en na een poosje vul ik die bij als ik denk dat de laag te dun word.
En van die korrels klopt wel, die lopen een beetje uit maar zuigen/vegen ook weer makkelijk op.
Gebruikersavatar
Pikachu
Poema
Poema
Berichten: 368
Lid geworden op: 28 mar 2019 14:02

Re: Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Bericht door Pikachu »

Ik heb eens twee verschillende soorten van Sivocat geprobeerd. Gatver, wat een stank.. Na nog geen week stonk het echt vreselijk, terwijl we de bak 2 keer per dag leegscheppen. Nooit meer!

Toevallig heb ik echt net een telefoontje gehad van Maxi zoo, ik had hen een mailtje gestuurd om te vertellen dat ik vond dat de kattenbakvulling van Premiere erg stoffig geworden is. Ze hebben me opgebeld om wat vragen te stellen, en gaan dit dan met de fabrikant opnemen. Wel heel fijn!
Leelo81
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 feb 2020 09:19

Re: Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Bericht door Leelo81 »

Ik heb nu voor het eerst Bio kat in de bak zitten (fresh) maar vind het wat tegenvallen. Klonterde na een paar dagen al niet goed meer. En bak ziet er ‘vies’ uit. Hiervoor had kk sanicat absorberend. Ik deed twee weken met een vulling. Elke dag schoon scheppen. Klonterend vind ik wel praktisch. Bij absorberend rook je op een gegeven moment de urine en was het tijd voor een nieuwe vulling.

Iemand nog suggesties voor een alternatief , liefst klonterend en betaalbaar
Gebruikersavatar
R1ck
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 25 mei 2019 10:54

Re: Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Bericht door R1ck »

Ik heb in het begin BioKat classic gebruikt en was daar lange tijd erg tevreden over, totdat ik te maken kreeg met het probleem dat de klei zo verstuifde, dat Nika er last van kreeg en mijn dure airpurifer naar de DAR kon vanwege het fijnstof dat de kamer in kwam. BioKat stond overigens heel open voor mijn klacht en heeft de batch nummers nagetrokken en aangeboden om de zakken kosteloos te vervangen.

Nogmaals, daarvoor werkte het perfect en ik weet dat er mede forumgebruikers zijn die die grit met veel genoegen gebruiken. Nou ja, kopen, de kat(ten) hebben het gebruik. :P

Ik heb wat onderzoekjes bekeken op internet en daaruit heb ik besloten om het eigenmerk van de Jumbo eens te proberen. Dat werkt tot op heden prima! Ik heb de geparfumeerde versie en Nika lijkt daar geen moeite mee te hebben. Die kwam ook als beste uit de test.

Echter: de test ging over een beperkt aantal merken en ik weet niet of en door wie er gesponsord is. Daarom moet je het toch met een korreltje grit nemen.

Mijn conclusie is eigenlijk dat perfect grit niet bestaat. Het is met name de kat die bepaalt wat prettig. Wij, als personeel, hebben andere belangen (prijs, duurzaamheid, makkelijk schoon te maken etc.)
Nika moet bijvoorbeeld niets hebben van houtkorrels. Ze vindt de korrels te scherp en de geur staat haar totaal niet aan! Mij lijkt het niet fijn om die onderbodem, waar de urine/pulp terecht komt schoon te maken (geen ervaring overigens!). Anderen vinden het juist ontzettend prettig werken.

Kwestie van proberen en, in de meeste gevallen, het nieuwe grit stapsgewijs introduceren.
Nika, geboren 11-02-2019, Sibeertje
Gebruikersavatar
fayeblue
Huiskat
Huiskat
Berichten: 31
Lid geworden op: 03 mei 2020 19:40
Locatie: Gld

Re: Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Bericht door fayeblue »

Ik ben fan van Cat's Best Original. Een wat fijnere houtkorrel, schep 2x per dag de bakken leeg en doe ongeveer 5-6 weken met 1 bak. Zak gaat dus ook lang mee.
Noëll and Cats > Faye & Blue :cathappy:
Gebruikersavatar
Fotokonijn
Panter
Panter
Berichten: 431
Lid geworden op: 27 apr 2018 22:31

Re: Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Bericht door Fotokonijn »

Misschien een idee om houtpellets te kopen?
Kost aanmerkelijk minder.
€4,50 voor 14 kilo
Alleen kattenliefhebbers kennen het genot van muzikale kruiken in bed die nooit afkoelen(Susan Millen)
Leelo81
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 feb 2020 09:19

Re: Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Bericht door Leelo81 »

Even een update. Ik heb nu een doos van Gwoon klonterend aangeschaft en nu voor het eerst in gebruik.
Ben er tevreden over! Klontert goed, niet zon overheersende geur (lavendel). Vond ik wel van Bio kat fresh
Ook na een paar dagen blijft het goed klonteren en wordt het grind geen vieze boel.
Grind is wel fijn, en was bang dat de halve kattenbak zou uitlopen. Maar dit is niet het geval.

Ik maak de biokat op en stap dan over op Gwoon (oa bij Picnic)
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5081
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Bericht door Synemios »

Ik heb de biokat’s zonder geur en de katten en ik zijn daar op zich wel tevreden over maar die is wel stoffig.
De biokat’s fresh vond ik ook niet prettig.
Die van gwoon ken ik nog niet.
Is die minder stoffig dan de biokat’s?
Ik zal eens kijken of die van gwoon ook zonder geur bestaat.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Leelo81
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 feb 2020 09:19

Re: Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Bericht door Leelo81 »

Ik vind die van Gwoon niet stoffig. En de geur van lavendel ruik je niet. De Bio kat fresh vond ik erg overheersen

Mijn kat lijkt meer tevreden te zijn met Gwoon.
Gebruikersavatar
Livelin
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 05 okt 2020 17:41

Re: Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Bericht door Livelin »

Iemand ervaring met de klontvormende vulling van Pets Place? Het heet happy home in een pak van 10 liter.
Minoes en Lillie ♀ ( 2020 )
Plaats reactie