Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9310
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Bericht door castratenkoor »

Ik heb ook altijd Biokat's Classic 3 in1. En op zolder twee bakken met fijn-korreliger, weet even niet hoe het heet, het zijn doosjes. Dat gebruikte Adriana. Dus twee bakken daar altijd mee.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Pinguin's album: "Sproet*, Snabbel en Simba"

Bericht door pinguin »

Hier at Simba er met 14 weken 1 klein hapje van en had toen door dat dat niet lekker was daarna niet meer zien doen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Eertje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 46
Lid geworden op: 15 sep 2017 09:44

Re: Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Bericht door Eertje »

Top bedankt voor jullie antwoorden! Nu maar even gaan verdiepen in welk merk ik ga kopen.
Woezel &
Pip
20-09-2017
Gebruikersavatar
Kurgel
Poema
Poema
Berichten: 201
Lid geworden op: 07 mar 2017 11:20
Locatie: Utrecht

Re: Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Bericht door Kurgel »

Nullodor. Doet wat de naam zegt voor enkele weken, dan is het verzadigd en moet je het wel in zijn geheel vervangen. Poepjes er wel dagelijks even uit scheppen, maar ook die drogen snel op. Ruik de bak echt nauwelijks meer. Laatst was het op en dan toch een zak van klontvormend goed kleigrint en hoewel ik daar altijd heel tevreden mee was ruik ik het dan toch... nullodor is silicaat, maar veel fijner van structuur dan tigerino, dus kan ook in de rol- of zeefbakken en is niet scherp aan de pootjes. Onze katten hebben de keuze gehad met 3 verschillende vullingen in huis, maar gingen hier het kiefste op. Zeg nou zelf, jij gaat toch ook niet graag op een stinkend toilet.
Kim, Luna, (Bo, Stella ✝️), Zoe, Iris, Coco en Max
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... =5&t=31511
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Bericht door pinguin »

Zit zet effe te kijken naar dat nullodor alleen is dat niet goedkoop als net als ik een bak heb waar 20kg katten grind in gaat.

Voor die kleine bak kan dat wel een goeie oplossing zijn.

Ik gebruik nu biocat

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Kurgel
Poema
Poema
Berichten: 201
Lid geworden op: 07 mar 2017 11:20
Locatie: Utrecht

Re: Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Bericht door Kurgel »

Lijkt inderdaad erg duur, maar je doet er heel lang mee.. Het weegt niks, maar qua volume zijn twee zakjes nullodor ong vergelijkbaar met een grote zak klontergrint van 10 kg. En dan weegt dat maar 3 kg. Dat was voor mij, naast dat je dan dus nauwelijks kattenbak ruikt en de katten dit prefereren boven alle andere alternatieven, hoewel ze ook graag in het het klei grit groeven, wel doorslaggevend. Met 4katten sjouw ik me anders een breuk (de postbode die die zooplus dozen moet afleveren en ik dus de trap op voor de bakken boven..)
Twee zakken nullodor kosten me samen 11 euro en ik doe daar ruim drie weken mee terwijl in diezelfde tijd ik ook ook door twee zakken klei grit heen ging en die kostten me 7 euro per (weliswaar dus grotere) zak dus netto ben ik nu zelfs goedkoper uit.
Kim, Luna, (Bo, Stella ✝️), Zoe, Iris, Coco en Max
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... =5&t=31511
Gebruikersavatar
Kimm
Poema
Poema
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 okt 2015 16:55

Re: Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Bericht door Kimm »

Ik heb het kattengrint van karli flamingo, waar ik eerder de foto van postte. Een zak kost 15 euro. Maar eigenlijk als je elke dag uitschept hoef je het “nooit” helemaal weg te doen. Het klont zo goed dat de rest van het zand altijd helemaal schoon blijft. Stinkt ook niet. Natuurlijk verversen we het wel eens in zn geheel maar eigenlijk is dat dan nog niet eens nodig. Ik heb een heele grote kattenbak en doen denk ik 2 of 3 maanden met 2 zakken van 15 kilo.

Het enige nadeel is dat het flink uitloopt..


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groetjes Kim, en heel veel knuffeltjes van Moes en Mila
AiMoJhu
Huiskat
Huiskat
Berichten: 53
Lid geworden op: 08 jan 2017 14:14

Re: Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Bericht door AiMoJhu »

Ik heb Cat's Best Eco plus, geweldig spul, klontert goed, ruikt niet, enkel even vervangen als de korrels uit elkaar gevallen zijn (ong 1x per maand).
Maar die uitloop... als ik niet dagelijks even veeg ligt het tot voorbij de voordeur en dat terwijl de kattenbakken achterin het huis staan.
Ik ga dus op zoek naar iets wat net zo geweldig is qua geurloosheid en klontvorming, in de groene bak mag maar veel minder uitloopt en liefst ook een beetje gunstig geprijsd is.
Gebruikersavatar
Catlady13
Lynx
Lynx
Berichten: 181
Lid geworden op: 12 sep 2013 21:12
Locatie: Ergens in Noorden

Re: Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Bericht door Catlady13 »

Wij gebruiken sinds kort Benek Corn. Altijd Cat's Best gehad, maar inderdaad die uitloop....

Benek is wat zwaarder in de korrels, loopt nauwelijks uit, maar bij intensief gebruikt wordt het stoffig en dat loopt wel wat meer. De klonten zijn echt super en ze hebben 2 varianten met een geurtje. De gras ruikt het lekkerst, maar ben sneller klaar met scheppen elke dag en stofzuigen is ook zo gepiept
Doe wat je zegt en zeg wat je doet
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 751
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Bericht door Lovecat »

Ik heb jaren Biokats classic micro gebruikt, heel tevreden over. Nu altijd klontvormend grit van het huismerk van de Dekamarkt.

Laatst kocht ik een nieuwe kattenbak en kreeg ik er een zak BreederCelect bij. Zijn bio-papierkorrels volgens mij, het lijkt op die houtkorrels. Er zit een enorm frisse geur aan. Ik zag het niet zo zitten omdat het totaal anders is dan het grit dat mijn katten gewend zijn en ik houd niet van geurtjes aan kattenbakvullingen.

Maar jeetje, de katten gingen er meteen op, de geur ruik je alleen als je er zelf boven hangt en het houdt de typische kattenbakgeur weg. Ik doe er nu al zeker een maand mee. Ik vul na het uitscheppen wel aan met mijn normale grit, maar alsnog vind ik dat ik er enorm lang mee doe Ik denk dat ik toch een zakje ga aanschaffen want 1 van mijn kattenbakken staat in de woonkamer en Dex maakt daar veel gebruik van en die kan behoorlijk stinken....
Eertje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 46
Lid geworden op: 15 sep 2017 09:44

Re: Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Bericht door Eertje »

Momenteel gebruik ik ah schep & schoon 4 voudige vulling in combi met de schep & schoon fijn. Heel enthousiast ben ik niet het plakt aan de voetjes en het lig door de hele kamer. Heb ook al de combi schep & schoon 4 voudige met schep en schoon grof gehad. Redelijk te vrede met name de grofheid, op paar korreltjes na lag er niks buiten de bak. Helaas vallen de klonten uitelkaar met het eruit scheppen. Wie heeft er tips voor grit wat niet heel fijn is?
Woezel &
Pip
20-09-2017
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Bericht door Rik »

Het zal toch een kwestie zijn van verschillende merken proberen.
Biokat's Classic 3in1 heeft nog altijd mijn voorkeur.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Eleonore
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 17 jun 2012 10:31

Re: Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Bericht door Eleonore »

Ik heb de peewee kattenbak met de peewee houtkorrels en dat werkt naar tevredenheid. Alle urine verdwijnt met het zaagsel naar de onderbak. Ik ruik echt helemaal niets, heb wel de kap op de bak maar heb de klep weggelaten. Zolang ik niets ruik hoeft die er ook niet op en volgens mij is dit ook prettiger voor de kat. Toch wat toegankelijker voor haar.
Arco
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 mar 2018 07:57

Re: Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Bericht door Arco »

Hallo, net nieuw hier maar wil mijn ervaringen ook delen :smile:
Jarenlang houtkorrels (eerst van Discus later van Plospan) gebruikt, bevalt goed. Vond t wel wat kostbaar want wij gebruikten zo'n 3 zaken (25ltr/p/st) in de week. 3 kattenbakken, 4 binnenkatten.
Het peewee systeem tegengekomen en op basis daarvan wat uitgeprobeerd. Bij Cranenbroek hebben ze een betaalbare zeefbak alleen zonder kap. Ze hebben daar ook een simpele kattenbak met kap. Die kap past op de zeefbak (waar 2 onderbakken bij zitten) en zo heb je voor ongeveer 25,- een zeefbak, 2 onderbakken en een kap. De houtkorrels die ze bij Cranenbroek verkopen lijken nog beter dan Plospan en ze zijn goedkoper.
Eerst een combinatie gebruikt van 1 peewee bak, 1 zelf samengestelde zeefbak en 1 gewone bak. Het lijkt erop dat onze katten het materiaal van de peewee bak minder prettig vinden want daar werd bijna niets op gedaan. De zeefbak werd wel goed gebruikt.

Nu gebruiken we 3 zelf samengestelde zeefbakken en houtkorrels. Poep word zo snel mogelijk weggehaald. Elke dag schep ik de bakken door om het zaagsel goed door de zeef te laten zakken en om de andere dag leeg ik de onderbak waar het zaagsel in zit. Op dit moment gebruik ik minder dan 20 liter houtkorrels per week! Je ruikt geen plas, na het doorscheppen ruik je een prettige houtlucht. Scheelt mij dus ruim 100 zakken per jaar :grin:
En het voordeel van de houtkorrels is ook dat het in de GFT-bak mag
grtz. Arco
4 katten (2 main coons en 2 kruisingen main coon / boskat)
Claudia69
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 06 jun 2017 20:14

Re: Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Bericht door Claudia69 »

Heb je een bouwplan van die zelf samengestelde zeefbakken?

Ik gebruikte vroeger ook houtkorrels en was daar wel tevreden over, maar als je het zaagsel niet zeeft, ligt het verbruik aan korrels inderdaad vrij hoog. Ik gooide ze wel op de composthoop, dus dienden ze nog wel ergens voor, maar toch. Het was een gezeul met zakken af en aan.


Sinds een jaar overgeschakeld op Cat's Best (klontervormend en van plantaardig materiaal, dus ook op de composthoop te gooien) omdat een nieuwe kitten het vertikte op de houtkorrels te gaan. We vonden overal wel wat tot we in huis haalden wat hij gewoon was. Nu vind ik Cat's Best wel oké van kwaliteit, niet zo goedkoop als houtkorrels, maar doordat het mooie klompjes vormt, langer te gebruiken en uiteindelijk wel te vergelijken dus. Maar de uitloop is enorm.


Dus eigenlijk zou ik wel graag weer op houtkorrels overschakelen, en dan lijken die zeefbakken ideaal om het verbruikte volume te beperken.
Plaats reactie