Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kadavir
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 23 jan 2011 14:29

Re: Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Bericht door Kadavir »

Ik heb een hele tijd lang Biokats (de gewone versie) gebruikt. Prima spul, maar goed, ik wist niet beter want ik heb nog nooit poezen gehad. Dit spul ging op en toen kocht mijn huisgenoot even twee zakken Catsan.. het was echt verschrikkelijk! De korrels klonteren niet, ik zie niet eens goed waar ze geplast heeft en ze nemen echt weinig geur op. Wat een vervelende korrels zeg!
Dan gebruik ik vele malen liever Biokats!
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Bericht door ayla »

Meowth schreef:Neu echt last heb ik er ook niet van, het loopt alleen niet zo fijn op blote voeten eroverheen. Maar Sinda heeft harige pootjes waar makkelijker wat in blijft hangen, dus ze schept het er niet zo uit, maar laat en mooi spoor achter :P.

Nou laatst, toen had ik de kattenbak helemaal schoongemaakt weer, nieuw grit erin, ging mevrouw erin rollebollen :lol:. Net een vogel die een zandbadje nam.
Haha, ik zie het al voor me! Vrijdag 2 zakken besteld op zooplus, ben benieuwd.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Bericht door MarjanR »

puck0906 schreef:je hebt bij ah bij de kattenbakvulling dozen staan met kattenbakvulling. Je hebt 2x, 4 x en 6 x. Ik ben helemaal om. Het ruikt inderdaad naar wasmiddel en je doet er mega lang mee en ik verschoon de bak maar 1x per maand en gooi er gewoon af en toe een doos bij. Urine worden klontjes en ontlasting schep je eruit dus opzich hoef je hem niet te verschonen maar dat doe ik voor mijn eigen gevoel. Mijn ah is niet zo groot maar wij hebben het gewoon. 1 doos is voor 1 bak.
Ik ga helemaal mee met Puck (en meerderen).
Ik ben DOL op deze korrel.
Er gaat bij mij wel iets meer dan een doosje in, maar het KLONT (zie hoofdletters).
En ik heb nu nog maar 1 bak met die vulling staan, en ik merk aan m'n skatjes dat zij er ook erg blij mee zijn. De andere twee staan er zo'n beetje voor spek en bonen bij.
Dus ik schakel over. Het is iets duurder (6lt is 4 euro, tav Biokats 15lt 7,5 euro), maar dat is het me wel waard. Zeker.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Bericht door Mirjam86 »

Momenteel gebruik ik Biokat's classic en ik ben er op zich tevreden over: goede klonten en geen stank.
Maar het stuift echt als een malle en T&T gaan ervan niezen! Ik was panisch voor niesziekte, maar na observatie blijkt dat vooral Tsuki uitsluitend op de kattenbak niest of als ze er net uit komt.
Als Taiyo graaft zie je het ook echt stuiven.

Ik ben dus op zoek naar een kattenbakvulling met goede klonten, zonder stank én die niet stuift.
Iemand ervaring met Kitty friend?

En hoe heet het merk dat hierboven beschreven wordt? Van de AH?
Ik heb hier geen AH in de buurt, maar als het super werkt kunnen we best eens per maand inslaan!
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Bericht door Mirjam86 »

Overigens: als iemand met een ander merk goede ervaringen heeft wil ik het ook graag weten hoor!
Goede klonten en niet stuiven zijn mijn voornaamste vereisten...
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Bericht door MarjanR »

Biokats Micro (met of zonder fris luchtje) of de AH doosjes (6x langer fris oid) zijn mijn favo's.
Geen stuif, goede klont.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Bericht door Mirjam86 »

De micro van Biokats stuift niet? Van de classic hebben ze hier namelijk last.
Ik zou juist denken dat kleine korrels meer stuiven, maar het is het proberen waard.
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Bericht door MarjanR »

Hmmmm, helemaal stuifvrij is het nooit natuurlijk.
Maar ik zie geen grijze waasjes meer over m'n kat z'n zwarte haren (had ik inderdaad wel met biokats classic)
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Bericht door Mirjam86 »

Dan is dat misschien wel het proberen waard. Verder ben ik namelijk erg tevreden over Biokats.
Maar dat niezen vind ik wel zielig!
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
manon3

Re: Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Bericht door manon3 »

Ik gebruikte tot nu toe de Extreme Classic en was daar zeer tevreden over.Zeer zuinig in gebruik en klontert prima.En je rook helemaal nooit iets van de urine.
De zeer fijne korreltjes gingen ook niet tussen haar teentjes zitten wat ik met andere merken wel had.
Nu lees ik echter op Zooplus dat de Extreme Classic vernieuwd is en er staan nu alleen nog maar slechte reviews.
Klonten vallen uit elkaar, je ruikt de urine....................
Dat wordt dus zoeken naar een ander merk.
jumper

Re: Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Bericht door jumper »

In de bak zit een merk van de c1000.
Ze vind het wel goed, alleen doet ze het liever buiten.
Ik maakte 2 keer per dag poep/urine vrij en 2 keer per week de bak helemaal.
Dat hoef ik dus nu niet meer, het beviel de kat, alleen wanneer ik het erin deed kwam er een enorme stofwolk.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Bericht door Adriana »

ik giet de biokat korrels door een frituurmandje en vang dan alle klonten en ontlasting snel en makkelijk op. en ik vind dat de biokats eigenlijk nauwelijks stuiven. ik heb er een aantal door elkaar gebruikt want kies altijd de op dat moment goedkoopste. en van die baby/lentelucht heb ik nooit wat gemerkt/geroken, dus dat hindert hier niet.
doe wel wat gimpet verfris korrels onderin maar maak de emmers dagelijks schoon als ze op de bodem of tegen de wand hebben geplast en ik vind gimpet veel prettiger dan de beaphar en andere merken. maar.. .... :-( vrachtautootje!
ik doe op deze manier maanden met biokat-vulling, dus het is erg goedkoop in het gebruik.. en ik test nog wel eens of er voorkeur is voor een bak met een 100% nieuwe vulling of de overgebleven vulling van een paar emmers bij elkaar en de katers maken geen verschil. voor hen is het belangrijk waar de betr emmer staat..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
manon3

Re: Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Bericht door manon3 »

Ik haalde mijn korrels tot nu toe in de plaatselijke dierenwinkel maar aangezien ik ook op Biokats wil overstappen wordt dat dus bestellen bij de Zooplus.
Ik bestel regelmatig van alles bij Zooplus, krabpalen, voer, speelgoed dat ging tot nu toe altijd goed.Maar grit durfde ik daar nooit te bestellen.
Op het forum van Tros Radar-consumentenprogramma staan een en al klachten over zakken kattenbakkorrels die kapot aankomen.
Ik zie het al helemaal voor me: de postbode die met een doos aankomt waar de korreltjes uitvallen. :???:
Hebben jullie hier geen slechte ervaringen mee, met kattebakkorrels bestellen bij de Zooplus?
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Bericht door Catfish »

Hebben jullie hier geen slechte ervaringen mee, met kattebakkorrels bestellen bij de Zooplus?
Ik bestel daar altijd de Biokat's Micro, ben er bijzonder tevreden over. Doe er heel lang mee, zonder veel gestuif.
Maar inderdaad, ik heb nu al een paar keer meegemaakt dat er een zak kapot was. Maar toch maar weer bestellen, fijn spul.
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Bericht door Adriana »

er zitten wel eens een paar korreltjes in een doos maar daar is goed overheen te komen vind ik. dat is voor mij niet een kwestie van zak kapot want dat heb ik bij de Zplus-bestellingen nog nooit gehad.
wel eens bij een dierenspeciaalzaak-zak en toen lag er wat gruis in de auto. en thuis doe je daar dan een stukje breed plakband overheen, zoeft even met stoffer en blik dan wel stofzuiger en ook weer opgelost.
dozen komen al een paar jaar allemaal heel en ongedeukt aan, dus is de inhoud dan ook in orde, Zplus verpakt stukken beter dan in het begin. ze splitsen ook beter.
een doos met twee zakken biokat is erg zwaar maar daar hebben ze ook bij TNT handige karretjes en sterke mannen voor.
en de biokatzakken zijn dik en vrij sterk en erg goed dichtgelijmd.

vind het ideaal om ze bij Zpls te bestellen, dan hoef ik er tot aan de voordeur zelf niet mee te sjouwen!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie