Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Leeflevi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 05 jul 2016 17:58
Locatie: Groningen

Re: Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Bericht door Leeflevi »

Ik zal er eens op letten. Ik heb namelijk Frutsel (vandaag was Muppie) een keer in haar eigen drolletje zien staan.

Die kattenbak van die 2 is net een gezelschapsruimte. Zo gebruiken ze het tenminste. Ze gaan soms met z'n 2en erin. Dat is erg gezellig... Dolle boel. Maar je ziet ook dat ze bij elkaar in de ontlasting gaan staan.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Knuffel van Frutsel en Muppie (juni '16).
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7658
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Bericht door Rik »

Ja, dat is hier af en toe ook zo, als ze in een speelse bui zijn. De een moet op de bak en de andere denkt... "o, leuk momentje om te spelen" en duikt erbij. Bono is een behoorlijke precieze wat betreft ondergraven van zijn behoeftes maar Yuna kan dat nog wel eens vergeten (en dan komt Bono erachteraan om het maar even te doen). Dus gelukkig staan ze hier niet in de eigen ontlasting. Ik neem aan dat je voldoende bakken hebt dat ze het uit kunnen spreiden? (want dat kan ook schelen)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
kittentjes

Re: Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Bericht door kittentjes »

Hier gaat het wel aardig goed moet ik zeggen, zelfs met de diarree gebeurde het wel maar dan viel het meer uit hun kontje zeg maar haha. Ik gebruik grit van de lidl, klontvormend en ben erg tevreden voor de prijs kwaliteit verhouding. Ik heb wel een uitloopmatje liggen.
Gebruikersavatar
Leeflevi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 05 jul 2016 17:58
Locatie: Groningen

Re: Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Bericht door Leeflevi »

Wij hebben een uitloopmatje + nog een kattenbak besteld (nog een kattenbak was al de planning). Dus ben benieuwd hoe het dan gaat.

Wij hebben hier ook een Lidl in de buurt. Misschien kan ik dat ook eens proberen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Knuffel van Frutsel en Muppie (juni '16).
Gebruikersavatar
Sjanke
Lynx
Lynx
Berichten: 113
Lid geworden op: 28 jun 2015 12:21

Re: Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Bericht door Sjanke »

Sinds mei gebruik ik Biocat groen, maar het bevalt gewoon niet. Erg grof grit, het klontert minder goed dan mijn oude merk. Alles in de buurt van de (open) bakken zit onder het stof. In totaal iets van 5 of 6 zakken er doorheen gedraaid, maar geen verbetering.
Sinds vrijdag 1 bak weer met Greencat gevuld en al bij de eerste keer scheppen werd ik er blij van :).
Aangezien de katten nu ook de voorkeur hebben voor die ene bak, zijn we het blijkbaar gewoon eens.
Greencat is een stuk duurder (voor Biocat kun je altijd wel een aanbieding vinden), maar blijkbaar voor mij (en onze katten) een betere keus...

Voor het uitlopen hebben wij een (enorme) lekbak, zoals die in een autogarage etc wordt gebruikt . Omdat onze katten blijkbaar liever een open bak hebben, is zo'n uitloopbak wel fijn.
Padja
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 sep 2016 13:22
Locatie: Hanoi

Re: Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Bericht door Padja »

Volgens mij is het meer dan alleen vulling als je last van de geur hebt.
Voeding is denk ik t belangrijkst.
Mijne krijgen RC en ik ruik ze echt niet.
Alleen als ze er voor m'n neus opzitten. Wat ze altijd graag doen als ik net zit te scheppen..

Ik heb gewoon klonterend grit.
Had hier gelezen dat iemand de bak schudde.
Gek genoeg blijkt dat enorm te helpen. Goeie tip!
Ik schep nu eerst drolletjes. Die gaan altijd makkelijk.
En dan schud ik voorzichtig alles naar één kant. De pies zit een beetje geplakt maar doordat het (zachtjes) geschud is, is het een plak die je zo wegschept.
Voorheen deed ik een graai naar onder, zonder te kunnen zien naar wat en dan schudden met de schep waardoor er ook weer troep terug viel.
Het klinkt stom, maar t is écht een gouden tip haha.
Het grit wat overblijft is veel schoner. En ik gooi er weer wat op.
Twee dagen voor t schoonmaken schep ik alleen weg en gooi niets bij.
Ik sop nu om de 1 a 1'5 week.
Ik gooi de bakken leeg. Beetje bleek erin, Ff omspoelen en klaar.
Gebruikersavatar
Kimm
Poema
Poema
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 okt 2015 16:55

Re: Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Bericht door Kimm »

Ik gebruik nu sinds een maand of drie iets, babycat heet het volgens mij. Super fijn zand lijkt het wel. De eerste keer ging Moes er ook in rollen. Maar daarna ging het super. Ik heb nog steeds een bak met biocat en een met babycat. Maar die biokat gaan ze niet meer op. Een keer in die drie maanden nog een poepje op gevonden.
Het klont geweldig. De plasjes worden echt een steen die je gemakkelijk er uit schept. De rest blijft super schoon. Ik heb eigenlijk in die drie maanden nog niet een keer het gevoel gehad de hele bak leeg te halen en weg te doen. Stinkt ook niet. Alleen de uitloop is een klein nadeeltje, maar dat heb ik tot nu toe bij alle drie de vullingen gehad.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groetjes Kim, en heel veel knuffeltjes van Moes en Mila
Dorien66

Re: Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Bericht door Dorien66 »

Babycat? Ik heb even gegoogeld, maar ik kan het niet vinden. Heb je een fotootje van de verpakking?
Gebruikersavatar
Kimm
Poema
Poema
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 okt 2015 16:55

Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Bericht door Kimm »

Hahahhaa klopt dat je het niet kunt vinden! Zo heet het helemaal niet. Het merk heet Karlie flamingo. Maar er zit iets babypoeder geur in zie ik nu. Vandaar dat die baby me bijstond.. Oepsie haha eigen merk gemaakt.

Afbeelding

Is trouwens op internet ook bijna niet te vinden deze versie. Ik haal hem bij de dierenwinkel. Wel best duur, maar voor mij echt de beste tot nu toe. En dat vinden Moes en Mila volgens mij ook.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groetjes Kim, en heel veel knuffeltjes van Moes en Mila
Cerna

Re: Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Bericht door Cerna »

En nu heeft Zooplus geen Classy Cat meer. Zo balen.

Ik heb hier al gezocht naar een alternatief en kom veel BioKat tegen, maar de ervaringen met dit grit zijn zo verschillend dat ik het ook niet meer weet.
Die Karlie Flamingo is bij welke dierenwinkel verkrijgbaar?
Eertje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 46
Lid geworden op: 15 sep 2017 09:44

Re: Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Bericht door Eertje »

Ik lees op internet dat je bij kittens het beste geen klonterend grit kan gebruiken. Is dat alleen bij kleintjes die net op de bak gaan, of is dat ook voor een kitten van 10weken?
Woezel &
Pip
20-09-2017
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9334
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Bericht door castratenkoor »

Ik heb altijd klontvormend grit gebruikt, ook als er een nieuw kitten kwam. Hier nooit last mee gehad. Het schijnt wel eens voor te komen dat piepjonge kittens gaan eten van het grit. 20000000000000000000111111111131 = mededeling van Douwe ;-).
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Bericht door ErikPhilippus »

Ik gebruik al jaren Biokat's classic naar volle tevredenheid
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7658
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Bericht door Rik »

Ik gebruik ook de Biokat's Classic 3in1 (soms de fresh versie) naar tevredenheid.

Je moet gewoon in het begin even in de gaten houden of ze niet aan het grit eten maar bij 10 weken verwacht ik niet dat ze die neiging nog hebben. Dat is inderdaad eerder bij <6 weken en dan wil je niet dat het grit gaat klonteren in de maag.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
kittentjes

Re: Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Bericht door kittentjes »

Ik gebruik cats best eco kattenbakvulling, deze is ook klontvormend maar heeft als voordeel dat t in de container en zelfs in de wc mag. Die is wellicht voor een kitten ook wat minder erg mochten ze er toch van eten wat ik overigens niet verwacht.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Plaats reactie