Klontvormend grit

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Gebruikersavatar
Claudia007
Poema
Poema
Berichten: 232
Lid geworden op: 26 sep 2009 00:56
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Klontvormend grit

Bericht door Claudia007 »

Als klontgrit zo gevaarlijk zou zijn zou het niet verkocht mogen worden denk ik zo.......

Wij hebben litter pearls en dat worden geen mega klonten maar kleine.
Groetjes Claudia,Scorpion Sting en Lamborghini Gallardo
Gebruikersavatar
R1ck
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 25 mei 2019 10:54

Re: Klontvormend grit

Bericht door R1ck »

Mijn kitten (Nika, geboren op 11-02-19) moest vanaf dag 1 niets hebben van houtkorrels. Voor de geur haalde ze haar neus op en draaide om, maar het was ook niet fijn voor haar pootjes. Toen heeft ze 24 uur haar plas en poep opgehouden. Destijds was ze precies 3 maanden oud. Ik als een haas naar de dierenwinkel voor ander grit.
Ik heb gekozen voor BioKat's basic en dat beviel haar prima. Ze dook er meteen dankbaar bovenop. Ze heeft nooit uit de kattenbak gegeten. Ik weet dat ze bij de fokker silicaatkorrels kreeg. Die klonteren misschien niet, maar zijn weer toxisch (inclusief de geur).

Ik ben het er mee eens dat hout, papier of stro het gezondst is, maar als de poes haar behoefte niet doet, kan dat ook niet gezond zijn.

Vreemd genoeg zou Biokat's micro geschikt zijn voor kittens, in tegenstelling tot Biokat's basic. Echter blijven die kleine korreltjes juist veel makkelijker in de vacht en aan haar voetjes hangen dan de wat grotere korrels en het is net zo goed klontvormig. Dat heb ik nooit begrepen. Misschien is de gedachte dat voor kittens kleine korrels beter aanvoelen aan die kleine lieve schattige pootjes.

We willen allemaal het beste voor onze lieve pluizenbolletjes van ons. Daarom heb ik de dierenarts om hulp gevraagd, omdat ik verzakte in de gritsoorten en mij werd aangeraden dat als ze er niet van at, dat het prima kon.

Mijn kitten gebruikt de kattenbak gelukkig ook niet als speelbak. Daar gebruikt ze haar veel te dure mandje voor, waar ze verder nooit in ligt. :-P Dat is haar basis om in te kruipen, over de rand te gluren en vanuit het niets een speeltje aan te vallen, om dit vervolgens een keer of tien te herhalen. Ze slaapt liever in haar krabpaal in de hangmat en ik kan haar geen ongelijk geven!
Nika, geboren 11-02-2019, Sibeertje
Plaats reactie