Kattenluikje

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Kattenluik voordeur?

Bericht door Umimeis »

Ik mocht wel een kattenluik plaatsen in de voordeur vd woningbouwvereniging, mits ik bij verhuizing een nieuwe voordeur betaal.

Als het zover is zoek ik wel via marktplaats een nieuwe voordeur.

Ik kan eventueel deze deur waar het kattenluikje inzit meenemen naar een ander huis.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
GizmoJan
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Kattenluik voordeur?

Bericht door GizmoJan »

Ik hem het luikje inmiddels ook in de voordeur, het gedeelte uit de deur in er in 1 keer
uitgezaagd dat mocht het nodig zijn nog terug te plaatsen is en dan de randen dichten bij kneedbaar hout, schuren en weer lakken maar ik heb een koopwoning dus verwacht niet dat het nodig is!
De katten zijn er wel blij mee! Ik heb er eentje met magneet!
Jan 31-08-2006 4 maanden, Lapje 08-09-2009 3,5 jaar *RIP* Miss you very much...
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Kattenluik voordeur?

Bericht door Umimeis »

Ja, met magneet had ik achteraf ook moeten doen,maar ik wou niet dat Flea dag en nacht met een halsbandje moest lopen en daarom heb ik dat dus mar niet gedaan.
Nieuwe plaatsen met magneetje is ook geen optie want zoveel geld heb ik op dit moment niet, luikjes met magneetsysteem zijn meestal wat duurder dan luikje zonder.

Ik moet heel af en toe 1 vd zovele buurtkatten eruit jagen met de plantenspuit, maar dat geeft niks want ik merk dat het al wat minder word.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
GizmoJan
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Kattenluik voordeur?

Bericht door GizmoJan »

Hee!

Ja die halsbandjes vind ik ook een nadeel maar heb ze wel met elastiek dus hoop dat ze wel afgaan als het nodig is, ze zijn wel iets duurder ja met magneet deze koste 50 euro, je hebt ze ook met chip dat leek me helemaal ideaal maar die zijn wel 160 euro en hebben er volgens mij nog geen tunnelstukken bij, heb een hele dikke voordeur nl
Ach hopelijk werkt je plantenspuit ook goed en leren ze het af :grin:

Groetjes Sandra
Jan 31-08-2006 4 maanden, Lapje 08-09-2009 3,5 jaar *RIP* Miss you very much...
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Kattenluik voordeur?

Bericht door Umimeis »

Ja, ik zag zelfs 1 op internet die reageerde ook op de chip en die kostte wel schrik niet...€200
Mijn luikje kostte ongeveer €27, vond ik dus al duur genoeg. Die van mij heeft wel een tunnelstuk inderdaad ideaal voor dikke deuren en het ziet er netter uit.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Lies katastic
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 mar 2009 12:58

Kattenluikje. Wat als er eentje moet binnenblijven?

Bericht door Lies katastic »

Hallo Kattenvrienden.

Even voorstellen. Mijn naam is Marlies en ik heb 4 katten. Weinig bijzonders aan zou je zo zeggen. nou is de jongste van het stel een verhaal apart. Ze is 2 jaar geleden met kerst door een vrachtwagenchauffeur gevonden in Duitsland waar ze aan een lantaarnpaal bij een benzinestation zat vastgebonden.
Ikzelf werkte destijds nog als vrijwilligster in het asiel toen deze meneer het katje naar ons toebracht. het katje bleek te zijn geboren zonder ogen. Ook is ze kleiner dan haar soortgenootjes.Inmiddels is ze trotse eigenaar van de naam: Stevie ( Wondertje is ze!) Toen ik haar destijds in huis nam was er geen probleem omdat ik op een flat woonde waar ze heerlijk vrij op het balkon kan rondstappen.
Nu zijn we inmiddels verhuist naar een mooi nieuw huisje. Na alle nieuwe indrukken van het leren traplopen en alles lopen we nu tegen een probleempje aan.
We willen graag een kattenluikje zodat de drie andere katten gewoon in en uit kunnen lopen. Nu vindt Stevie het heerlijk in de tuin maar ik wil niet dat ze buiten is als ik niet in de buurt ben. we hadden zo'n kattenluikje met magneetjes gekocht maar volgens experts kan ze daar toch nog mee naar buiten als ze snel mee loopt voor het luikje dicht is..
Zijn er mensen die een oplossing hebben???
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: kattenluikje.. Wat als er 1tje moet binnenblijven??

Bericht door rieneke »

is het geen mogelijkheid je tuin helemaal catproof af te zetten?
is iedereen veilig, ook je andere drie katten.
bij een luikje kan ze er inderdaad snel achteraan sneaken als een van je andere katten naar buiten gaat.
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: kattenluikje.. Wat als er 1tje moet binnenblijven??

Bericht door lievelijn »

je kan er natuurlijk ook voor kiezen om een kattenluikje te nemen en dat alleen op de naar binnen komen stand zetten. je kunt dan de katten zelf door de deur naar buiten laten en kunnen ze zelf door het luikje terug naar binnen.
ik <3 Vlinder
Lies katastic
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 mar 2009 12:58

Re: kattenluikje.. Wat als er 1tje moet binnenblijven??

Bericht door Lies katastic »

tuin is in principe voor haar vrij veilig, maar ze kan helaas echt klimmen als de beste, dus ben je altijd een beetje bang dat ze toch een keer op onderzoek uitgaat en verder klimt.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Kattenluikje. Wat als er eentje moet binnenblijven?

Bericht door Kattenbella »

Als jullie al een schutting hebben kan je een stukje gaas naar binnen doen. Dit kost niet veel geld en materiaal, maar ze kan dan niet meer wegkomen.
Je kan hier foto's van bekijken op het topic kattenren.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Dikkie Dik
Huiskat
Huiskat
Berichten: 42
Lid geworden op: 26 apr 2009 18:52

Re: Magnetisch kattenluikje

Bericht door Dikkie Dik »

Hallo allemaal,
Heb zo'n beetje al jullie verhalen over het magnetische luikje zitten lezen... Wil er zelf ook wel wat over kwijt, wij hebben er ook een namelijk..
In het begin dacht ik "nou dat werkt super" Nou niet dus :-( , na een week of twee was onze kat zijn magneet al kwijt...
En dat niet alleen.. Wij hadden het luik gekocht omdat de buurkatten naar binnen komen, dachten het zo te stoppen nou niet dus! Ze duwden net zo hard totdat het luik open knalde en kwamen alsnog naar binnen :???:
Nu heb ik dat lipje wat het luik dicht hield afgeplakt zodat onze kat er zonder magneet weer in kan, maar de hele buurt eet nu dus ook weer mee! En wat ik ook zo erg vindt is dat ze gaan piesen in huis, echt heel naar!
Weet nu ook niet zo goed meer wat ik er mee aanmoet, heb gelezen over een luik die werkt op de chip van de kat maar wat als ze die ook open kunnen duwen....( Over dit luik staat meer op het forum onder het onderwerp "pet porte kattenluik")
Ben nu echt radeloos! Iemand tips???
Groetjes....
De rooie zijn de mooiste!! ;)
Pientje
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mei 2009 15:54

Re: Kattenluik voordeur?

Bericht door Pientje »

Wij zitten met hetzelfde probleem. Kattenluik in de voordeur kan niet, en is bovendien inbraakgevoelig.
Aan de tuinzijde hebben wij ook een schuifpui, dus ook daar geen kattenluik.
Nu hebben wij een andere oplossing gevonden om toch een kattenluik aan de achterkant te monteren.
Wij hebben ook een raam aan de achterzijde en laten dit nu splitsen, zodat er in het bovenste gedeelte een raam komt, en aan de onderkant voor een gedeelte een raam en aan de zijkant een kattenluikje als toegang naar de kattenren.

Misschien een idee???
Gebruikersavatar
GizmoJan
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Kattenluik voordeur?

Bericht door GizmoJan »

Hoi!

dat is misschien ook een idee ja! Bij mij kon dat ook niet dus toch de voordeur, qau
inbraakgevoeligheid maakt het niet veel uit heb ik me laten vertellen zolang je
de sleutel maar niet in de deur laat zitten maar dan nog heb je hetzelfde met
de brievenbus, verder breken ze vaker achter in dan voor vanwege het zicht.
Ik heb ook geen voortuin hoor, ben wel benieuwd of dat raam wat word, wel
fijn voor de katten~!
Jan 31-08-2006 4 maanden, Lapje 08-09-2009 3,5 jaar *RIP* Miss you very much...
dewi67

Kattenluikje

Bericht door dewi67 »

Mijn kat 12 jaar (poes) heeft een nieuw kattenluikje omdat de oude stuk was.
Nu was het oude luikje grijs en ondoorzichtig. De nieuwe is doorzichtig. Ze verrekt het om van binnen naar buiten te gaan. (van buiten naar binnen doet ze wel). Ik heb het luikje al beplakt met grijs karton, maar dat heeft ze er afgekrabt. Buiten staan de kattenbakken, dus ik moet nu steeds de deur open laten anders poept en plast ze in huis op alles wat zacht is zoals matjes, kussens en de bank. Weet iemand hoe ik hiermee aan moet? b.v.d.
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: kattenluikje

Bericht door Camoth »

Lastig. Misschien tijdelijk de bak binnen zetten? Als een buitenkat echt naar buiten wil dan houdt de kleur van het luikje haar op een gegeven moment niet meer tegen denk ik.

Maar wellicht heeft iemand anders hier een betere oplossing ;-)
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Plaats reactie