Kattenluikje

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Cindy1969
Lynx
Lynx
Berichten: 172
Lid geworden op: 19 aug 2009 20:54
Locatie: Heiloo

Re: Kattenluikje

Bericht door Cindy1969 »

Hoi, even een vraagje (ik heb Staywell al een mail gestuurd, helaas nog geen antwoord op na een week)
Ik ben verhuisd. In mijn vorige woning had ik de Staywell 715 zitten, perfect luik, en af te sluiten met een schuif.
In mijn nieuwe (huur)huis zit gelukkig ook een kattenluik, de Staywell 300. Dit is zo'n 4 standen ding, bevalt totaal niet! Mijn katten pulken het zo open als ik het op slot doe. De 715 was met die schuif veel makkelijker af te sluiten, dicht is gewoon dicht. Heb het luik nu gebarricadeerd met een tijdschriftenbak gevuld met zware boeken.

Ik wil eigenlijk de 300 vervangen door de 715, maar de zaagmaten zijn anders. Weet niet of dit nu wel kan. Heeft iemand hier ervaring mee?

De 300: http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... eden/66500

De 715:
http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... lep/101167
Gebruikersavatar
Cindy1969
Lynx
Lynx
Berichten: 172
Lid geworden op: 19 aug 2009 20:54
Locatie: Heiloo

Re: Kattenluikje

Bericht door Cindy1969 »

Het is al opgelost, ik heb Zooplus gemaild, en zij mailden wel netjes terug.
Het gat in de deur benodigd is voor het type wat ik wil, de 715, kleiner dan de 300 die er nu in zit, dus dat gaat helaas niet...
Moet dan maar een gelijkwaardig type luik kopen, hopelijk is die even wat steviger.
Gebruikersavatar
Cindy1969
Lynx
Lynx
Berichten: 172
Lid geworden op: 19 aug 2009 20:54
Locatie: Heiloo

Re: Kattenluikje

Bericht door Cindy1969 »

Helaas, toch ook reactie gehad van de fabrikant, het type wat ik heb is de 300, en het zaaggat is inderdaad groter. Dus ik zet toch maar een nieuwe 300 van Staywell erin. Welke mijn kat dus open kan pulken...

Nu lees ik hier wat reacties van mensen die zelf nog een soort van luik ervoor hebben zitten, o.a. Castratenkoor, een luik van hout. En Helskinky, een luikje van gaas ervoor. Ik zou zelf ook graag zoiets maken, hebben jullie ook ergens foto's van dit op het forum staan?
Plaats reactie