Hoe houd je je poezen in de tuin?

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Helena
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 mei 2007 18:12

Katten in de tuin houden

Bericht door Helena »

Hoi Allemaal,

Zijn er mensen, die ervaring hebben met het gebruik van de prikka-strip, om de eigen katten in de tuin te houden?
Voor informatie zie http://www.prikka.nl

Groeten Heleen
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Zo sorry maar dat zou ik zelf echt niet gebruiken :shock: :???:
Dan zou ik eerder kiezen om schrikdraad te plaatsen, lijkt me toch iets vriendelijker in gebruik wat ook geen verwondingen verzoorzaakt.
Dit vind ik er veels te radicaal uitzien bah.
Helena
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 mei 2007 18:12

Bericht door Helena »

Tja, lijkt mij ook wel....
Vandaar deze vraag! Het werd op kattengedrag.nl door een gedragtherapeute in opleiding geadviseerd.
Misschien is het wel iets, om de volière van mijn boze buurman mee te beschermen...

Groeten Heleen
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Ik vrees dat je tuin er meer als een fort of een gevangenis uit zal gaan zien dan een prettige plaats om te zitten, dus ik ben ook geen fan. Er zijn ook andere manieren om je tuin af te zetten en daar is een heel topic aan gewijd vol met adviezen en voorbeelden, misschien iets voor je om door te lezen.

groeten,
Sandra
Helena
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 mei 2007 18:12

Bericht door Helena »

Ha Sandra,

Ik had je net dit onderwerp gemailt..
Ja, mijn voorkeur gaat uit naar een elektrische omheining, maar mijn achtertuin is echter nogal heel klein... 2 meter breed en 8 meter lang... als ik een afrastering maak, waan ik mijzelf in een concentratiekamp.. En de afstanden voor een elektronische omheining zijn wrs nogal klein.
De tuin is trouwens al helemaal ommuurd en afgeschermd, maar ja, de kater vind 2 meter geen probleem...

Groeten Heleen
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Het is ook mogelijk een schuine afrastering te maken die naar voren staat, zodat ze er niet tegenop kunnen springen of op kunnen klauteren.

Voor je boze buurman adviseer ik een volière met op het dak veel schrikdraad én prikkeldraad én minstens 6 meter hoog, haha ;-).

groeten,
Sandra
Helena
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 mei 2007 18:12

Bericht door Helena »

Daar zat ik ook al aan te denken...
Ik kan hem de prikka-strip aanbieden, om op de volière te doen... heb zelfs al bedacht, om hem tegemoet te komen in de kosten om een ander dak op de volière te maken. Deze bestaat nu uit gaas met een paar kleine stukjes golfplaat... hoezo uitnodigend?

Die schuine afrastering bedoelde ik ook, maar dan moet ik de muur en de dakranden allemaal doen en dan is het bij mij net een concentratiekamp..
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Dat lijkt me een prima idee (wel een beetje duur). Er zijn ook andere materialen waarbij katten het haten om op te lopen, ik weet niet zo gauw uit mijn hoofd welke dat zijn, maar misschien ook een goed idee om je in te verdiepen.

groeten,
Sandra
Kit
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 mei 2007 20:39
Locatie: Staden

Bericht door Kit »

Onze katten verblijven in en rond de tuin, maar er is geen omheining ofzo. :)
Pootje, Figaro & Kippie
Gebruikersavatar
Gilbert
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 01 apr 2007 10:39
Locatie: Tilburg

Bericht door Gilbert »

Kitty vind het ook erg leuk om naar buiten te gaan, de buurman is hier niet altijd even blij mee omdat er ook nog een paar andere katten in de buurt zijn die bij hem naar binnen lopen en lekker op de bank gaan liggen slapen. Kitty mag nu alleen nog maar naar buiten als wij in de buurt zijn. Ze vind dit niet altijd even leuk maar ik heb geen zin in gedonder met de buurman.

Overigens zitten er bij ons in de buurt nog wat mensen die niet bepaald katten vrienden zijn. Jammer voor Kitty dat ze niet veel naar buiten kan maar ze accepteerd het wel. Ik heb niet het idee dat ze er minder gelukkig van wordt. Ze vind het ook lekker/gezellig om bij ons op de bank te liggen en wat spelletjes te spelen. En met iedere dag een paar uurtjes buiten spelen terwijl wij in de buurt zijn is ze ook tevreden.

Ik moet zeggen dat ik tevreden ben met de oplossing die wij gebruiken, geen problemen met de buurman, Kitty mag nog lekker naar buiten toe. Misschien niet de meest ideale oplossing maar ik geloof dat iedereen het er mee eens is, incl. Kitty.
Gebruikersavatar
serafina
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 mei 2007 09:55
Locatie: den haag

Bericht door serafina »

Mij katten komen ook af en toe buiten. maar die blijven of op de schuur of in de tuin.

Misschien kun je inderdaad van kippegaas een schuine rand maken, zodat ze er niet overheen kunnen.
groetjes Marion en een pootje van Serafina, Wolfie en Tom
fanny-van-hal
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mei 2009 09:11

Omheining tuin

Bericht door fanny-van-hal »

Hallo,
Mijn naam is Fanny en ik ben mij aan het voorbereiden op de komst van twee kittens. Wij willen graag onze tuin afzetten, zodat de poezen in de toekomst ruimte hebben en kunnen genieten van onze tuin. Ik lees op internet diverse manier om de tuin af te rasteren. Balken die draaien, naar binnen wijzend met gaas, afrastering met stroomdraad, onzichtbare afrastering waarbij de kat een halsband draagt...Kortom heel veel dus....Is er iemand die ervaring heeft met afrasteren van de tuin en of je daar tevreden over bent :grin: of toch niet :-(

Groetjes Fanny
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: omheining tuin

Bericht door rieneke »

schrikdraad is me niet goed bevallen, de katten hadden er maling aan.
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: omheining tuin

Bericht door beestenbende »

Hoi Fanny, welkom op dit forum als je eer informatie wil moet je even op zoeken klikken en kattenren invullen, dan komen er héél veel tips. Succes!
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Gebruikersavatar
Biny
Lynx
Lynx
Berichten: 197
Lid geworden op: 20 feb 2009 13:14
Locatie: Assen

Tuin

Bericht door Biny »

Wij krijgen binnenkort een kitten (zie mijn vragen in het gedeelte daarvoor)
Ik weet nog niet of ik haar met de tijd buiten durf te laten, bang voor gevaren..
In principe is het bij ons huis en omgeving heel rustig en zie je overal katten, achter de overburen uitgestrekte weilanden etc. ondanks dat we toch echt in een woonwijk in Assen wonen.
Maar mocht ik dat niet willen, ik lees van alles over je tuin katproof maken zodat ze er niet uit kunnen, hoe doe je dat dan? We hebben schuttingen enzovoort maar daar klimmen alle buurtkatten gewoon overheen. Ook hebben we betongaas met klimop, wat nog moet groeien (nieuwbouwhuis), daar lopen ze gewoon doorheen. Lijkt mij moeilijk om katproof te maken?
Afbeelding
Afbeelding
Ik ben Biny, woon samen met Isaäc
Baardkonijn Nou-Nou, Syrische hamsters Jackie en Bruce, 3 Visjes
En onze kittens LUNA & ZIVA! (9 mnd)
Plaats reactie