PeeWee kattenbak

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
dorussie
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 feb 2012 13:05
Locatie: Rockanje
Contacteer:

Re: PeeWee kattenbak

Bericht door dorussie »

Bedankt! Ik denk dat ik 't toch maar ga proberen. De drolletjes haal ik er sowieso altijd z.s.m. uit.
Er staat hier dat ik een kitten ben, maar dat is niet waar! Vrouwtje weet niet hoe ze dat moet veranderen...
mitraws
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mar 2012 20:21

Re: PeeWee kattenbak

Bericht door mitraws »

ik heb net het PeeWee kattenbak systeem gekocht, het lijkt me heel goed, behalve dat mijn kat een gat graaft waarin hij plast, waardoor de urine van de kat naar de onderbak gaat zonder zelfs de houten korrels aan te raken??
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: PeeWee kattenbak

Bericht door Anne »

Dat is niet zo erg hoor, neem aan dat je ook vulling hebt in je onderbak zoals staat beschreven in de handleiding bij aankoop?
Poes zal nog wel moeten wennen aan het systeem en dat je poes er al gelijk op gaat is al heel wat :grin:
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
jokejo
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mar 2012 12:59

Re: PeeWee kattenbak

Bericht door jokejo »

:grin: HE HALLO IK HEB DE PEEWEE BAK EN VIND DEZE GEWELDIG .
ALS JE IEDER DAG EFFE DE DROLLEN ERUIT HAALT, EN EFFE MET DE BAK SCHUD VALT HET DEEL MET URINE NAAR ONDER WAT DE KAT ZELF NIET WEG GEKRAPT HEEFT.EN JE RUIKT ER NIETS VAN MOET WEL ZEGGEN ALS HIJ ZIJN GROTE BEHOEFTE HEEFT GEDAAN RUIK JE WEL EFFE,MAAR JA DAT IS BIJ JE ZELF OOK.
VIND HET EEN GEWELDIGE UITVINDING.
ALLEEN JAMMER DAT DEZE NIET OP VEEL PLAATSEN TE KRIJGEN IS EN DAT JE ER EEN STUK VOOR MOET RIJDEN.
EEN ECHTE AANRADER GROETJES
Gebruikersavatar
stervis
Lynx
Lynx
Berichten: 137
Lid geworden op: 02 jul 2012 09:48

Re: PeeWee kattenbak

Bericht door stervis »

Ik heb sinds vanmiddag één peewee overdekte bak binnen. Ik gebruik de klep niet omdat mijn katten dat niet zo heel leuk vinden en graag met kop buitenboord hun behoefte doen.

Voor mij geld dus alleen dat ze moeten overstappen van grit naar houtkorrels. Ik pak het als volgt aan..

Ik heb de nieuwe PeeWee bak naast de andere (overdekte) grit bak staan. De grit bak draai ik met de opening naar de muur overdag om zo de PeeWee wat te 'promoten', wanneer ik ga slapen, zet ik de grit bak weer met de opening naar voren (om zo de volgende ochtend niet voor verassingen te komen staan).

De poes heeft al een klein plasje gedaan en vond dit vrij spannend. Ze ging ook vrij vlot de bak weer uit, de kater heeft nog weinig interesse getoond.

Ik hoop dat beide katten de PeeWee bak zullen gaan gebruiken, want dit is een ideaal en schoon systeem. Dan kan ik mijn tweede in volle vertrouwen aanschaffen ^^
Niki
Looney
Binky
Puff
Gebruikersavatar
stervis
Lynx
Lynx
Berichten: 137
Lid geworden op: 02 jul 2012 09:48

Re: PeeWee kattenbak

Bericht door stervis »

Beide furries zijn PeeWee gecertificeerd! Hoewel de kat nog alleen maar een grote plas heeft gedaan, maar ik heb vertrouwen erin dat hij de PeeWee ook wel weer opzoek voor een grotere beurt ;)

Komende week maar de tweede PeeWee bak bestellen!
Niki
Looney
Binky
Puff
Gebruikersavatar
stervis
Lynx
Lynx
Berichten: 137
Lid geworden op: 02 jul 2012 09:48

Re: PeeWee kattenbak

Bericht door stervis »

Ik zit nu in de eerste week en heb al een 3x flinke laag zaagsel uit de bak gehaald, bak zit nog wel aardig vol. Zakje zit nog voor 1/4 vol. Denk niet dat ik de maand ga halen met twee katten, maar misschien wel net 3 weken...

Wat zijn jullie resultaten met de PeeWee?
Niki
Looney
Binky
Puff
miele2010
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 03 mei 2011 22:03
Locatie: België

Re: PeeWee kattenbak

Bericht door miele2010 »

Ik en onze poezen zijn ook grote fans van het peewee kattenbaksysteem! Ik gebruik niet de originele peewee-korrels maar de houtkorrels van cat's best. Met een zak van 10 l doe ik gemakkelijk zo een zevental weken! Dus gedaan met sleuren met zware zakken.... We hebben ook nauwelijks last van geurtjes, het stuift niet en er is bijna geen uitloop.
Het is ook handig om in de onderste rode bak een plastic zakje op maat aan te brengen zodat je de bak bijna nooit hoeft uit te wassen. Dus alleen maar voordelen bij ons, we zijn razend enthousiast...
Gebruikersavatar
stervis
Lynx
Lynx
Berichten: 137
Lid geworden op: 02 jul 2012 09:48

Re: PeeWee kattenbak

Bericht door stervis »

Ik heb nu een tweede peewee bak, maar hij wordt heel af en toe eens gebruikt voor een plasje of poepje...

Dus die hele regel voor elke kat een kattenbak + 1 gaat niet echt op bij mij.. denk dat ik de 2de bak aan mijn moeder geef

Wat zeggen de experts"?
Niki
Looney
Binky
Puff
Gebruikersavatar
Rman
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 08 sep 2007 15:25

Re: PeeWee kattenbak

Bericht door Rman »

Even een vraag. O het zijn er twee...

IK heb twee katers in één ruime woon werk en slaapruimte met tuin. Tot nu toe gebruik ik een gewone dichte kattebak zonder luik met Jumbo klontvormende korrels. Bevalt me redelijk alleen het is best stoffig.

Ik las dat je erg lang met de peewee houtkorrels kan doen. Maar hoe vaak maak je zo'n kattebak schoon?
Ruikt de harde ontlasting in de peewee meer dan in in mijn kattebak met betoniet klontvormende korrels?
Gebruikersavatar
stervis
Lynx
Lynx
Berichten: 137
Lid geworden op: 02 jul 2012 09:48

Re: PeeWee kattenbak

Bericht door stervis »

Ik doe nu zo'n 3,5 maand met één grote zak korrels en dat met twee katten!

Ik haal de bak twee keer in de week uit elkaar, de tweede keer sop ik hem ook uit.

Harde ontlasting ruikt misschien wel ietjes meer en dat schep ik ook elke middag eruit, maar dat kan ook aan mijn kat liggen..de ene kat ruik je helemaal niet, de andere direct.

Zachte ontlasting ruik je helemaal niet! Mijn schoonmaak/schep rooster kan misschien een beetje laks klinken, maar met de PeeWee heb je echt niet veel onderhoud!
Niki
Looney
Binky
Puff
djeedjee
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 dec 2012 21:59

Re: PeeWee kattenbak

Bericht door djeedjee »

hoi ik ben nieuw hier en ik heb net de pee wee bak besteld met korrels wordt gratis naar mij verzonden ik zal ook mijn ervaring hier plaatsen na 2 weken .
Gebruikersavatar
stervis
Lynx
Lynx
Berichten: 137
Lid geworden op: 02 jul 2012 09:48

Re: PeeWee kattenbak

Bericht door stervis »

En wat zijn je bevindingen?
Niki
Looney
Binky
Puff
djeedjee
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 dec 2012 21:59

Re: PeeWee kattenbak

Bericht door djeedjee »

we zijn nu bijna een maand verder maar ik moest eerst even mijn oude klei kattebak vulling opmaken . Ik kan maar 1 woord zeggen over de PeeWee bak --- FANTASTISCH . met andere kattebak vulling was het om de 10 dagen alles eruit en dan de bak schrobben . Wel iedere dag alle keuteltjes en plasjes eruit halen natuurlijk .Maar na 10 dagen begon ik te denken ruik ik nou kattepies en ja volgens mij kreeg ik er ook hoofdpijn van van die geur . Maar nu met de PeeWee super ik ruik niks meer en iedere dag haal ik de drolletjesw eruit en ga even met het schepje er doorheen zodat het laatste zaagsel ook in de onderbak terecht komt . En na een week gooi ik de onderbak leeg en vul de boven bak bij met een paar handjes echt superzuinig je gooit niks meer weg . Om de 2 dagen ga ik ook nog even met mijn schepje door de onderbak om het zaagzel wat meer te verspreiden . Dus je gooit alleen het gebruikte weg en vult de bovenbak bij . Zo gebruik je alles en dit is nog goedkoper als de 1 euro kattenbakkorrels van de Aldi . Ik heb mijn bak besteld bij www.uwdierenwinkel.nl die zit in almere haven en ik had de bak heel snel binnen en de verzendkosten waren gratis . Dus ik heb er gelijk een grote zak peewee korrels bijgekocht . Let wel op ik heb 2 kittens van 6 maanden die samen de bak gebruiken . Ik ben er heel blij mee . Ook geef ik mijn kittens alleen brokjes waardoor hun ontlasting mooi vast is en ook niet stinkt .
Gebruikersavatar
Ilovesiamesecats
Panter
Panter
Berichten: 553
Lid geworden op: 05 nov 2011 11:00

Re: PeeWee kattenbak

Bericht door Ilovesiamesecats »

Al jaren heb ik klontvormende kleikorrels. Maar een jaar geleden ben ik op een appartement gaan wonen en werd het steeds onhandiger. Met drie katten versleet ik twee grote zakken Biocat per maand. Eerst moest ik die zware zakken naar boven zeulen, elke dag moest ik scheppen in pedaalemmerzakken en weg brengen naar de container beneden, elke twee weken had ik een grote zware zak extra naar beneden. En dan de bak uitwassen. Ik was het spuugzat!!!
Sinds kort is er een extra grote PeeWee op de markt. Die heb ik neer gezet en oude kleikorrels er op gelegd. De katers waren onder protest al vrij snel om, mijn roodje vond het maar niks. Dus legde ik aan het begin van de bak een laagje grit zodat het leek of ze op de oude bak stapte!
Nu zijn ze alle drie gewend en heb ik een Eco basic voor beneden bij gekocht. Het scheelt echt een hoop gesjouw en een hoop gedoe zeg. En uiteindelijk scheelt het ook flink in de portemonnee. De katten zijn ook happy dat de bak eigenlijk altijd schoon is. Ze keken in het begin ook heel verbaasd haha.
Wat ik wel heb gemerkt is dat ik zelf niet te veel moet roeren, dan is de onderbak erg snel vol. Alleen als er bij de ingang "molshopen" liggen veeg ik die weg anders gaat poes niet op de bak.

Lucky 12-06-2011 Chocolat point Siamees
Pride 12-06-2011 Lilac Siamees
Saffie 27-03-2010 *24-05-2018 Red tabby OKH
Joepie aug. 1994-*29-07-2011
Plaats reactie