PeeWee kattenbak

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
mirmiauw
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 jan 2011 12:16

Re: PeeWee kattenbak

Bericht door mirmiauw »

Hoi Anne, nee geen last van. Ik ververs de bak wel regelmatig, zeker bij warm weer.
Groetjes Mira
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: PeeWee kattenbak

Bericht door Anne »

Bedoel je de onderbak of dat je de bovenbak met inhoud ook regelmatig weggooid? Want met de normale pee wee korrel hoeft dat juist niet ;-)
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
mirmiauw
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 jan 2011 12:16

Re: PeeWee kattenbak

Bericht door mirmiauw »

Ja klopt, de onderbak gooi ik regelmatig leeg. De bovenbak vul ik bij.
mariejosewesterveld
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mei 2011 22:49

Re: PeeWee kattenbak

Bericht door mariejosewesterveld »

ik ben erg tevreden over de peewee, ik wil echter een dichte kattenbak. heb er nu een kap van een andere kattenbak over heen, maar wil graag een klep ivm mijn honden. ook vind ik de bak erg klein. Er komt half mei een nieuwe dichte peeweebak, maar lijkt ook klein. Mijn dochter heeft 2 grote ragdolls, waarvoor ze al 3 bakken heeft, nu zoeken we een oplossing voor het "ombouwen" van de gewone naar een peewee systeem. ik heb ergens een foto gezien van een zelf gemaakte bodem voor de pw korrels. Heeft iemand een tip?? Jullie zouden ons enorm helpen.

gr. en bedankt namens coco en carlos
en charlie en gizmo
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: PeeWee kattenbak

Bericht door pearlsofpassion »

Ik zou zelf een bak gaan bouwen. Maar ik heb nog geen geschikte bakken gevonden.
Ik dacht gewoon met opbergbakken te werken die in elkaar passen en daarbij minstens 5, liever 10cm openlaten onderaan. En de bakken moeten groot genoeg zijn en de bodem erg stevig. En dat heb ik nog niet gevonden. Vooral dat groot genoeg vind ik niet, want ik vind inderdaad ook dat katten wat ruimte moeten hebben om te gaan.
Daarna kan je gewoon de bodem van de bovenste bak perforeren vb met een boor, en dat is zowat het systeem als je het mij vraagt.

Maar hoe je dat met een kap moet doen, dat weet ik niet hoor...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: PeeWee kattenbak

Bericht door Anne »

Naar het schijnt past de lage pee week bak prima in een gimpetkattenbak.
Dan zou je dus de zeef in de onderbak van de gimpet kunnen plaatsen en heb je een gesloten kattenbak met deur en nog steeds het pee wee systeem.
Ik heb gisteren 11 zakken pee wee korrels laten aanslepen,kan ik weer een jaartje vooruit, ben erg tevreden over dit millieuvriendelijk en zuinig systeem
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
misssylly
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 mei 2011 11:35

Re: PeeWee kattenbak

Bericht door misssylly »

Hallo,

Zojuist is mijn PeeWee bak binnen gekomen. De dichte bak.
Nu wil ik Edyta van een open naar een geslotenbak en van grit naar houtkorrels laten overstappen.
Hoe kan ik dit het beste aanpakken??
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: PeeWee kattenbak

Bericht door pearlsofpassion »

Stap voor stap lijkt me. Ofwel eerst dicht met zijn gewone korrels, ofwel eerst op houtskorrels overzetten en dan dichte bak.
En dan niet op een week tijd, maar hem eerst echt laten wennen. Een paar weken dus.
Dan zou dat geen problemen mogen geven, al zijn er altijd katten die weigeren op een bepaald soort grit te gaan...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: PeeWee kattenbak

Bericht door Anne »

Je kan beter eerst de grit mengen met houtkorrel en dan na verloop van tijd steeds meer houtkorrels toevoegen. Dan net wat valerie zegt, wennen aan de gesloten bak.
Zijn ze nu wel een bak met kap gewend?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
misssylly
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 mei 2011 11:35

Re: PeeWee kattenbak

Bericht door misssylly »

Bedankt voor de tip. Ik ga het proberen.
Ze is geen bak met kap gewent dus het zijn twee nieuwe dingen tegelijk.... een voor een en rustig aan :)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: PeeWee kattenbak

Bericht door Anne »

Komt helemaal goed ;-) Die van ons zijn op die manier ook gewend aan de houtkorrels en gingen van een bak met kap naar open bakken (pee wee's )
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
misssylly
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 mei 2011 11:35

Re: PeeWee kattenbak

Bericht door misssylly »

T weekend is over en Edyta doet haar plasje op de bak met hout korrels, de PeeWee bak. Ik heb de kap hier afgelaten en die los op haar oude "open" bak gezet. Daar zit grit in met een beetje korrels. Daar doet ze haar poepje. Gaat goed gelukkig. heb t idee dat ze t wat langer ophoud dan anders, maar nog niets er naast gevonden en ze gaat wel dus ze loopt zelf niet vol :D
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: PeeWee kattenbak

Bericht door Anne »

Goedzo :eclap:
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
dorussie
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 feb 2012 13:05
Locatie: Rockanje
Contacteer:

Re: PeeWee kattenbak

Bericht door dorussie »

Dit klinkt allemaal heel interessant en ik zou het ook wel willen proberen. Onze ouwe grijsaard heeft diabetes en plast daardoor heel veel. Werkt dit systeem dan nog steeds goed? Alle andere vullingen werken echt niet. Zelfs de kristallen, waar je normaal 4 weken mee kunt doen, zijn binnen een week verzadigd, wat dus een behoorlijk kostenplaatje oplevert... :-(
Er staat hier dat ik een kitten ben, maar dat is niet waar! Vrouwtje weet niet hoe ze dat moet veranderen...
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: PeeWee kattenbak

Bericht door Anne »

Als je kat veel plast moet je gewoon wat vaker de korrels omroeren en de bak schudden zodat de korrels waar op geplast is, die veranderen in gruis, door de gaatjes naar beneden zakken.
Je zou de korrels dus ook vaker moeten bijvullen.
De pee wee vulling is erg zuinig en gaat lang mee.
Ik zelf ben ondertussen gestopt met pee wee vanwege de poepgeur. Kakjes stinken harder
en worden niet altijd begraven in pee wee korrel.
Dus daar moet je tegen kunnen
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie