PeeWee kattenbak

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
MimiKyra
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jan 2016 19:58

Re: PeeWee kattenbak

Bericht door MimiKyra »

Hoi Kattenliefhebbers,

Sinds 2 dagen geleden ben ik overgestapt naar de Peewee kattenbak, helaas wilt een van mijn twee katten hier niet op en doet ze haar behoefte gewoon op de grond.
Weet iemand wat ik nu moet doen.

Ze zijn gewend aan een dichte kattenbak met klontvormend kattengrind.
Nu heb ik het al geprobeerd om het luikje van de PeeWee er vanaf te halen, maar tevergeefs.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: PeeWee kattenbak

Bericht door Anne »

Je kan beter het grit stap voor stap mengen met de pee wee korrels, dit om de overgang wat soepeler te doen verlopen.
Ik heb het in het begin ook zo gedaan en dat ging heel goed
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Natascha001
Huiskat
Huiskat
Berichten: 76
Lid geworden op: 01 dec 2012 06:43

Re: PeeWee kattenbak

Bericht door Natascha001 »

Inderdaad langzaam mengen. Het is echter geen garantie dat de katten de houtkorrels gaan accepteren. Blijft ze naast de bak plassen dan zou ik toch teruggaan naar de oude korrels en op zoek gaan naar iets anders.

Ik heb namelijk ook een hele tijd peewee bakken gehad, ik vond het ideaal. Maar op een gegeven moment merkte ik dat ze hun plas gingen ophouden totdat ze onze tuin in konden en in onze tuin (ja, ze kunnen de tuin niet uit) hun behoefte deden.
Dus afgestapt van houtkorrels en nog steeds zoekende naar voor alle partijen beste kattenbakkorrel.
Knuffel van Roady, Pepper, Odie en Peewee
loes90
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 05 sep 2012 13:01

Re: PeeWee kattenbak

Bericht door loes90 »

het bekende grit over de houtkorrels heen gooien. liefst nog gebruikt(maar niet sterk vervuild) grit uit de oude kattenbak zodat hun geurtje er al aan zit.

mocht dat niet helpen kan je ook eerst alleen de onderbak neerzetten met grit. en pas als de nieuwe bak gewoon is geworden weer de bovenbak erbij met houtkorrels+grit.
MimiKyra
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jan 2016 19:58

Re: PeeWee kattenbak

Bericht door MimiKyra »

Ondertussen heb ik de houtkorrels van hornbach gehaald.
Een van mijn katten maakt nu wel gebruik van de PeeWee.
Ik merk nu inderdaad dat de andere kat haar plas ophoud en miauwt wanneer ze haar behoefte moet doen
Dan pak ik haar op en zet ik haar op de PeeWee.
Goede tip! Ik ga het vandaag mengen met de oude kattenbakvulling.
Een van mijn katten speelt zelfs met de houtkorrels en probeert ze op te eten haha
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: PeeWee kattenbak

Bericht door Anne »

Nou hopelijk gaat het dan lukken :smile:
Houtkorrels kunnen geen kwaad, leuk dat ze ermee spelen :-P
Hier speelde de kleine Joep vroeger met zijn drolletjes, het kan erger ;-)
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
kittentjes

Re: PeeWee kattenbak

Bericht door kittentjes »

Dit klinkt toch wel als een goed systeem. Ik ben al een tijdje aan het kijken waar de beste recensies over te lezen zijn maar de andere systemen lees ik toch wel veel negatieve dingen waar het hier wel lijkt te bevallen, ook met goedkopere soorten houtkorrels dus. Het zal even afwachten worden of het ook daadwerkelijk gaat werken tegen de tijd dat ik mn kittens kan halen natuurlijk. Ik zal ook daar even vragen wat zij gebruiken.
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: PeeWee kattenbak

Bericht door BloemTetsu »

Ik heb hier een bak staan die niet wordt gebruikt. Korrels zijn inmiddels voor de tuin gebruikt (alleen vl weet waarom).
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Plaats reactie