Litter robot II

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
spammerhamster
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 mei 2009 17:55

Re: Litter robot II

Bericht door spammerhamster »

Effe een update

Ondertussen zijn we een paar maanden verder en onze katten maken er nog prima gebruik van. Alleen 1 van hun is steeds luier geworden. Ze draait zich niet meer om bij plassen en graaft het ook niet meer na :edoh:

Ik moet dus even uitproberen om ze om te laten draaien, ook bij het plassen.

En ook gemerkt dat het plaatsen van zakken op de manier zoals in bovenstaand video staat toch niet helemaal goed gaat wat betreft stank (in de zomer hadden we na een weekje toch wel wat vieze geurtjes).
Het helpt heel veel om een grote 60liter zak totaal over de lade te trekken. Hierdoor wordt alle geurtjes vanuit de lade dus tegengehouden. We kopen hiervoor de 60literzakken van euroshopper. Slechts 50 cent of zo voor 20.
julia
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 jan 2010 19:46

Re: Litter robot II

Bericht door julia »

Op ebay een verkoper gevonden die ze leverde voor omgerekend in euro 260 dus gekocht en hij bevalt ond uitstekend. We hebben 2 Britten 1 daarvan is zeer jong en er komt binnen kort een derde bij alle twee maken ze gebruik van de Litter robot. Het werkt uitstekend 1 keer per week de zak legen en altijd een schone bak.

De bak bevalt ons zo goed en kennelijk de britten ook dat we er maar een tweede bij hebben genomen nu de extended dat is de versie met de licht koepel aan de achterzijde. Nou beide LR's worden goed gebruikt en spaart heel veel grit.
NinaPauwe
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 mar 2010 22:38

Re: Litter robot II

Bericht door NinaPauwe »

Beste Julia, kun je eens vertellen hoe je de Litter robot hebt gekocht (via Ebay).
Gaat dat via een creditcard?Hoe wordt het geleverd? Uit de USA, of via een Nederlandse distributeur? groet,Nina.
julia
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 jan 2010 19:46

Re: Litter robot II

Bericht door julia »

Ja ik heb er een via ebay gekocht binnen een wwek in huis je kan bealen via paypal en bij aflevering.
De andere heb ik besteld bij de shop in Belgie die via e-bay adverteerd. Deze heb ik afgehaald omdat ik voor mijn werk in de buurt moest zijn. Deze heb ik gepind.
Wordt afgeleverd via een koerier en komt in de originele verpakking uit Belgie die distribiteur is voor Nederland Belgie en Frankrijk. Er is ook een importeur in Duitsland http://www.litter-robot.eu daar heb ik geen ervaring mee en is enkele tientjes duurder.
NinaPauwe
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 mar 2010 22:38

Re: Litter robot II

Bericht door NinaPauwe »

Dank je wel, die winkel in Belgie (Genk?) is wel erg duur toch? Die adverteerde vorig jaar nog voor rond de €270,- en nu adverteren ze voor (afgeprijsd) €329,- :-( ........
Heb jij m in Genk gehaald, voor hoeveel als ik vragen mag?
En voor alle duidelijkheid, als ik op E-bay bij de Amerikaanse verkoper bestel kan ik m dan bij aflevering cash betalen? groetjes, Nina.
julia
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 jan 2010 19:46

Re: Litter robot II

Bericht door julia »

Ik heb hem in beverloo gehaald de extended voor 268,-- zonder BTW De andere heb ik via Paypal betaald dus niet bij aflevering maar ik doe wel meer via internet en nooit problemen.
Bobbie
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mar 2010 11:24

Re: Litter robot II

Bericht door Bobbie »

Ik heb 4 katten die zowel binnen als buiten hun behoefte doen. In de winter doen ze het veelal binnen op een kattenbak waardoor ik bijna dagelijks die moet schoonmaken. Ik heb sinds een paar maanden de Litter Robot. GEWELDIG!!! :eclap:
Heeeeel eenvoudig te installeren, neerzetten en afwachten. Hoop gesnuffel. 1 week de oude kattenbak ernaast gezet en dan weggehaald en inmiddels doen de het alle 4 op de litter robot ook de meest koeskeurige. 2 x per week haal ik nu de volle zak eruit en die er een nieuwe zak in. De lade is erg groot dus je kan het echt wel een week uithouden, ook met 4 katten. Je ruikt nauwelijks iets want het gaat bijna direct in een afgesloten ruimte. Standaard kattenbak zakken passen erin waarbij je genoeg ruimte overhoudt om de zak gelijk dicht te knopen als je hem uit de lade haalt. Ik heb ook korreltjes gehaald met een geurtje, dat scheelt weer bij het verschonen.
Wat is er nou lekkerder dan altijd op een schone bak!?
julia
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 jan 2010 19:46

Re: Litter robot II

Bericht door julia »

Helemaal mee eens wil nooit meer iets anders wij hebben er 3 en doen het alleen maar binnen kunnen alleen in de afgesloten tuin. 2 x per week de zak verschonen. Wij hebben 2 robots, omdat ze gewoon in de rij stonden wie er in mocht. Wij gebruiken overigens de goedkoopste vuilniszakken van die zwarte op rol €0,99 per 20 stuks om er in te doen.
Idiale uitvinding de Litter Robot werkt altijd en weigert nooit.
P en M
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 apr 2010 20:57

Re: Litter robot II

Bericht door P en M »

wat voor soort grit kun je dan het beste gebruiken voor de lr?
julia
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 jan 2010 19:46

Re: Litter robot II

Bericht door julia »

Wij gebruiken de versies van BioKats we hebben de standaarde gehad die werkte perfecte en nu hebben we de micro het blauwe pak deze korrel is iets kleiner en dat leek me fijner voor de poezen poten maar beide werken goed in onze LR's
cisca
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 mei 2010 13:48

Re: Litter robot II

Bericht door cisca »

ik heb er nu 1 geinstalleerd
zak met 5 ltr crystalkorrels erin; dat is teveel, hij begon direkt te blokkeren en gooide de helft van de handel direkt onder in de bak.
is echt goedkoop in gebruik !
niet vergeten dat een kat met een gewicht lager dan 3 kilo er geen gebruik van mag maken. Dit is het gewicht wat in de gebruiksaanwijzing staat. er zijn ook meldingen van niet lager dan 5 kg maar dat lijkt mij absurt want dan valt de helft van de kattenrassen en vooral ook de poesjes buiten de "robot"boot.
bedankt voor de vuilniszakkentip; de kwaliteit van de meegeleverde zak valt tegen,
is erg dun en gaat daardoor snel stuk en de maatgeving voor bevestiging is ook erg krap.
geluid valt heel erg mee en stoort niet.
zodra volop in gebruik meld ik mij weer voor andere geinteresseerden.
sjoobie
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 aug 2010 16:22

Re: Litter robot II

Bericht door sjoobie »

Ik heb er ook eentje aangeschaft. Maar ik heb een vraag en hopelijk kan iemand me helpen!
Als ik op Empty druk, dan gaat het lampje bij Cycling branden en gaat de robot filteren. Maar ik wil alles er uit hebben!
Hoe doe ik dat? Wat doe ik verkeerd, of is mijn LR niet goed wijs?
julia
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 jan 2010 19:46

Re: Litter robot II

Bericht door julia »

als het goed is gaat hij op de kop staan met de oping naar beneden, daarn moet je hmet het hendeltje het luik opendoen en dan loopt hij leeg. althans zo gaat het bij ons.
Strapizia
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 aug 2010 16:17

Re: Litter robot II

Bericht door Strapizia »

Deze vinding is zijn geld dubbel en dwars waard!!
Ik heb de litter robot II aangeschaft en zowel ik als de katten hebben er veel plezier van.
Wat een verademing voor mij. Niet meer vergast worden door urine en poep luchten die de hele bovenverdieping regelmatig vulden. En zo makkelijk om de paar dagen de lade legen. Ook het reinigen van de bol gaat relatief makkelijk. Gewoon mee onder de douche.
Voor de katten een groot plezier dat ze altijd een schoon kattentoilet hebben. En daar houden onze huisvrienden zo van!!
Ja de ouderen moesten wennen, maar de jonge maine coons vechten erom wie als eerste er in mag. Op een gegeven moment hield de een het niet meer en sprong gewoon bij zijn broer in de bol. Dat gaat alleen nu ze nog zo klein zijn. Nu zij er aan gewend zijn alle vertrouwen dat zij er op blijven gaan, ook al zijn ze ouder en heeeel veel groter. Door de onbevangen benadering van de kittens gaan de anderen nu ook. Met 5 katten is 1 litter robot een beetje weinig. Er staat nog een gewone kleine bak naast. Maar de litter robot is veruit het meest gewild.

De gebruiksaanwijzing is heel duidelijk. Om de bak te legen aan rechterkant van de opening handel naar links halen, hiermee gaat de klep aan rechterzijde van de bol gaat open. Aan de achterzijde van de bol zie je een kleine sleuf. Uitsulpsel vastdrukken in vering. Bol op legen zetten en voila. De bol roteert de andere kant op dan wanneer hij de uitwerpselen filtert. Al het grit gaat in de lade onder de bol.

Heb veel soorten grit uitgeprobeerd. Het best voldoet Biokat's fresh compact. De katten reageren hier heel positief op. Zachte geur en fijn onder de voeten. De grovere varianten die in de bak in de schuur zit mijden ze nu.

EDIT:
Foutje. Ik heb niet de Litter Robot II, maar de Litter Robot Bubble.
Deze heeft meer diepte dan de LR II door de erker aan de achterzijde. Deze extra ruimte is wel nodig als de Maine Coon katten zijn volgroeid. Wat mij betreft maken ze extra grote versies, waarbij de doorsnee van de bol groter wordt. Er is door de importeur nog niet gereageerd op mijn suggestie.

http://www.litter-robot.eu/index.php?ca ... 298d5dd129
julia
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 jan 2010 19:46

Re: Litter robot II

Bericht door julia »

Ja goed he wij hebben er twee een met bubble en een zonder. De 3 Britten vinden het geweldig meteen vanaf het begin en altijd een schone bak . Wij maken hem op zaterdag leeg in beide een nieuwe vuilnis zak erin en hoepla klaar. En veel minder grit gebruikt het, wij gebruiken ook biokat fine en ookwel de gewone maar ga ook de fresh is proberen de voogende keer.

geeen moment spijt en ik heb ze opghaald in Belgie en zonder BTW betaald dus niet te veel betaald.
Plaats reactie