Litter robot II

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
sjoobie
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 aug 2010 16:22

Re: Litter robot II

Bericht door sjoobie »

Dank je Julia!

Ik vind het een beetje onhandig, er blijft altijd grit in de bol zitten als ik hem leeg.
Hoe doen jullie dat?

Oh en de meesten gebruiken net als ik sillicaat korrels. Wat me opvalt is dat de LR er heel veel korrels uitgooit die gewoon schoon zijn. Dan moet ik dus alsnog met een schepje aan de slag.
In het begin had ik het ook, toen niet meer en nu weer wel.
Weet iemand wat dit kan zijn?
En hoeveel zakken gebruiken jullie in hoeveel tijd met hoeveel katten?
sjoobie
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 aug 2010 16:22

Re: Litter robot II

Bericht door sjoobie »

Oh en welk merk sillicaat korrels gebruiken jullie?
Ze zijn nogal aan de dure kant..

En voor wie geen sillicaat korrels gebruiken in de LR ben ik ook wel nieuwsgierig wat dan wel!
Ik kan mijn vorige bericht niet bewerken..
julia
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 jan 2010 19:46

Re: Litter robot II

Bericht door julia »

Wij gebruiken geen silicaat korrels. Wij gebruiken de Biocat zowel de fijne korrel als de grove korel. Winde grove koorels wat beter.
Ik moet je eigenlijk vertellen dat wij nooit alles eruit gooien. Heb ik 1 keer gedaan. Wij hebben 3 britse kortharen zie http://www.denethor.nl verder hebbern wij 2 LR staan naast elkaar 1 met bubble en 1 zonder. ! x per week halen we de vuilnis zak er uit en dat gaat er een even voor de hoeveelheid een grote appelmoes pot nieuwe grit weer bij. Maar als je te veel grit er in gooit nooit boven de streep dan gooit hij het te veelde er weer uit. Dus je moet niet meer als de streep er in gooien. Super zuinig dus 1 x per week een potje grit en klaar geen stank en altijd een schone bak voor onze britten.
sjoobie
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 aug 2010 16:22

Re: Litter robot II

Bericht door sjoobie »

Dank je Julia!
Dat klinkt echt wel goed.
Hier ging het ook prima, ik heb 4 volwassen htk poezen en sinds kort twee kittens: een sphynx dame en een sphynx heer!
Ik heb er een gewone bak naast staan en in het verleden gebruikte ik de rol bak van omega paw.

Ik gebruik vanaf het begin sillicaat korrels in de LR en dat ging heel goed ik was ook blij met de LR maaaaar toen ik terug kwam van vakantie viel ik zo wat flauw toen ik weer binnenkwam, een vriendin heeft tijdens mijn vakantie in mijn huis gezeten en voor de kinders gezorgt.
Ik heb de bak toen verschoond maar ook leeg bleef hij stinken, het rubber was nat van de urine!
De betreffende vriendin belde halverwege de week op of ze de LR niet hoefde leeg te maken en ik zei dat dat na een week pas hoefde. Later vertelde ze dat de LR stonk en dat had ik niet begrepen.
Sindsdien is dit vaste prik en staat de LR tot mijn teleurstelling in de hoek te stinken.
De gewone bak doe ik 1 maal per week en de LR 2 x per week nieuw grit, ik doe er dan 5 liter sillicaat korrels in en dat is natuurlijk een duur geintje, dat komt neer op 18€ grit per week!

En dat zou ik nog niet eens zo erg vinden, als het maar niet stonk!
Het begint er op te lijken dat ik de miskoop van de eeuw heb begaan, maar dat kan niet want iedereen is er zo vol lof van, niemand ruikt m, en ik zit de hele dag in de stank!
Dus, ergens gaat vast iets fout..

Ik hoor dus heel graag nog andere gebruikers over wat jullie gebruiken!



PS: Julia, wat een prachtige beestjes allemaal!!!
RobP
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 sep 2010 17:18

Re: Litter robot II

Bericht door RobP »

Ik gebruik “Bio cats micro”, werkt prima, geen stank.
Het moet goed klonterend grit zijn, anders werkt het niet.
1 keer in de week/2 weken legen en schoonmaken is bij mij (2 katten) voldoende.

Ze gebruiken wel een andere (gewone) bak met “Cats best Eko” om te plassen.

Rob
sjoobie
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 aug 2010 16:22

Re: Litter robot II

Bericht door sjoobie »

Hey Rob, bedankt voor je reactie! Ik heb ook 1 week die micro gebruikt en dat werkt inderdaad goed maar het nadeel is dat ik overal klei op mijn vloer heb :(

Ik heb nu weer andere sillicaat korrels..

Nog een vraagje aan alle LR gebruikers, hoe maken jullie de bak schoon.
Ik schrob de mijne flink uit (bijv onder de douche) maar de bol blijft stinken.
RobP
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 sep 2010 17:18

Re: Litter robot II

Bericht door RobP »

Ik heb geen last van uitloop, wel van uitgraven, een van mijn katten wil eerst een kuiltje graven en gooit er een hele berg uit. Er hangt een stoffer en blik naast, wat op de vloer ligt gooi ik weer terug.

Ook geen last van stank, ik maak hem af en toe schoon met water en zeep.

Rob
NinaPauwe
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 mar 2010 22:38

Re: Litter robot II

Bericht door NinaPauwe »

Hi Julia, hoe komt t dat je geen bTW hebt betaald als ik vragen mag? Ik heb m ook in Beverlo gehaald maar gewoon incl BTW moeten betalen.
BTW, ik heb nu sinds maart de Litter Robot en vind het een hele fijne uitvinding, heb alleen sinds een tijdje wel problemen :(
Mijn LR springt steeds op cycle en stottert daarbij ook nog eens. Ik kan m dus niet meer 'aan' laten staan omdat ie dan constant ronddraait.
Hij is echt kapot, ik ga morgen terug naar de winkel in Beverlo.
Ze denken dat de printplaat nat is geworden. Echt balen, hoop wel dat ie gemaakt kan worden want het blijft vele malen beter dan een reguliere kattenbak. groet,Nina
spear
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 feb 2011 03:15

Re: Litter robot II

Bericht door spear »

We hebben een buitenkater 1,5 jr (3kg) en binnenpoes 11 jr (bijna 4 kg). Beide zeer zindelijk.

We hebben de LR2 in Duitsland gekocht voor 279 Euro, maar we waren niet tevreden:

- als poezen behoeften wilde doen en soms al op het opstapje stonden om in de kattenbak te springen begon de LR2 te recyclen - tot schrik van onze poezen !
- 1 poes weeg bijna 4 kg en dan doet de LR2 het niet, staat ook in gebruikshandleiding dat poes 3 kag mag wegen, dus let op voor poezen die meer wegen
- onze jongere kater van nog geen 2 jaar oud vond het maar niks en kregen we niet in de LR2
- onze oudere poes met volle blaas wilde ook niet springen om haar behoefte te doen... (gaat U met een volle blaas springen ?)
- is veel en veel te groot...let daar mee op !
- op 3 weken tijd liep ie al een paar keer vast (met juiste korrels)
- als poes diaree heeft, werd bak niet helemaal schoon

Nee, echt een kat in de zak gekocht...leverancier erkende problemen en kregen het geld terug.
Dierenarts vertelde ons dat deze kattenbak niks voor een kat / poes is en veel klachten hoorde.

Tenzij er iets beters komt, gewoon scheppen !
spammerhamster
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 mei 2009 17:55

Re: Litter robot II

Bericht door spammerhamster »

- als poezen behoeften wilde doen en soms al op het opstapje stonden om in de kattenbak te springen begon de LR2 te recyclen - tot schrik van onze poezen !
Dat kan niet. Als een kat op de opstapje staat zal de beveiliging de litter robot langer laten wachten voordat ie gaat draaien. Of je hebt de sensor niet goed ingesteld voor je hele lichte katten.
- 1 poes weeg bijna 4 kg en dan doet de LR2 het niet, staat ook in gebruikshandleiding dat poes 3 kag mag wegen, dus let op voor poezen die meer wegen
Klopt ook niet. Onze Maine Coons zijn resp. 5kg en 7kg zwaar. Geen probleem met de litter robot.

- onze jongere kater van nog geen 2 jaar oud vond het maar niks en kregen we niet in de LR2
Dat ligt aan de kat, en niet de LR
- onze oudere poes met volle blaas wilde ook niet springen om haar behoefte te doen... (gaat U met een volle blaas springen ?)
Katten hoeven niet te springen in de LR. Ze kunnen gewoon er in stappen. En als je kat reuma had, dan had je ook een extra trapje kunnen kopen/maken voor haar.

- is veel en veel te groot...let daar mee op !
Vloeroppervlak dat ie inneemt is niet groter dan een normale kattenbak.

- op 3 weken tijd liep ie al een paar keer vast (met juiste korrels)
Hoe liep ie vast dan?
- als poes diaree heeft, werd bak niet helemaal schoon
Als een poes diaree heeft, dan is dat alsof ie plast. En met plas heeft de LR geen problemen. (misschien ook even voor zorgen dat je kat niet te veel diaree krijgt)
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Litter robot II

Bericht door Mirjam86 »

spear schreef:leverancier erkende problemen en kregen het geld terug.
Kennelijk kan de ervaring van spear dus wél kloppen...
Maarre... het bericht waarop je reageert is van februari.
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
mkerkhoff
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 apr 2014 20:58

Re: Litter robot II

Bericht door mkerkhoff »

Ik heb er sinds een tijdje een. Ik heb twee katten. De ene is 11 en de ander 4. Ik heb ze er 1x ingezet, en daarna snapten ze gelijk dat dit de nieuwe kattenbak was. In het begin vonden ze het prachtig. Als ze er dan uit kwamen gingen ze zitten wachten tot hij ging draaien en daarmee klaar was, en dan gingen ze er in kijken dat alles verdwenen was. Ze zijn er absoluut niet bang voor. Ze zijn dat ook niet geweest.
paasnini

Re: Litter robot II

Bericht door paasnini »

Ik heb er ook 1 en vind hem geweldig. Schoonmaken vind ik ook wat lastig maar ach, als dat alles is.
Bumbie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 jun 2012 16:37

Re: Litter robot II

Bericht door Bumbie »

Hoi hoi,

Er zijn al heel wat oude berichten maar ook twee recente van de litter robot. Ook ik zou er graag in het begin één en daarna dus in totaal twee willen bestellen.

Na voor sommige geruime tijd de bak in gebruik te hebben zijn er nog nadelen of voordelen wat nog niet genoemd zijn. En waar hebben jullie deze gekocht, op de aangegeven link ergens hier in het bericht wordt je door gelinkt naar een website in Duitsland.

Groetjes
detoverbal
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jan 2019 08:27

Re: Litter robot II

Bericht door detoverbal »

Hallo,
Ik heb sinds 3dagen de litter Robot 2 en ben echt super tevreden.(kon hem van iemand overnemen...)
En mijn kat ook.
Wat een super uitvinding,
Plaats reactie