poezen willen niet meer in hun mandjes

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Gesloten
elkestandaert
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 sep 2008 17:45

poezen willen niet meer in hun mandjes

Bericht door elkestandaert »

Hallo,
ik heb al lang mijn twee katten Stripe en Muis. Ze slapen en liggen overal in huis. Op de bank, op de zitting van de stoel, in de wasmand op de kleren :evil: , overal waar het zacht is en warm. Maar sinds 3,5 maand hebben we nu ook een baby erbij! Onze twee katten vonden/vinden niets leuker dan op alle spullen van onze Rune te liggen: in zijn Maxi Cosi, in zijn park, in de draagmand van de buggy, in zijn babysit,... allemaal wel schattig maar niet zo hygiënisch vind ik als ook ons kindje er dan nog in moet zitten/liggen. Daarom heb ik een week of 4 geleden kattenmandjes gekocht met een leuk kussentje :smile: Vanaf de eerste dag gingen Muis en vooral Stripe erin liggen. Ideaal, dacht ik. Nu gaan ze tenminste niet meer op Rune's spullen liggen. De eerste weken waren de mandjes een groot succes. Ze lagen er soms met twee in 1 mand. De mandjes liggen allebei al vol kattenhaar.
Maar plots.... van dag op dag.... moeten ze van de mand niets meer weten! Met geen stokken zijn ze er nog in te krijgen! Ze liggen weer overal waar ze niet moeten liggen: in de wasmand, op de kachel, op de stoelen,... en overal dat haar hé. Waarom willen ze nu plots niet meer in dat mandje? Zijn de mandjes "te vuil" door het haar erin? Of heeft iemand een idee waarom ze al 3 weken de mandjes de rug toekeren??
Groetjes,
Elke
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1913
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: poezen willen niet meer in hun mandjes

Bericht door Admin »

Mandjes moet je sowieso telkens uitzuigen met de stofzuiger. Als je eens in de zoveel tijd de kussentjes in de wasmachine wast, dan ruiken ze weer als 'nieuw' en gaan ze er meestal snel weer in liggen ;-)
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: poezen willen niet meer in hun mandjes

Bericht door Sandra W »

Katten zijn vaak heel wisselend in hun favoriete plekjes en daar ook heel erg eigenwijs is. Je kunt ze dus eigenlijk niet echt dwingen in de mandjes te gaan liggen als ze dat niet meer willen. Het beste is dus om de babyspulletjes dan maar hoog en droog weg te zetten.

groeyen,
Sandra
peugeot tuner
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 sep 2008 01:16

Re: poezen willen niet meer in hun mandjes

Bericht door peugeot tuner »

Misschien de mandjes wassen en ergens anders neerzetten?
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: poezen willen niet meer in hun mandjes

Bericht door rieneke »

zet voor de grap eens een paar kartonnen dozen neer, goeie kans dat ze die geweldig vinden.
als ze de dozen zat zijn, heb je kans dat de mandjes weer in trek zijn.
ik rouleer hier met de slaapplekjes, zo blijft het interessant :smile:
Gebruikersavatar
catzz
Huiskat
Huiskat
Berichten: 29
Lid geworden op: 08 jul 2008 09:59

Re: poezen willen niet meer in hun mandjes

Bericht door catzz »

heeft er uberhaupt iemand een kat die telkens op dezelfde plek gaat liggen/slapen...?
hierzo is het soms zoeken geblazen als er een nieuw plekje gekozen is.
vandaag lagen ze zelfs met zijn 2en op 1 stoel....doen ze normaal noooooit
dus ik denk dat je inderdaad de babyspulletjes ergens anders moet proberen te plaatsen.
die dozentip vind ik wel een goeje trouwens :0) ...afleiding is het toverwoord.....
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: poezen willen niet meer in hun mandjes

Bericht door Leonie89 »

hier!! Benthe ligt eigenlijk altijd in haar 'troon' (mandje/krabpaal van de ikea) ze ligt ook vaak bij ons op schoot.. verder ligt ze af en toe op bed (op of onder de dekens) en sinds kort in haar hangmat in de slaapkamer.. maar de 'troon' is absoluut favoriet..

over het mandjesprobleem.. ik zou de mandjes even flink stofzuigen.. in benthe's mandje ligt een harig kleedje en als je weer even haarvrij is gemaakt is het weer lekker pluizig en mevrouw is daar gek op!!
dozen zijn ook favoriet, maar die geven wel veel zooi, omdat benthe die dingen helemaal afbreekt..
Gebruikersavatar
Beestje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 43
Lid geworden op: 25 mar 2007 00:51

Re: poezen willen niet meer in hun mandjes

Bericht door Beestje »

Mijn katten veranderen ook regelmatig van ligplek.
Net als je besluit om het niet geliefde mandje maar weg te geven gaan ze er ineens weer in liggen hihihihi..........
Dus heb ik zo langzamerhand meer mandjes dan katten.
En dan gaan ze nog in een doos liggen ofzo.
Monstertjes hihihi...
Wie sturen kan zeilt bij elke wind
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: poezen willen niet meer in hun mandjes

Bericht door Boomer »

Hier hebben ze 3 favorieten plekjes. De hangmat aan de radiator, de krabpaal en boven het aquarium (deze vaak alleen overdag ivm warmte van de lampen)
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: poezen willen niet meer in hun mandjes

Bericht door Kattenbella »

Vaak wassen is ook zeker nodig! De spullen van Rune niet in de kamer laten voor zover mogelijk en wat meer mandjes aanbieden. Welke heb je? Die van Ikea of de Lidl vinden ze heerlijk. Straks als het kouder wordt een lekker radiatormandje. Natuurlijk moeten je katten ook aan je kindje wennen en willen ze hun aandacht ook.
Was snel opvouwen en wegleggen dus, spullen wegzeten, dan is het probleem een stuk minder, Moet voor jou natuurlijk ook allemaal wennen ;-)
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Furious Olive
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 27 okt 2008 15:01
Locatie: Groesbeek

Re: poezen willen niet meer in hun mandjes

Bericht door Furious Olive »

Ze wisselen inderdaad nogal vaak. Wij hebben een kattentroon van de Ikea. Eerst was James er niet af te branden, maar nu laat hij het ding links liggen. Toen ontdekte Sjonnie het troontje en vond hij het even geweldig. Nu vind hij het ook niks meer aan.. Niks aan te doen, zo zijn katten nou eenmaal.. Wat nog wel eens wilt helpen zijn druppels met een bepaalde geur waar katten dol op zijn (denk een soort van kattenkruid). Zo heb ik Sjonnie ook verslaafd gemaakt aan de krabpaal..

Wat je in elk geval NOOIT moet doen is je kat in het mandje neerzetten. Hij moet het echt zelf ontdekken, anders gaan ze er al helemaal niet in liggen..
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: poezen willen niet meer in hun mandjes

Bericht door Leonie89 »

hey wat leuk dat jij de 'troon' ook hebt :grin: Benthe ligt er heel veel in.. lekker hoog, dus mooi uitzicht.. sinds we een nieuwe bank hebben ligt ze we wat minder, maar we zetten haar steeds van de bank af als ze er ligt en ze begint het nu te snappen, dus nu ligt ze weer wat meer in haar troon :)
Gebruikersavatar
Furious Olive
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 27 okt 2008 15:01
Locatie: Groesbeek

Re: poezen willen niet meer in hun mandjes

Bericht door Furious Olive »

Ja, toen ik die troon zag, móést ik hem hebben! Nu staat hij maar een beetje te staan, ze vinden er beide niks meer aan..

Dus als iemand het een leuk ding vind, hij staat te koop! :P
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: poezen willen niet meer in hun mandjes

Bericht door Kattenbella »

Hoe duur?

Die van de Lidl worden massaal goed gebruikt trouwens, zelfs door de moeilijkste katten ;-)
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
marcia1987
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 nov 2008 10:33
Locatie: poortvliet
Contacteer:

Re: poezen willen niet meer in hun mandjes

Bericht door marcia1987 »

hier ook 2 met vaste plekken hoor,
de ene in een hangmatje aan de radiator en de andere aan mijn kant van het bed!ook de kussens van de bank vinden ze wel erg interressant om op te liggen als wij beiden thuis zijn.
groetjes marcia
een pootje van kitten en tarzan
Gesloten