Kattenchip

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Myriam
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 jul 2008 09:18

Kattenchip

Bericht door Myriam »

Zijn jullie katten gechipt? Ik hoorde dat er in november een chip uitkomt en als je kat dan kwijt is kan je deze vinden, omdat er een soort navigatie in die chip zit.

Wij denken wel dat we onze kittens laten chippen.
Gebruikersavatar
jobey
Poema
Poema
Berichten: 306
Lid geworden op: 01 mar 2008 12:36
Locatie: Assen

Re: kattenchip

Bericht door jobey »

bij mij zijn beide katten gechipt. Ik heb ze uit het dierenasiel, dus dan zijn ze automatisch gechipt. Ook als ik ze niet uit het asiel zou hebben, zou ik ze denk ik ook wel gechipt hebben. Mocht er dan wat gebeuren weten ze dat deze van mij zijn :grin:
Saskia is trotse bazin van Stimpy en Sem!
† 30 maart 2010 Jobey
Foul Smelling Pig
Lynx
Lynx
Berichten: 176
Lid geworden op: 03 dec 2003 10:08

Re: kattenchip

Bericht door Foul Smelling Pig »

Inderdaad, die navigatiechip was vandeweek in het nieuws. Het schijnt met GPS te werken. Maar voor we al te enthousiast worden over een potentiele dooie mus is het wellicht verstandig om even de kinderziekten en de preciese details af te wachten...
QVOD PRO VIAE FIT PRO VIA
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1913
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: kattenchip

Bericht door Admin »

Voor zover ik weet is de 'gewone' chip geen navigatiechip. Die kun je alleen door de dierenarts laten uitlezen met een chiplezer. Van de week was wel in het nieuws dat er een apparaatje (met daarin GPS) aan het halsbandje bevestigd kan worden, zodat je je kat kunt volgen via Google Earth. Het is dus geen onder de huid ingebrachte GPS-chip, maar een externe.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
rissie
Lynx
Lynx
Berichten: 107
Lid geworden op: 09 jun 2008 19:10
Locatie: Gouda

Re: kattenchip

Bericht door rissie »

Mijn katten zijn beiden gechipt.

Die gps chip lijkt me wel een heel handig idee maar niet als externe chip.
Want ik zou vreselijk bang zijn dat ze ergens aan zouden blijven hangen. Mijn katers dragen ook geen halsband.
Veluw
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 27 okt 2008 08:22

Re: kattenchip

Bericht door Veluw »

... typ ik een heel verhaal, selecteer en delete ik perongelijk het hele stuk.

Naja, hier een kleiner verhaal: chippen zou verplicht moeten worden want echt veelste veel dieren belanden in het asiel omdat ze gewoon niet gechipt zijn. Ook dumpingen van dieren tijdens bijvoorbeeld de zomer vakantie kan dan als criminele actie worden gezet, ik denk dat we dan van veel meer dieren kunnen zien welk baasje geen zin had om een plekje voor zijn dier te regelen.
Gebruikersavatar
fazerdriver
Huiskat
Huiskat
Berichten: 47
Lid geworden op: 09 sep 2008 15:16
Locatie: Veldhoven

Re: kattenchip

Bericht door fazerdriver »

Ik heb mijn katten direct laten chippen toen ik ze kreeg. Ook al komen mijn katten bijna niet buiten en als ze al buiten komen aan een lijntje. Ik heb dit gedaan zodat de instanties mij kunnen vinden mochten ze ooit perongeluk weglopen.
Veluw
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 27 okt 2008 08:22

Re: kattenchip

Bericht door Veluw »

fazerdriver schreef:Ik heb mijn katten direct laten chippen toen ik ze kreeg. Ook al komen mijn katten bijna niet buiten en als ze al buiten komen aan een lijntje. Ik heb dit gedaan zodat de instanties mij kunnen vinden mochten ze ooit perongeluk weglopen.
Ik hoor ook vaak inderdaad verhalen van katten die perongeluk ontsnappen en mensen ze niet hebben gechipt omdat ze dat niet nodig vonden.
Gebruikersavatar
evaleeuw
Lynx
Lynx
Berichten: 168
Lid geworden op: 10 jun 2008 18:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: kattenchip

Bericht door evaleeuw »

Ari is ook gechipt, ik wilde niet wachten tot ze werd gesteriliseerd (dan kunnen ze de chip inbrengen tijdens de operatie). Nu maar hopen dat als ze ooit uitbreekt, mensen niet denken dat het een zwervertje is omdat ze geen bandje draagt :???:
Groetjes Eva
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: kattenchip

Bericht door Umimeis »

Ik laat mijn kat Flea ook chippen, wel zo handig en verstandig, voor het geval hij misschien wegloopt. Ook krijgt hij een halsbandje om, anders denken de mensen inderdaad dat het misschien een zwervertje is.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: kattenchip

Bericht door Leonie89 »

dat denk ik niet hoor.. de meeste katten hebben geen bandje.. (die ik ken iniedergeval) ik vindt een bandje trouwens eng hoor.. waar ze allemaal niet achter kunnen blijven haken.........
je moet zorgen dat je buurt weet hoe jou kat eruit ziet zodat zij em niet in huis nemen.. en als hij wel verder loopt dan moet je maar hopen dat ze eerst gaan kijken of het een weglopertje is of een zwerver..
Gebruikersavatar
Seemy
Poema
Poema
Berichten: 364
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:13
Locatie: Enschede

Re: kattenchip

Bericht door Seemy »

Over een paar weken wordt die van ons gechipt, tegelijk met de castratie. Ik vond dit wel fijn om te wachten met chippen tot aan het castrerne want zo kan alles mooi in 1x bij hem gedaan worden!

Het is een binnenkat, draagt geen halsbandje, gaat alleen maar aan een lijntje met tuigje naar buiten, maar het chippen vind ik wel belangrijk! Stel dat hij een keer wegloopt... je weet maar nooit. Dan heb je in ieder geval meer kans dat je hem terug krijgt!


Groetjes
A POSITIVE CATTITUDE RULES THE DAY :-)
~ CAT ADDICT ~
Gebruikersavatar
Lana
Poema
Poema
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 okt 2008 16:14
Locatie: apeldoorn

Re: kattenchip

Bericht door Lana »

elvedinenleonie schreef:dat denk ik niet hoor.. de meeste katten hebben geen bandje.. (die ik ken iniedergeval) ik vindt een bandje trouwens eng hoor.. waar ze allemaal niet achter kunnen blijven haken.........
Lana heeft een bandje die los schiet als er iets aan blijft hangen! Ze kan hem zelfs alleen afkrijgen als ze wil!!
Het zijn bandjes met een speciale sluiting! :smile:

Ik heb haar niet gechipt omdat we 7 hoog wonen! Ik denk dat als we ooit in 'laagbouw' huis gaan wonen, ik haar wel laat chippen!

groetjes
The good, the bad and the pussy!
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: kattenchip

Bericht door Umimeis »

Of je nu in een hoogbouw of een laagbouwwoning woont, ik zou hem wel laten chippen als ik jouw was.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: kattenchip

Bericht door lievelijn »

Umimeis schreef:Of je nu in een hoogbouw of een laagbouwwoning woont, ik zou hem wel laten chippen als ik jouw was.
ik moet eerlijk zeggen dat ik er ook nog steeds niet uit ben. We wonen 1 hoog en daarom kan Vlinder nooit naar buiten. Mocht ze onverhoopt toch kwijt raken/ ontsnappen, dan staat ze ingeschreven bij de dierenartsenassociatie en als iemand haar daarheen brengt vinden ze haar zo terug in het systeem. ik vraag me dus af of het wel zin heeft.... en moet zeggen dat het bij onze dierenarts 50 euro kost vind ik nou niet een motivatie om te denken baad het niet dan schaad het niet. Tis niet zo dat ik die 50 euro niet kan missen, maar toch wel een boel geld voor iets waarvan je eig. wel zeker weet dat je het niet gaat gebruiken en ze dus niks aan heeft.
ik <3 Vlinder
Plaats reactie