Kattenbakgrit die in het toilet kan

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Gesloten
J005t
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 mar 2008 20:20

Kattenbakgrit die in het toilet kan

Bericht door J005t »

Onze katten gooien de grit uit de litterkwitter in het toilet, nu kan daar de wc natuurlijk van verstopt raken. Houtkorrels lossen wel goed op, alleen vinden onze katten dat niet fijn.

Kent iemand een merk dat door het toilet zou kunnen en dus netjes oplost??

grt,
Joost
fvddungen
Lynx
Lynx
Berichten: 111
Lid geworden op: 11 jul 2007 21:40
Locatie: Hilversum

Re: Kattenbakgrit die in het toilet kan

Bericht door fvddungen »

Waarom niet gewoon in de vuilnisbak gooien ipv door het toilet heen spoelen?
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Re: Kattenbakgrit die in het toilet kan

Bericht door Muis »

fvddungen schreef:Waarom niet gewoon in de vuilnisbak gooien ipv door het toilet heen spoelen?
Omdat de Litterkwitter een soort kattenbak over je toiletpot is zodat je je kat kan leren om zijn behoefte op het toilet te doen. Als de kat gaat graven, gooit hij het grit dus in het toilet. Joost doet dit dus niet zelf, maar zijn katten doen het!

Joost, sorry, ik heb geen oplossing! Ik hoop voor je dat ze snel het toilet gebruiken :lol:
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Kattenbakgrit die in het toilet kan

Bericht door Kattenbella »

Is dat haalbaar? Heb hier nog nooit van gehoord!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
henkvu
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mar 2008 18:15

Re: Kattenbakgrit die in het toilet kan

Bericht door henkvu »

Je zou een beetje potgrond kunnen gebruiken (20 ltr voor een eurootje.. 8-) )
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Kattenbakgrit die in het toilet kan

Bericht door Boomer »

Ik ken(de) het niet maar heb het eens opgezocht die Litterkwitter.
Opzich wel mooi, maar vind dan wel dat je er een aparte toilet voor moet hebben.
Het idee dat mijn katten ook alles op het toilet doen vind ik niet zo fris.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Kattenbakgrit die in het toilet kan

Bericht door Leonie89 »

ik vind het een superoplossing.. is dat duur dat litterkwitter?? ik heb gelezen dat je de katten dan ook kan leren dat ze je ophalen als ze hun behoeften hebben gedaan.. dan kan jij de wc voor ze doortrekken..
bij ons staat de kattenbak in de badkamer omdat mijn vriend em niet in de woonkamer/keuken wil, maar onze badkamer is piepklein.. dus als ze het op de wc zou doen zou ideaal zijn..
Gebruikersavatar
Noa
Huiskat
Huiskat
Berichten: 36
Lid geworden op: 19 jun 2008 14:28

Re: Kattenbakgrit die in het toilet kan

Bericht door Noa »

zelf gebruik ik Cat's Best Eko Plus, dit kun je door de WC spoelen. Het zijn wel houtkorrels, maar ik weet niet of je deze wel eens geprobeerd hebt?
Hetzelfde merk heeft ook nog andere korrels, van plantenvezels staat erbij. Het heet Cat's Best Nature Gold. Misschien is dit wat?
Gebruikersavatar
evaleeuw
Lynx
Lynx
Berichten: 168
Lid geworden op: 10 jun 2008 18:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Kattenbakgrit die in het toilet kan

Bericht door evaleeuw »

Ik heb die Litterkwitter eens opgezocht maar ik vind het echt bizar!!! :shock: Deed me erg denken aan Meet The Parents :lol:
Opzich een mooi idee (geen gestink meer ;-) ) maar ik denk niet dat dit haalbaar is voor alle katten...
Groetjes Eva
CatanDragon
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 aug 2008 00:27

Re: Kattenbakgrit die in het toilet kan

Bericht door CatanDragon »

Noa schreef:zelf gebruik ik Cat's Best Eko Plus, dit kun je door de WC spoelen. Het zijn wel houtkorrels, maar ik weet niet of je deze wel eens geprobeerd hebt?
Hetzelfde merk heeft ook nog andere korrels, van plantenvezels staat erbij. Het heet Cat's Best Nature Gold. Misschien is dit wat?
Ik heb 10 katten en gebruik ook al jaren Cat's Best Eko Plus, dit is gewoon de beste, ik heb ze allemaal al geprobeerd.
En inderdaad op de zak staat dat je het gewoon door de wc kan spoelen. Kost tussen de 6,50 en 7 euro per 10 liter, ik haal 40 literzakken bij Das Futterhaus in Duitsland voor 20 euro. Is best prijzig, maar het is een fijne korrel die goed klontert en lang goed blijft in de bak, ik ververs de kattenbakken maar een keer in de twee-drie weken, soms zelfs langer. Ik spoel deze dan niet door de wc maar gooi het in de GFT-bak. Omdat wij in onze gemeente per kilo moeten betalen voor het afval, is deze korrel ook fijn, het is namelijk vrij licht.

CatanDragon
Marijn
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 okt 2008 14:27

Re: Kattenbakgrit die in het toilet kan

Bericht door Marijn »

CatanDragon schreef: Ik heb 10 katten en gebruik ook al jaren Cat's Best Eko Plus, dit is gewoon de beste, ik heb ze allemaal al geprobeerd.
En inderdaad op de zak staat dat je het gewoon door de wc kan spoelen. Kost tussen de 6,50 en 7 euro per 10 liter, ik haal 40 literzakken bij Das Futterhaus in Duitsland voor 20 euro. Is best prijzig, maar het is een fijne korrel die goed klontert en lang goed blijft in de bak, ik ververs de kattenbakken maar een keer in de twee-drie weken, soms zelfs langer. Ik spoel deze dan niet door de wc maar gooi het in de GFT-bak. Omdat wij in onze gemeente per kilo moeten betalen voor het afval, is deze korrel ook fijn, het is namelijk vrij licht.

CatanDragon
Heb ook sinds een half jaar Cat's Best Eko plus ontdekt... Werkelijk IDEAAL!!! Het vormt klonten, die je er gemakkelijk uit kunt scheppen... alle vocht wordt in een compacte bal verzameld, de rest blijft schoon en fris... het ruikt wat houtachtig, onze drie katten waren meteen enthousiast... Nu haal ik iedere ochtend even 'de ballen en drollen uit de bak en gooi die door de WC. Een keer per maand gooi ik alles door een zeef en maak de kattenbak schoon met een sopje... Het is echt superzuinig in gebruik, blijft fris. Ik bestel het online bij Zooplus, die het thuisbezorgen. Het is uiteindelijk niet duurder dan de goedkoopste, en zoveel prettiger, zowel voor de kat (altijd een schone bak), als voor het baasje (geen gesjouw met de vieze korrels. Mijn poes drinkt en plast al haar hele leven heel veel. De gewone korrels konden dat niet aan, of ik kon iedere dag alles verversen... Ook die silicaat kattenbakkorrels waren binnen no time drijfnat, de urine lag gewoon in een laagje onder in de bak, ondanks roeren... Nee dit is echt ideaal! Nooit meer iets anders!!! Het enige nadeel is dat ze het wel wat uitlopen, omdat het zo licht is, maar alle voordelen wegen daar ruim tegenop... Stofzuigen moet toch vanwege de haren...
Gesloten