Voerton of blik om droogvoer in te doen

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Gebruikersavatar
rian
Poema
Poema
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 nov 2003 19:06
Locatie: Baarn

Voerton of blik om droogvoer in te doen

Bericht door rian »

Hallo,

ik zit altijd zo te hannesen met die grote Royal Canin zakken als ik de brokken in de voerbakjes wil doen. Dus ik zou graag zo'n voerton of blik willen hebben, waar de brokken vers in bewaard kunnen blijven en zodat ik de brokken meteen in de bakjes kan scheppen.

Ik ben al bij diverse dierenspeciaalzaken geweest, maar alleen als er acties zijn, dan hebben ze die tonnen, dan krijg je ze gratis bij het voer. Ook ben ik al bij Blokker geweest, maar de bakjes die ze daar hadden waren niet voor voeding/vers houden.

Weet iemand of een bepaald voer of een bepaalde dierenzaak wel een actie heeft op het moment of weet iemand een winkel die wel handige afsluitbare bakken verkoopt?
Alvast bedankt!

Rian
Mauw
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 643
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Iams heeft nu een actie met gratis voerblik, althans, mijn vriend kwam ermee thuis toen hij hondenvoer ging halen. Mijn katten krijgen Royal Canin, maar als je de winkelier even lief aankijkt, krijg je er vaak wel eentje hoor!
En ik weet niet waar je woont, maar wij hebben ondertussen een groot overschot aan blikken en emmers. Ik heb al 1 groot blik (waar meer dan een hele zak inpast) van eukanuba, eentje van Royal Canin, een emmer van Royal Canin en 2 kleinere blikken voor zo'n 3 kg van Iams. Dus als je een keertje in de buurt bent... ;-)
Gewoon brutaal zijn, een brutaal mens heeft de halve wereld zeggen ze altijd ;-) Zo heb ik laatst ook weer een honden- en kattentent gekregen terwijl ik geen voer kocht.
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 643
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Ohw, en anders zou je het misschien bij een cafetaria kunnen proberen. Die hebben vaak de mayonaise in van die grote emmers met deksel. Even goed schoonmaken en je het in ieder geval een goede afsluitbare emmer waar aardig wat inpast.

Succes!
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Bericht door Anne »

Ik bewaar het voer in zo'n ton met deksel wat in veel winkels te koop is, de blokker heeft het ook wel.
Bij de action heb ik een soort van best wel grote disneyblik met deksel gekocht en daar bewaar ik wat in om gelijk te geven zeg maar.
De voerton staat namelijk bij ons in de schuur en om nou steeds heen en weer te lopen...liever niet ;-) Ik had de maten van de keukenkast laatjes meegenomen zelfs en het blik past er net in ;-)
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 573
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Wij bewaren het voer in zo'n grote witte emmer/ton met rode deksel die ook vaak op boten gebruikt worden. Deze kun je namelijk water- en luchtdicht afsluiten. Echt ideaal, was niet duur en er past een grote zak voer in. Als je wilt Rian, maak ik er even een foto van. ;-)
Gebruikersavatar
Lies77
Poema
Poema
Berichten: 222
Lid geworden op: 17 mar 2006 16:55
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Bericht door Lies77 »

ik gebruik ook zo'n grote mayonaise emmer. Kan je ook heel goed afsluiten en er kan een 5 kg Hill's brokjes in. Hebben ook een hengsel. Bij een frituur, restaurant, taverne enz. kan je die denk ik wel gewoon krijgen.

Is niet zo mooi als een echte trommel van een voedingsmerk, maar als je dat belangrijk vind, kun je die emmer nog altijd zelf wat opfleuren.
Gebruikersavatar
Poezebal
Panter
Panter
Berichten: 457
Lid geworden op: 04 jan 2003 17:43
Locatie: ergens in drenthe
Contacteer:

Bericht door Poezebal »

Als je een grotere ton zou willen kun je ook informeren bij de plaatselijke landbouwverenigingen.

Ik ben zelf nog steeds op zoek naar een grote voerton waar ik zoiezo 15 tot 30 KG hondenbrokken in kan plempen, maar helaas zijn die op t moment haast nergens te vinden :???: ook niet bij landbouwverenigingen.
Ik ben in vorm :cool:. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 426
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

In je vaste dierenzaak, waar je altijd het eten van je poezel/hond gaat halen, een optie nemen op zo'n ton. Leg uit dat je echt op zoek bent, en dat je het héél erg op prijs zou stellen dat als ze bij de eerst volgende actie zo'n ton voor jouw opzij zouden zetten.
M'n mams heeft vroeger jaren lang een dierenspeciaalzaak gehad, en meerdere keren per jaar was er zo'n actie, meestal kregen we dan zoveel van die tonnen ter beschikking, dat we ze op een bepaald moment gewoon aan vaste klanten begonnen uitdelen, ook al kochten die niet het voer wat bij zo'n ton hoorde.
En zelfs dan bleven er nog een héle hoop van die dingen over...bijgevolg heeft m'n mam zeker nog een stuk of 20 van die dingen staan, ze gebruikt ze voor allerlei prullen in op te bergen.

Dus ik bedoel, als jij als vaste klant duidelijk maakt dat je zo'n ton erg graag wilt ( en je zegt tussen neus en lippen erbij, dat als ze je niet kunnen helpen, je het ook wel eens in die andere zaak wil vragen :twisted: , gegarandeerd hebben ze er één voor jouw, want ze willen natuurlijk geen klant verliezen...)
dus je moet een beetje stout durven zijn.... :lol:
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Gebruikersavatar
rian
Poema
Poema
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 nov 2003 19:06
Locatie: Baarn

Bericht door rian »

Bedankt allemaal voor jullie tips! Ik ga vandaag nog even bij Intratuin kijken op de dierenafdeling en anders vraag ik het vanavond bij mijn snackbar als ik toch een patatje ga halen! :grin:

Het hoeft namelijk geen mooie te zijn, als de inhoud van een grote zak Royal Canin er maar in past.

Ik zoek nog even (brutaal) verder!
;-)
Mauw
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 2080
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Admin »

Kijk bij een bouwmarkt. Bijv. bij Hornbach heb je voor een paar euro een grote afsluitbare emmer in verschillende maten.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
rian
Poema
Poema
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 nov 2003 19:06
Locatie: Baarn

Bericht door rian »

Wat leuk dat iedereen zo 'creatief' is met het zoeken naar een voertonnetje.

Ik heb er inmiddels 1! Mijn vriend heeft een blik voor me versierd bij de Intratuin van Iams (van de bewuste actie denk ik dan!), lief he!

Tis ook nog een hele mooie, zegt hij (ik heb em nog niet gezien, ik krijg het blik morgen) dus ik ben blij!

Nogmaals bedankt voor jullie tips!

Rian
Mauw
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 643
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

rian schreef:Wat leuk dat iedereen zo 'creatief' is met het zoeken naar een voertonnetje.

Ik heb er inmiddels 1! Mijn vriend heeft een blik voor me versierd bij de Intratuin van Iams (van de bewuste actie denk ik dan!), lief he!

Tis ook nog een hele mooie, zegt hij (ik heb em nog niet gezien, ik krijg het blik morgen) dus ik ben blij!

Nogmaals bedankt voor jullie tips!

Rian

Ha mooi!!! En ik kan je vertellen dat het een erg mooi blik is hoor ;-) Die van mij kwam er laatst ook al mee thuis :lol:
Gebruikersavatar
WollyWobbel
Huiskat
Huiskat
Berichten: 42
Lid geworden op: 28 dec 2006 14:43
Locatie: Alphen a/d Rijn

Bericht door WollyWobbel »

Ik zelf gebruik ander voer waarvan de zak kleiner is en het voer doe ik in een wek pot daarin blijft het goed vers.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3044
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Hills heeft ook heeele mooie blikken 8-) RC heeft momenteel afsluitbare emmers en Hills heet ook een soort vuilnisemmers. Zat dus ;-)
Leuk dat je bent geslaagd. Hou de RC blikken in de gaten als je die verzameld. Die eis ik gewoon brutaalweg ;-)
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 413
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Voor wie het interesseert...

Deze
Afbeelding

(voor zakken voer dus)
kost 2 euro bij Ikea ;)
Gesloten