Petsafe Cat Fence

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Cayou
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 apr 2011 04:09

Re: Petsafe Cat Fence

Bericht door Cayou »

De post van Siamees is of Catfence goed werkt en dat doet het.
Trouwens ze krijgen in het begin tijdens de training 1 of 2 schokjes en daarna NOOIT meer. Want katten zijn intelligent genoeg om na het geluidssignaal in hun bandje die als eerste waarschuwing dient dit niet te negeren want daarom zijn ze juist getraind. 1 van onze katten heeft zelfs geen bandje meer om omdat hij weet wat de grens is en haalt het niet in zijn hoofd om daar overheen te gaan.

@Siamees en/of Strik-Geerts: stuur me maar een pb als je meer wilt weten.

http://www.petsafe.net/Products/Cat-Pro ... ystem.aspx
Laatst gewijzigd door Cayou op 21 apr 2011 11:46, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Petsafe Cat Fence

Bericht door pearlsofpassion »

Het bericht van Siamees is van 5 jaar geleden. ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Cayou
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 apr 2011 04:09

Re: Petsafe Cat Fence

Bericht door Cayou »

:oops: :grin: (Ik zit voor het eerst in mn pc-leven op een forum ;-) )

Goed, maar ik heb het systeem tot volle tevredenheid sinds 2006 :!: 8-)
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Petsafe Cat Fence

Bericht door MarjanR »

Dat is ook ongeveer 5 jaar ;)

Denk inderdaad zelf ook dat het wel zou werken, voor mijn katten althans.
Maar ik denk dat m'n skatjes het niet zullen accepteren dat ze zo'n grote halsband om hebben.
Toch zeker Teun niet, en dat lijkt me toch ook niet zo'n terughoudend type.
Het moet denk ik ook aan de kat liggen wil het werken.
Ben het wel eens met het feit dat een kat slim genoeg is om te weten tot hoever hij/zij kan gaan na de eerste twee/drie keer een schokje te hebben ontvangen.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
siamees2
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mei 2011 16:12

Re: Petsafe Cat Fence

Bericht door siamees2 »

Beste,

Ik heb 2 siamese katten. Zij hebben 6 jaar op een appartement gewoond, maar nu zijn we verhuisd en gaan ze graag naar buiten. Ik heb hen ondertussen al 3 maand buiten gelaten (zonder petsafe cat fence) en zij amuseerden zich rot, maar ze gingen uiteraard ook bij de buren en overburen enzo. Ik heb continue schrik dat ze onder een auto zouden terecht komen of zouden gestolen worden. Vorige week is 1 van de 2 katten voor 3 dagen vermist geweest. Ik vreesde voor het ergste. En ik nam het mijzelf heel erg kwalijk dat ik ze zomaar buiten liet. Ondertussen is de kat terug terecht. Maar mijn schrik blijft.

Ik overweeg ook om zo'n petsafe cat fence te kopen. Ik heb er ergens 1 gezien in promotie (voor 189 euro). Ik had mijn dierenarts gevraagd naar zijn mening, maar hij kende niemand die het gebruikte voor katten.

Dus u zou het mij wel aanraden dan?
En denkt u dat het een probleem is dat ze al 3 maand wel door de omheining konden zonder schokje (kwestie dat ze niet zullen begrijpen dat dit plots veranderd is).

Vriendelijke groeten
evelyne
Cayou
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 apr 2011 04:09

Re: Petsafe Cat Fence

Bericht door Cayou »

Beste Evelyne,

De gebruiksaanwijzing en de training zijn het allerbelangrijkste van het systeem! Eerst een poosje in huis ferm 'NEE' zeggen als je dan met een wit vlaggetje zwaait voor zn neus. (Er horen een stuk of 50 vlaggetjes bij het pakketje te zitten.) Buiten plaats je dan op een gegeven moment al die vlaggetjes op ongeveer 50cm van de draad vandaan, ongeveer halverwege de schutting. Dit is een gedeelte van het verhaal. Goed de gebruiksaanwijzing lezen en volgen dus, want je kunt ze inderdaad niet zonder meer naar buiten sturen zonder 2 á 3 weken training (3 tot 5x p/dag, ongeveer een kwartiertje). Dit geldt dus niet alleen voor jouw siamezen, maar voor alle binnen- of buitenkatten die hier voor het eerst mee in aanraking komen.

Uiteindelijk zul je zien: het werkt! Katten blij, wij blij (en buren blij ;-) )
Mocht je meer willen weten waar niet zo 123 op valt te antwoorden, stuur me dan maar een pb, dan kunnen we eventueel even bellen.

PS de halsbandjes, thans de zendertjes er aan, zijn ietsjes kleiner, ronder en lichter gemaakt en bovendien wat mooier van kleur. Dat laatste is subjectief natuurlijk. Over 10 dagen krijgen we onze eerste Pixie-Bob kitten en voor haar hebben we dus alvast een nieuw bandje ontvangen, vandaar. Gelukkig kunnen we dit prachtbeesie over een poosje met een gerust hart buiten laten ravotten, zonder dat we haar gaan kwijtraken door bv diefstal... 8-)

Groetjes, Cayou
carlenka
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jun 2011 11:40

Re: Petsafe Cat Fence

Bericht door carlenka »

Hallo,

Ik ben op dit forum gebotst omdat we ook overwegen om zo'n Cat Fence aan te schaffen.
We hebben een dove kat, en we vroegen ons af of we die dat ook geleerd krijgen. Hij gaat de waarschuwingspiepjes niet horen, en om dadelijk een 'shok' te krijgen, is misschien ook niet zo goed...
Iemand hier ervaring mee?

bedankt,

Caroline, baasje van Neko en Shiro, 2 schatten van katten
Caroline,
baasje van Neko en Shiro, 2 schatten van katten
Maaike84
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jun 2011 12:44

Re: Petsafe Cat Fence

Bericht door Maaike84 »

Ik vind het spijtig dat mensen zo negatief reageren op de catfence zonder dat ze het geprobeerd hebben. Katten zijn erg slim en kunnen veel leren. En natuurlijk zijn ze eigenwijs, maar dat hoeft geen probleem te vormen. Dit geldt vast niet voor alle katten, maar voor de meeste denk ik wel.

Ik heb sinds een jaar de catfence voor mijn 2 katten. Ik woon aan een zeer drukke weg en heb een half open tuin. De draad loopt om de hele tuin heen, de katten hadden zeer snel door waar de grens loopt (ze lopen vaak exact langs de grens). Je hebt verschillende niveau's in schokken, dus je hoeft niet je kat direct te plat te schokken. Wij hebben een katertje van ruim een jaar en die had wel de 3de stand nodig voordat hij er überhaupt op reageerde. Onze poes staat op niveau 2. Zodra ze het waarschuwingssignaal horen dan weten ze al dat ze terug moeten. Voor een dove kat is dit lastiger, maar ik denk dat de vlaggetjes hier een uitkomst kunnen bieden.

De halsbandjes zijn nog wel wat groot, maar beide katten lijken hier geen problemen aan te ondervinden, kunnen zich prima wassen, lopen, rennen en spelen zonder enige hinder.
Ik heb de katten eerst laten wennen aan de halsbandjes en pas een week later ze voorzichtig naar buiten gelaten onder begeleiding.
En geloof me, onze poes (siamees/heilige birmaan) had er eerst een rothekel aan, maar nu komt ze naar me toe 's ochtends om haar halsbandje om te krijgen, want dan mag ze pas naar buiten.

Ik vind het heerlijk om mijn katten te zien genieten van het zonnetje op het terras of als ze aan het ravotten zijn zonder mij druk te hoeven te maken dat ze dood gereden of gestolen worden. Het was een kleine investering, maar het plaatsen was doodsimpel. Een absolute aanrader, dus!
sas van der veer
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 aug 2011 21:20

Re: Petsafe Cat Fence

Bericht door sas van der veer »

beste mensen, ik heb 2 poezen/4 katers allen gesterriliseerd/gecastreerd
ik ben het laatste jaar al 3 katten kwijtgeraakt ze speelden in de tuin en waren plots verdwenen
de 1ste was een poes alleen en geen wegloper de 2de was een moederpoes die nog jong had en zoogde ook plots weg en nooit meer teruggekeerd de laatste was 1 van de jong en ook plots weg en nooit teruggekeerd ondanks chip nooit teruggevonden.In de buurt verdwijnen er zo 25! katten per maand!sommige mensen nemen nu ipv kat uit nood maar een hond of helemaal geen huisdier meer.
Ik heb nu een enorm hekwerk om de tuin gemaakt 4 metr hoog gaas en om alle palen antiklimijzers
hety lijkt wel de bijlmerbajes.
vind de buurt verschrikkelijk en al zeg ik het zelf IK ook.
ik wil dus een andere oplossing die niet zo ingrijpend is maar waarmee ik mijn katten wel veilig in de tuin kan laten . Ik durf nu nog geen raam of deur open te laten want ze gaan dan naar buiten en in de buurt zit iemand die katten afmaakt.
wie heeft er een tip!
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Petsafe Cat Fence

Bericht door nellebel »

binnen houden of toch in de bijlmerbajes. als er zo'n catkiller rondloopt zou ik het risico niet durven nemen.
(catkiller afschieten is ook een plan, maar helaas strafbaar)
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Petsafe Cat Fence

Bericht door MarjanR »

Dierenmishandeling is ook strafbaar (lang leve de PVV)!

Deze cat fance lijkt me in jouw geval ook niets, Sas.
De kattenkiller zou pardoes een kat uit de tuin kunnen jatten.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Petsafe Cat Fence

Bericht door pearlsofpassion »

Maar de omheining hoeft toch geen 4 meter hoog te zijn?
Kijk eens in het topic 'kattenren', het kan ook veel aangenamer en zelfs mooier!
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Eefje88
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 apr 2011 09:15
Locatie: Dendermonde

Re: Petsafe Cat Fence

Bericht door Eefje88 »

Voor ons lijkt de catfence ook de ideale oplossing. Drukke straat, kleine tuin, ... Maar ik vind dat we tot nu toe nog steeds maar weinig ervaringen hebben gehoord... Als er nog mensen zijn die het aan- of afraden? Laat jullie horen, want ik twijfel toch nog...
En is dit systeem enkel via internet te bestellen of zijn er mensen die het al in dierenwinkels hebben gezien?
Gebruikersavatar
Eefje88
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 apr 2011 09:15
Locatie: Dendermonde

Re: Petsafe Cat Fence

Bericht door Eefje88 »

echt NIEMAND met ervaringen?
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Petsafe Cat Fence

Bericht door castratenkoor »

Ik heb zelf een kattenren en dat bevalt me heel goed.

Van Cat Fence met stroom ken ik zowel positieve als negatieve verhalen.
B.v. een kat die zich rotschrok van de schook, meter omhopog schoot en aan de verkeerde kant belandde.
Kat is nooit meer thuis gekomen daarna.

Als je je hele tuin wilt omheinen ipv een ren maken vind ik persoonlijk het systeem met 2 meter
hoge schutting en dan bovenaan slap naar binnen hangen geplastificeerd metaal afrastering van
zo'n 40 cm.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie