Petsafe Cat Fence

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Gebruikersavatar
Eefje88
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 apr 2011 09:15
Locatie: Dendermonde

Re: Petsafe Cat Fence

Bericht door Eefje88 »

Dat met die slap naar binnen hangende draad vind ik ook wel een goed idee... Maar ik lees dat sommige katten er toch nog overheen kunnen?

Heb op het forum al allerhande foto's gezien en heel wat gelezen, maar ik vond tot nu nog niemand die zo'n afrastering op een bestaande bekaertdraad heeft geplaatst...

Hoe zou ik dat het best aanpakken om die eraan te bevestigen? Ik vind zo van die schuine panelen wel een mooie oplossing, maar "onhandig" als ik zelf ben, weet ik niet hoe je die zou kunnen bevestigen op metalen palen...
Wiedeke
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 okt 2011 23:23

Re: Petsafe Cat Fence

Bericht door Wiedeke »

Hoi allemaal,

Wij hebben zelf al jaren een catfence in de tuin liggen. Met alle katten die we hebben, 5 in totaal is dat een geweldige uitkomst en daar kan geen enkele ren of hok tegenop. Geweldig hoe de katten over de hele tuin kunnen beschikken, in bomen kunnen klimmen etc etc. Ik kan er uren over praten, maar voor ons is het geweldig gebleken. Ik lees vaak dat mensen het zo zielig vinden etc... WAT een onzin. Echt! en geloof me is sla nog nauwelijks een mug dood. Ben een rasechte dierliefhebber en heb dan ook in eerste instantie de catfence eerst bij mezelf uitgebreid uitgetest. En veel meer dan een speldeprikje is het niet. Schrikdraad is vele malen sterker en wel gemeen denk ik.

We hebben katten in verschillende leeftijd en iedere kat leren we het aan om te gaan met de catfence. En tot nu toe met succes bij allemaal. Ze zijn er gelukkig mee en spelen wat af in onze tuin. Inderdaad is het apparaatje nog wat groot en mag voor mij doorontwikkeld worden. Zou kleiner moeten kunnen naar mijn idee. De katten hebben er echter geen last van.
Ook onze zeer schrikachtige kat, die als het waait dat te eng vind, gaat prima om met het systeem. We hebben een 3-tal langharige katten (maincoon, Angora en een Noor) en twee kortharen. Bij allemaal gaat het prima. De instelling is overigens voor iedere kat anders. De een reageert totaal niet op stand 2. Dat is te zachtaardig en staat hoger. Voor een ander is na de gewenningsperiode stand 1 (uitsluitend geluidssignaal) voldoende.

Dus als je twijfelt of een ren beter is. Ik kan vanuit het diepst van mijn hart zeggen van niet. De hele tuin kunnen benutten, achter de vlindertjes en vogeltjes aan, de bomen in etc is volgens mij een heel stuk vriendelijker.

Hoop dat de twijfelaars hier iets aan kunnen hebben.

Groet.
sirikith
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mei 2012 12:43

Re: Petsafe Cat Fence

Bericht door sirikith »

Ik denk dat degenen die overwegen het aan te schaffen vooral naar de ervaringen van de gebruikers moeten kijken, en de vooroordelen van mensen die er geen ervaring mee hebben maar even terzijde moeten leggen. En die ervaringsdeskundigen zijn voor zover ik gelezen heb allemaal positief!!
Wijzelf hebben sinds vorig jaar zomer ook de Petsafe invisible Cat Fence. En ik ben er ontzettend tevreden over. We hebben 8 katten (7 Burmezen en een HTK) en ik kan het absoluut iedereen aanraden. Ik denk wel dat het beter is om een omheining te hebben in de vorm van een muur of schutting (onze tuin is afscheiden met muur aan de beide zijkanten en water aan de voorkant), zodat bijv. honden niet de tuin in kunnen. Ook wil je natuurlijk geen vreemde mensen in je tuin die je raskat zouden kunnen stelen. Laatst had ik wel een bijna-uitbraak, doordat mijn dekkater opeens op de schutting zat. Schrok me rot!! Ik heb toen e.e.a. aangepast (het zendsignaal van de draad van ong. 1 meter naar 1.20 meter uitgebreid en de halsband een correctieniveau hoger ingesteld omdat dekkaters een dikkere huid schijnen te hebben door hun hormonen (volgens mijn da). Nu kan hij minder dicht bij de schutting komen voordat de halsband gaat piepen ter waarschuwing.
En geloof me: katten weten dondersgoed wat te doen wanneer ze te dichtbij de draad komen en die gaat piepen ter waarschuwing. De sterkte van de schok kun je dus zelf regelen, dit staat allemaal in de handleiding. Wij hebben het echt ook zo aangepakt zoals in de handleiding beschreven staat, en het ging uitstekend!! Wel vrij rigoureus met de vlaggetjes geweest: eerst de aandacht getrokken door het vlaggetje voor de kat zijn neus heen en weer te zwiepen, en daarna een klein tikje op de kop ermee gegeven...het doel was natuurlijk om de kat een negatieve associatie met het vlaggetje te doen krijgen. Dat werkte op die manier wel.
In de handleiding staat ook dat je de kat eerst moet laten wennen aan een tuigje. Dat vond ikzelf niet zo geweldig werken, omdat je daarmee hun vrijheid beknot als ze geen tuigje gewend zijn. Ik heb toen besloten ze "in het diepe te gooien" en ze dus vrij te laten lopen met halsband...was natuurlijk spannend maar ze komen er zelf achter door het te proberen. En na een keer of twee a drie dan hebben ze feilloos door hoe het werkt en lopen ze weer terug de veilige zone in, wanneer ze de halsband horen piepen.
Dus, aan de twijfelaars zeg ik: DOEN!!! Maar om het goed te laten werken, moet je goed je huiswerk doen en van tevoren goed de handleiding lezen en opvolgen.
Anja44
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jul 2012 16:04

Re: Petsafe Cat Fence

Bericht door Anja44 »

Ik overweeg ook om een Petsafe Cat Fence aan te schaffen of een schrikdraadje te plaatsen. Waarom is de Petsafe beter dan een schrikdraadje? Zijn er ervaringen? Ook zou ik graag eens bij iemand kijken hoe het geïnstalleerd is. Ik woon in oost brabant, is er iemand in de omgeving Nijmegen, midden of oost-brabant of noord-limburg die het systeem heeft?
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Petsafe Cat Fence

Bericht door mittenslief »

ik weet niet hoor maar als je een open tuin hebt met dat draad kunnen je katten nog heel gemakkelijk gestolen worden. persoon stapt over het draad, doet de kat de halsband af en klaar om mee te nemen. zelf zou ik het niet nemen want mijn kat is toen hij kitten was bijna gestikt in een halsbandje en hij is er sindsdien doodsbang van en probeert hetzelfde als toen hij kitten was. maar ja voor mensen met een dichte tuin waar katten normaal wel uit kunnen zou het denk ik wel goed zijn, mits je kat met een bandje om kan gaan natuurlijk.
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Petsafe Cat Fence

Bericht door jennli »

Wat nou als het gaat regenen? Kunnen de kastjes daar wel tegen. Ik heb namelijk een regenfan.

Deze is btw minder positief
http://voices.yahoo.com/product-review- ... 59368.html
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Saskiasalsa
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 sep 2012 17:32

Re: Petsafe Cat Fence

Bericht door Saskiasalsa »

Ik heb geen goeie ervaring met de petsafe voor katten. In het begin bleef mijn britse korthaar in de tuin. Toen ze na maanden zonder haar bandje terug kwam, zijn we beginnen zoeken.
We hebben het bandje gevonden aan een tak van een boom vol met haren van haar. Ze moet zich dus bijna verhangen hebben. Ik heb ondertussen een 2de bandje gekocht voor mijn andere poes. Deze trekt zich niets aan van de schokken en glipt direct over de omheining heen met zijn bandje. Ik heb zijn bandje getest en ik kreeg wel een serieuze schok. Het stond maar op 2 terwijl je het tot stand 5 kan zetten. Ik was geschrokken hoe erg de schok wel was. En dat terwijl ik 10 keer meer weeg en veel groter ben dan mijn kat.
Ik begrijp niet dat mijn katten toch nog ontsnappen terwijl de elektriciteit toch wel werkt. Ze hebben beiden de langste pinnen en de band spant toch wel genoeg vind ik. Ze hebben beiden langer en dikker haar dan een normale kat. Volgens de verkoper moeten ze niet geschoren worden.
Voor mij is dit een grote miskoop geweest van veel centen. Als ze verdwijnen met band ben ik nog meer ongerust dan wanneer ze hem niet om hebben. De angst blijft er in zitten dat ze zich zouden verhangen. Volgend jaar ben ik van plan om de afsluiting van mijn tuin volledig te veranderen en ook zo te laten plaatsen dat ze niet meer uit de tuin kunnen en dat zonder elektriciteit. Ik vind het nog steeds mishandeling en het werkt niet bij mij.
Ik ben jaloers op de mensen waar het wel bij werkt.
Misschien moet ik ze toch eens scheren in de nek ter afwachting van mijn nieuwe afsluiting.
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Petsafe Cat Fence

Bericht door jennli »

Zou dat scheren laten. Je hebt zelf de schokken gevoeld. Wij gaan ook voor een afzetting zonder stroom.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Wikkie
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 mar 2015 08:24

Re: Petsafe Cat Fence

Bericht door Wikkie »

Zijn er nog nieuwe ervaringen met Petsafe Cat Fence?
jdbiggelaar
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jun 2016 12:01

Re: Petsafe Cat Fence

Bericht door jdbiggelaar »

Nadat onze jongste recent werd aangereden, hebben we besloten beide poezen in hun èn ons belang in de tuin te houden.
We hebben een vrij grote tuin met veel bomen en struiken aan de rand. Allerlei oplossingen met schrikdraad of gaas op het hek vielen daarom meteen af. Na lezing van veel reviews op oa Amazon.com heb ik besloten de gok te wagen. Het is nu een maand in gebruik en bij ons werkt het uitstekend! De uitgebreide NL handleiding geeft gedetailleerde aanwijzingen voor het gebruik van de halsband en de training van een kat. Die leken mij in het begin nogal overdreven, maar ik weet nu beter! Gewoon stap voor stap met veel geduld volgen. Onze niet-aangereden poes kan nu vrij rondlopen door de tuin en is daarmee happy. De revaliderende poes ben ik nu aan het trainen. En een paar keer een schok hoort erbij, maar is veel minder erg dan te worden aangereden!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dorien66

Re: Petsafe Cat Fence

Bericht door Dorien66 »

De fokker waar wij Abel en Flip vandaan hebben, heeft zo'n systeem en was niet erg tevreden erover. Een van zijn katten (Abessijn, dus kortharig) nam gewoon een sprint en tetterde erdoorheen. Maar terug deed hij dat niet, dus ze konden hem om de haverklap ophalen.
Bassfreaq
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 sep 2020 14:25

Re: Petsafe Cat Fence

Bericht door Bassfreaq »

Wij zijn ruim tweeënhalf jaar terug verhuisd van de stad naar een boerderijtje in de Achterhoek vanwege de alom tegenwoordige muizen (ook in en om het huis) besloten 2 katten te nemen. Die gingen aanvankelijk alleen de weilanden in totdat ze het dorp aan de overkant van de N-weg ook interessant vonden. Binnen 2 maanden hadden we geen katten meer. Nu hebben we ook 2 teckels waarvan er eentje wel eens ontsnapte en op een gegeven moment het verkeer op de N-weg stond te regelen. Niet de bedoeling. Dus een DogFence aangeschaft en dat werkt prima. Zielig? Nee, onder de bus komen dat is zielig.
Nadat we aanvankelijk besloten hadden geen katten meer te nemen, begon het toch weer te kriebelen, ook omdat ze erg leuk met onze teckels waren. Van iemand van de dierenambulance gehoord dat PetSafe dit ook voor katten heeft, dus de hele boel vervangen. Nu blijkt dat de halsbandjes alleen in de voortuin werken, maar niet in de achtertuin, terwijl ze een circuit vormen. Iemand enig idee? Wij hebben een groot perceel van ruim 2000 meter, waarvan de helft tuin is waar de katten en teckels mogen komen.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Petsafe Cat Fence

Bericht door Rik »

Bassfreaq schreef: 28 sep 2020 14:31 Van iemand van de dierenambulance gehoord dat PetSafe dit ook voor katten heeft, dus de hele boel vervangen.
Hou er ook rekening mee dat ze, door het schrikken, aan de andere kant van die PetSafe Fence terecht kunnen komen. En dan zie je ze dus sowieso nooit meer terug omdat ze niet terug durven. In ieder geval iets om rekening mee te houden.
Bassfreaq schreef: 28 sep 2020 14:31 Nu blijkt dat de halsbandjes alleen in de voortuin werken, maar niet in de achtertuin, terwijl ze een circuit vormen.
Raar. Hier is niet zoveel ervaring met Petsafe Cat fence omdat de meeste de katten binnen houden of een afgesloten tuin hebben.

Is het overigens niet zo dat er een maximum aan de draad zit? Dat de Fence Transmitter maar tot een bepaalde lengte aankan. Zo is bijvoorbeeld 25 acre (wat ik gelezen had) 318 x 318 meter. Dat zou dus maximaal 4x318 = 1272 meter zijn. Of is er met de lengte van de draad wel rekening gehouden?
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie