balkon afdekken voor kat

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

balkon afdekken voor kat

Bericht door yana »

Beste allen
Ik overweeg weer een kat te nemen.
Ik wil echter liefst wel dat die frisse neus kan halen. Ik woon in een drive-in woning, dus beneden garage en bijkeuken, woongedeelte op 1e etage. Daar is ook het balkon. Dus liefst dek ik die af. Probleem is, het is geen 'inpandig' balkon, (dan heb je alleen maar aan 1 kant net nodig en klaar)maar het balkon steekt uit vanaf de woning en ik zit met het zonnescherm dat naar beneden moet kunnen. Hoe doen jullie dit?
Andere mogelijkheid is de 'tuin' maar die ingang is op de begane grond en daar zullen de katten niet komen dus dat is ook weer niet handig.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: balkon afdekken voor kat

Bericht door Rik »

Misschien is een foto'tje wel zo handig als situatieoverzicht.

Ik weet dat je ook trap-mogelijkheden vanuit het balkon naar beneden kunt maken naar de tuin.
(maar dan zou mijn voorkeur wel zijn dat je de tuin helemaal af kunt sluiten)

Afbeelding
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Re: balkon afdekken voor kat

Bericht door yana »

Overzicht foto:

Afbeelding

Bij mn oude katten waren hekken met schuine bovenkant tegen de omheining genoeg maar dat is met jonge katten niet voldoende denk ik
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1624
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: balkon afdekken voor kat

Bericht door Asse-Poes »

In Spanje hebben wij een redelijk lage muur om ons tuintje/terras. Daar hebben we gaas van 10x10 mm bovenop gedaan. Hoogte 1 meter.
Dat gaas kan je buigen in een hoek. Toevallig heeft ons muurtje een ronding, dat is natuurlijk makkelijker.
Nou moet ik er wel bij zeggen dat onze Siamezen geen enkele ambitie hebben om de tuin te verlaten. Het is ook meer bedoeld om andere katten weg te houden van ons terrein.

Bellow vindt het geweldig om over die richel te lopen en te gluren naar alles wat langskomt. Clea peinst daar niet over en blijft met 4 pootjes op de vaste grond beneden(maar die is ook te dik om om haar as te draaien op die richel :lol: )


Afbeelding


Afbeelding

Bij jou kan je het gaas aan de witte planken vastmaken met touw of tywraps en het bovenste deel naar binnen vouwen/buigen.

(Off topic: fijn dat je er weer bent Rik. Helemaal beter weer?)
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Re: balkon afdekken voor kat

Bericht door yana »

Zo had ik het ook gedaan met mn oude katten maar is dat voldoende voor jonge katten…
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1624
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: balkon afdekken voor kat

Bericht door Asse-Poes »

Garantie tot de voordeur :-)

Als je het bovenste stuk naar binnen omvouwt schuin naar boven, kan een kat er niet uit. Hij stoot z'n kop dan.

Hier staat een foto van de professionele versie, met neusijzers.
Ehttps://www.buitenlevengevoel.nl/tuinbeveiliging-voor-katten/
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Re: balkon afdekken voor kat

Bericht door yana »

Ja dat bedoel ik. Spotje deed wel klimpogingen. Zeker met het gaas nog recht.
Ik kan niet op die site komen, kom niet verder dan de cookiepagina (en ik weiger aanbevolen cookies te accepteren).
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1624
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: balkon afdekken voor kat

Bericht door Asse-Poes »

Bij mij doen ze niet eens een poging :-P
Ik heb op you tube filmpjes gezien waar katten het proberen en dan beseffen dat het never nooit niet gaat lukken. Na de 2e keer geven ze het dan op :lol:

Wat is er mis met cookies? Voordat iedereen het achterlijke en irritante toestemmingsvak aan moest vinken, werden die cookies zonder je toestemming ook geplaatst.
In feite is er niks veranderd, behalve dan dat surfen dus irritanter en omslachtiger is geworden.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Peve
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mar 2023 08:53

Re: balkon afdekken voor kat

Bericht door Peve »

Goedemorgen, ik woon op massionete en is op de 2r verdieping voorzien van balkon. Iemand tip om af te tekken, mogelijk? Hoe hoog moet ie afgedekt zijn?

Ik kan de foto hier niet uploaden. Balkon is ongeveer 4 meter breed, ruim 1 meter diep. Hek zit er zo uit elk ongeveer 10 cm afstand een verticale stalen en aan de bovenzijde stalen op deze verticale stalen. Hij is ruim 1.20m hoog.

Ik overweeg ook om mijn 2 katten naar buiten te kunnen maar mijn woonkamer is op de 2e verdieping. De voordeur is op de begane grond. Maar hoe weet ik als ze naar binnen willen? Ik kan niet elker keer naar beneden om te kijken?
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1624
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: balkon afdekken voor kat

Bericht door Asse-Poes »

Bij ons vorige appartement hebben we gaas gebruikt en vastgemaakt met tie wraps.
De bovenste stalen stang is rond, dus daar durfden mijn katten niet op te springen.
Afbeelding

Afbeelding
visualizador de fotos gif

Nu hebben we een muurtje en ook daar hebben we hetzelfde gaas gebruikt.
Foto's naar boven scrollen (7 januari 2023)

Mijn katten hebben geen behoefte om aan het gaas te gaan hangen of een poging te doen om erover heen te klauteren of springen.

Zooplus heeft speciale netten voor balkons.
https://www.zooplus.nl/shop/katten/katt ... /kattennet
Ik heb daar geen ervaring mee.

Wat je voordeur betreft, je kan een chipluikje in je voordeur maken zodat alleen jouw katten er in of uit kunnen.
Persoonlijk peins ik er niet over om mijn katten vrij op straat te laten komen.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: balkon afdekken voor kat

Bericht door Synemios »

Wij hebben het net van zooplus en dan de stevigste.
Dat is vast gezet met aluminium strippen, boven, onder en de zijkanten.
daar moet je wel voor boren maar bij mij zijn er 2 die erin, tussen of onderdoor klimmen/kruipen. dus hier moet het echt heel goed dicht en vast zitten.

kat van toen 6 kilo is er tegen bestand.
Maar niet met de bijgeleverde spullen om het vast te zetten.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Plaats reactie