kachel aan, of kachel uit

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
mras
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:27

kachel aan, of kachel uit

Bericht door mras »

Nou we allemaal in een energie crisis zitten vraag ik mijzelf af, laten jullie de verwarming aan voor jullie kat(ten) of doen jullie net als ik de verwarming laag in de nacht en als we niet thuis zijn, zodat ze van zich zelf een dichte vacht aan maken, en zo geen last hebben van dalende temperaturen. Ik heb het over binnen katten . Van katten die buiten lopen is het normaal dat ze een dikkere vacht krijgen, maar hoe doen jullie dat met binnen katten ? Ik zelf heb nooit een verwarming aangedaan als we niet thuis zijn, en ons huis is ook nooit onder de 15 graden geweest. En ja wel onze Pers, en Ragdoll zitten al goed in hun vacht.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6796
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: kachel aan, of kachel uit

Bericht door Dinky »

Los van de energie crisis is hier de verwarming nooit hoog gebleven voor onze poes. Die hebben een fatsoenlijke jas aan. Verwarming komt inderdaad niet onder de 15 graden ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7611
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: kachel aan, of kachel uit

Bericht door Rik »

Ik heb hier de verwarming altijd laag staan. Ook als ik zelf thuis ben ;) Dus nee, ik heb de verwarming niet aan voor de katten.

Hopelijk kan ie tot november uit blijven. Maar gezien het hier nu al 19,5 in huis is verwacht ik dat ie dit jaar eerder aan moet.

(Ik gebruik wel af en toe een electrisch kacheltje om wat bij te warmen.)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Cerna

Re: kachel aan, of kachel uit

Bericht door Cerna »

Ik heb al een paar keer de verwarming aan gehad, maar zodra wij naar bed gaan, gaat de thermostaat op 15 graden. En daar heeft de energiecrisis niets mee te maken.
Voorlopig merken wij gelukkig nog niet veel want we hebben vorig jaar een 5-jarig contract afgesloten. En wat het in 2026 gaat geven zien we dan wel weer.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7611
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: kachel aan, of kachel uit

Bericht door Rik »

Grappig. Ik zie vandaag toevallig deze voorbij komen...

Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9303
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: kachel aan, of kachel uit

Bericht door castratenkoor »

Ik heb de cv-ketel dag en nacht op 19 graden staan. Ik heb naast katten ook hamsters en gerbils en zelf plas ik 's nachts ook liever niet klappertandend........
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Cerna

Re: kachel aan, of kachel uit

Bericht door Cerna »

Interessante video (wel een erg lange inleiding :lol: ).
We doen het dus allemaal 'verkeerd' al heb ik van de katten nooit klachten gehoord.
Ik denk dat ik voor Amber maar eens zoiets https://www.bol.com/nl/nl/p/elektrische ... oductImage ga aanschaffen voor onder haar mandje.
Gebruikersavatar
Pikachu
Poema
Poema
Berichten: 368
Lid geworden op: 28 mar 2019 14:02

Re: kachel aan, of kachel uit

Bericht door Pikachu »

Rik schreef: 27 sep 2022 22:00

Hopelijk kan ie tot november uit blijven. Maar gezien het hier nu al 19,5 in huis is verwacht ik dat ie dit jaar eerder aan moet.
Dat is nog best warm. Ik vond het hier al meevallen, het is nog niet onder de 18 graden geweest. Ik heb hem ook nog niet aan en hoop ook dat hij zo lang mogelijk kan uitblijven. Sowieso zetten wij 's nachts de verwarming gewoon uit en dan koelt het op een nacht tijd nooit af onder 17 graden.

De katten hebben het nog niet koud. Die willen nog graag in de kou op het balkon gaan zitten.

Mae kruipt 's nachts wel weer gezellig onder ons deken om tussen onze benen te komen slapen :D
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: kachel aan, of kachel uit

Bericht door Zotvanpoezen »

Als we niet thuis zijn en 's nachts laten we de thermostaat op 18° staan. De warmtepomp verbruikt minder energie als de temperatuur minder diep zakt.
Overdag komen we nog makkelijk aan 19,5° zonder de verwarming hoger te zetten als de zon een beetje schijnt.
Normaal staat de thermostaat op 19,5 als we thuis zijn. Anders is het hier rap te vochtig...
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: kachel aan, of kachel uit

Bericht door Anne »

Wij hebben de verwarming laag gezet en werken met dekentjes als we het koud hebben. Als het straks wat kouder wordt zetten we hem op 18 graden, snachts 15 graden
Katten regelen het zelf met hun vacht, dus maak je geen zorgen :smile:
Hier gaat Pluto elke nacht vrijwillig naar buiten, dat doet hij niet als hij het koud zou hebben
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5045
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: kachel aan, of kachel uit

Bericht door Synemios »

Cerna schreef: 28 sep 2022 09:18 Interessante video (wel een erg lange inleiding :lol: ).
We doen het dus allemaal 'verkeerd' al heb ik van de katten nooit klachten gehoord.
Ik denk dat ik voor Amber maar eens zoiets https://www.bol.com/nl/nl/p/elektrische ... oductImage ga aanschaffen voor onder haar mandje.
Die heb ik voor de katten ook en ze zijn er gek op ;-)
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5045
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: kachel aan, of kachel uit

Bericht door Synemios »

Het is bij mij nog steeds rond de 21-22 graden.
Isoleren en betere ramen en deuren heeft hier dus wel geholpen.
Onder de 18 zitten we hier zelden, ik heb geen thermostaat maar alleen aan en uit knoppen en de verwarming staat voornamelijk uit.
Als het rond de 18 graden is dan pak ik mijn warmte deken, de katten komen dan meestal bij me liggen en ik heb ik ook voor de katten speciale warmte matjes, met name voor Luna en Lizzy die niet gezond zijn.
Verder hebben ze overal mandjes en hokjes waar ik allemaal dekentjes in heb liggen.
Op de banken en op de kast liggen ook dekentjes.

IK heb met Nero en Oscar echt gezien dat katten het wel degelijk koud kunnen krijgen, met name als ze oud of ziek zijn.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Cerna

Re: kachel aan, of kachel uit

Bericht door Cerna »

Synemios schreef: 03 okt 2022 23:08 Die heb ik voor de katten ook en ze zijn er gek op ;-)
Bedankt voor je recensie. :smile:
Ik had tijdelijk mijn slaapzak op een mandje gelegd en Amber had het gelijk in de gaten. Is er nu niet meer van af te slaan:
Afbeelding

Voorlopig heeft ze het nu lekker warm
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5045
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: kachel aan, of kachel uit

Bericht door Synemios »

Ach wat een super schattige foto.
Lekker genieten van de warmte lieve Amber
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Plaats reactie