Tuin afrastering zelf maken

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Zeeuw2019
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 mei 2019 14:57

Tuin afrastering zelf maken

Bericht door Zeeuw2019 »

Hallo iedereen,

Ik wil mijn tuin afrasteren voordat de twee kittens die ik heb naar buiten mogen. Wij wonen in een "arbeidersbuurtje", met verschillende mensen met honden die graag een hapje kat nemen wanneer ze daar de kans voor hebben + we wonen aan de rand van de wijk. Achter onze tuin is een brandgang, daar tegenover zitten weer tuintjes, dan een flat en dan een flink drukke weg. Voor deze weg ben ik nog wel het meest bang. Ook voor ons huis rijden ze soms hard door de straat ook al is het een woonerf.

Ik heb uiteraard al op internet gekeken. En ik zie allemaal fantastisch mooie systemen en ideeen. Zelf spreekt mij het idee van de draaiende buizen mij het meeste aan.

Ik vind het best duur om dit kant en klaar te bestellen. Dat gaat over honderden euro's...! Zelf had ik iets van rond 100 euro in gedachten. Wij hebben een vierkante "stadstuin" van ongeveer 70m2, iets groter dan 8 x 8 meter denk ik. Mij leek dat wel reeel of kan ik voor dit geld de tuin zeker niet afzetten?

Zijn er mensen op het forum die zelf hun afrastering hebben gemaakt? Zo ja, is er ergens een beschrijving te vinden van de benodigdheden en wat ik moet doen? :-)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Tuin afrastering zelf maken

Bericht door Rik »

Ja, dat kant en klaar spul is niet goedkooop.

Je kunt natuurlijk zelf kijken of je wat met plastic buizen kunt fabriceren.
Op zich zitten die standaard dingen ook niet zo ingewikkeld in elkaar.
Je moet alleen zelf de juiste methode vinden met de spullen die je zelf kunt kopen.

Afbeelding

Zoiets dus:

Afbeelding

Maar als je een schutting hebt kun je natuurlijk ook het allerouderwetse kippengaas gebruiken met wat omgebogen haken.

Afbeelding

Afbeelding



Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Senshi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 27 okt 2018 13:21

Re: Tuin afrastering zelf maken

Bericht door Senshi »

Wij hebben een balkon (op 6e etage) en daarvoor een geknoopt net van 1,3mm op maat laten maken. Ruim 4 meter breed, meter diep en Inclusief driehoeken voor de zijkant en alle met dikke randlijn voor nog geen 100 euro. Aan het plafond bevestigd met 16mm elektrabuis en tywraps en aan balkonkant met banner-spanners. Zonnescherm kan nog gewoon gebruikt worden en hebben er zelf ook geen last van. De jongste heeft er al 1x ingehangen en het heeft er geen schade van.
Gebruikersavatar
Geert
Lynx
Lynx
Berichten: 111
Lid geworden op: 10 dec 2018 23:02

Re: Tuin afrastering zelf maken

Bericht door Geert »

Rik schreef: 10 mei 2019 15:28
...
Je kunt natuurlijk zelf kijken of je wat met plastic buizen kunt fabriceren.
Op zich zitten die standaard dingen ook niet zo ingewikkeld in elkaar.
Je moet alleen zelf de juiste methode vinden met de spullen die je zelf kunt kopen.

Afbeelding
Ik zie vaak dat over de staalkabel 2 plastiekbuizen geschoven zijn; een kleine en een grote. Weet iemand wat hiervan het voordeel is?
Luna (07/2018), Aya (08/2018).
Minou (1983-2000), Witje (1999-2016), Sloeber (19??-2009), Mieke (2007-2018).
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Tuin afrastering zelf maken

Bericht door Rik »

Geert schreef: 06 sep 2022 23:13 Ik zie vaak dat over de staalkabel 2 plastiekbuizen geschoven zijn; een kleine en een grote. Weet iemand wat hiervan het voordeel is?
Omdat pijp over pijp makkelijker rolt dan pijp over staaldraad. Je ziet dan ook vaak dat die middelste pijp niet draait maar de buitenste pijp draait over de binnenste.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Geert
Lynx
Lynx
Berichten: 111
Lid geworden op: 10 dec 2018 23:02

Re: Tuin afrastering zelf maken

Bericht door Geert »

Ja, dat klinkt wel logisch. En voor de prijs van zo'n pijp kan je eigenlijk niet riskeren dat het minder goed werkt.
Bedankt Rik!
Luna (07/2018), Aya (08/2018).
Minou (1983-2000), Witje (1999-2016), Sloeber (19??-2009), Mieke (2007-2018).
Gebruikersavatar
Pikachu
Poema
Poema
Berichten: 368
Lid geworden op: 28 mar 2019 14:02

Re: Tuin afrastering zelf maken

Bericht door Pikachu »

Voor zo'n grote tuin lijkt 100 euro mij wel te positief gedacht :D maar ik ben heel benieuwd naar hoe het eruit komt te zien! Wil je foto's posten als het af is?
Cerna

Re: Tuin afrastering zelf maken

Bericht door Cerna »

Pikachu schreef: 11 sep 2022 11:34 Voor zo'n grote tuin lijkt 100 euro mij wel te positief gedacht :D maar ik ben heel benieuwd naar hoe het eruit komt te zien! Wil je foto's posten als het af is?
Het oorspronkelijke bericht is 3 jaar oud. TS heeft ook niet meer in dit topic gereageerd (trouwens in geen enkel topic waar hij/zij een vraag stelde :cry: )
Gebruikersavatar
Pikachu
Poema
Poema
Berichten: 368
Lid geworden op: 28 mar 2019 14:02

Re: Tuin afrastering zelf maken

Bericht door Pikachu »

Ooh oeps, niet gezien! Jammer, ik was wel benieuwd :D
Plaats reactie