Krabpalen en klimmeubelen

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
daxensep
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 01 mei 2020 14:21

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door daxensep »

Kan je een krabblok zeker aanraden, ik heb er twee een grote en een kleine en daarnaast nog een krabplank. De krabblokken worden echter het meest gebruikt. Vooral de grote.

Afbeelding
Groetjes Kiki, Dax (2) en Sep (3mnd)
Gebruikersavatar
Fotokonijn
Panter
Panter
Berichten: 431
Lid geworden op: 27 apr 2018 22:31

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Fotokonijn »

Wat doe jij daar?
Alleen kattenliefhebbers kennen het genot van muzikale kruiken in bed die nooit afkoelen(Susan Millen)
Gebruikersavatar
Pikachu
Poema
Poema
Berichten: 368
Lid geworden op: 28 mar 2019 14:02

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Pikachu »

Heeft er iemand ervaring met deze krabpaal voor buiten? https://zooplus.page.link/JLViNNuCGQJQfByw7

Wij gaan in de zomer verhuizen en dan kunnen we ons balkon mooi catproof maken :) dus ik zoek een leuke kleine krabpaal die tegen de regen enz. kan. Ik kan er weinig vinden. Degene in de link lijkt me leuk, maar ik weet niet of hij wiebelig is of goed stevig staat.

Meer tips voor krabpalen voor buiten zijn zeker welkom. Hij mag niet te breed zijn (klein balkon), en hoeft alleen een paar leuke plankjes te hebben waar ze lekker op de uitkijk kunnen liggen. Dus hoeft niet mega uitgebreid te zijn.
Gebruikersavatar
Coraline
Lynx
Lynx
Berichten: 119
Lid geworden op: 09 dec 2019 23:06

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Coraline »

Een goede vriendin van mij heeft die krabpaal voor buiten op het balkon. Hij bevalt goed. De katten zitten er graag op. Hij staat stabiel en na een jaar op balkon gestaan te hebben ziet hij er goed uit.
Gebruikersavatar
Pikachu
Poema
Poema
Berichten: 368
Lid geworden op: 28 mar 2019 14:02

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Pikachu »

Dankje! Klinkt goed! :D
Gebruikersavatar
Pikachu
Poema
Poema
Berichten: 368
Lid geworden op: 28 mar 2019 14:02

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Pikachu »

Die krabpaal ging helaas toch te groot zijn voor ons balkon. Dan zouden we er zelf niet meer bij geraken :grin:
We gaan wat kleinere ligplekjes voor ze maken. Vandaag heb ik dit gekocht:

Klein krabpaaltje voor buiten, is deze week aan korting bij de maxi zoo.

Het is maar klein, maar het is ook enkel bedoeld als ligplekje voor buiten. We gaan zien of we nog wat verhoogjes kunnen maken en misschien een radiatorhangmatje kunnen ophangen. Maar dat is allemaal voor later, we verhuizen pas in augustus. Maar ik wou al profiteren van de korting op dit krabpaaltje.
Gebruikersavatar
Ani
Poema
Poema
Berichten: 246
Lid geworden op: 28 dec 2020 13:42

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Ani »

Echt een mooie aanwinst voor op het balkon! Fijn al vat voor genieten. Die leuning daar kunnen de nageltjes ook lekker ingezet worden. Van welk materiaal is de onderkant, waarmee de stoel op de grond staat, gemaakt?
grtz van Ani en snuitje van Winston 6-‘20 & Khári 2-‘21
Gebruikersavatar
Pikachu
Poema
Poema
Berichten: 368
Lid geworden op: 28 mar 2019 14:02

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Pikachu »

Ja leuk he! :D ze vinden hem nu ook al leuk.

De onderkant is hetzelfde als het "kussen". Voelt als een soort kunststof, beetje zoals een tent, maar dan dikker.
Gebruikersavatar
Ani
Poema
Poema
Berichten: 246
Lid geworden op: 28 dec 2020 13:42

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Ani »

Pikachu schreef: 08 apr 2021 18:16 Ja leuk he! :D ze vinden hem nu ook al leuk.
Wat fijn dat ie goedgekeurd is :grin:
grtz van Ani en snuitje van Winston 6-‘20 & Khári 2-‘21
RainbowLight

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door RainbowLight »

Ik heb vorige week deze krab- en klimpaal gekocht en in elkaar gezet :)

Afbeelding

Mijn dochter heeft dezelfde alleen dan donker grijs en Nila -de kitten die naar mij gaat komen- ligt heel graag in dat hangmandje.
Gebruikersavatar
Fotokonijn
Panter
Panter
Berichten: 431
Lid geworden op: 27 apr 2018 22:31

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Fotokonijn »

Drastische krabpaalcontraptie.
Alleen kattenliefhebbers kennen het genot van muzikale kruiken in bed die nooit afkoelen(Susan Millen)
Gebruikersavatar
Yoshisgalaxy
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 jan 2022 11:53

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Yoshisgalaxy »

Ik twijfel om een nieuwe krabpaal te kopen omdat mijn kat de krabpaal niet gebruikt. Het idee om een nieuwe aan te schaffen is zodat ze minder snel op hoge meubels gaat zitten zoals de keukenkastjes en de koelkast. Hebben jullie ervaring met katten die eerst geen krabpaal gebruikten en later wel nadat er een nieuwe was aangeschaft? Ik zit te denken aan een plafondkrabpaal omdat ik merk dat ze het fijn vindt om de hoogte in te gaan..
Gebruikersavatar
marloes501
Poema
Poema
Berichten: 283
Lid geworden op: 03 sep 2019 15:07

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door marloes501 »

Het is dan belangrijk om te achterhalen waarom je kat de krabpaal niet gebruikt.
je kunt je het volgende afvragen;

staat de paal echt stevig?
is deze hoog genoeg?
is de paal breed genoeg?
staat deze op een plek die de kat fijn vind?
is het sissal dit genoeg?
Zijn de nagels van de kat scherp genoeg om in de paal te kunnen klimmen?
Is er genoeg ruimte om de paal heen zodat de kat eventueel een aanloopje kan nemen om in de paal te klimmen?
Maakt de paal deel uit van de leefomgeving van de mens? dus in de huiskamer of plek waar jezelf veel bent?
Maakt de paal deel uit van een route , hier bedoel ik mee, staat de paal ergens waar ze op de paal kan en eventueel van de paal op een kast of stoel verder kan lopen.
Zijn de ligplekken op de paal van een materiaal die jou kat fijn vind.
Heb je de kat geleerd dat deze de paal mag gebruiken.

Als ik een nieuwe krabpaal of krabplank aan schaf merk ik altijd dat mijn kat wat onzeker is of ze deze mag gebruiken om te krabben / klimmen.
Ik moet dus aan mijn kat laten weten dat dat oke is.
Meestal zet ik mijn kat tegen de paal aan en prijs dan de kat, deze heeft dan heel snel door dat dat dus de bedoeling is.
Gebruikersavatar
Yoshisgalaxy
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 jan 2022 11:53

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Yoshisgalaxy »

^ Bedankt voor jou reactie. Een deel van de dingen had ik al over nagedacht maar een deel nog niet.

Toen we haar kregen als kitten een half jaar terug, heb ik haar geleerd dat ze de krabpaal mag gebruiken, met snoepjes erop gooien en spelen om en op de krabpaal met een hengel. Toen heeft ze hem daarna een paar keer gebruikt voor haar nagels en als ligplekje.
De huidige krabpaal staat ook op de perfecte plek naar mijn idee, dicht bij het radiatorhangmatje waar ze het grootste deel van de tijd in ligt en met uitzicht uit het raam.
Ook zijn haar nagels regelmatig te lang en knippen we deze bij met een nagelschaartje zo'n 1x per maand dus dat kan ook niet het probleem zijn.

Krabkarton vindt ze wel erg leuk trouwens dus missschien is het gewoon meer een kartonkrabber.
Gebruikersavatar
marloes501
Poema
Poema
Berichten: 283
Lid geworden op: 03 sep 2019 15:07

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door marloes501 »

Dat kan ook heel goed.
Mijn Lily vind het ook veel fijner om op krabkarton te krabben dan op plankjes van sisal die op de grond liggen.
Op de kartonnen variant leeft ze zich echt uit met krabben de sisal palen gebruikt ze meer om tegenop te klimmen en zich uit te rekken en verder trekt ze zich op aan de sisal palen.
Echt veel en uitgebreid krabben doet ze liever op het karton.

Maar ik dacht dat jij liever een hoge paal had zodat de kat niet op hoge plekken gaat zitten.
Blijkbaar houd jou kat van hoog zitten.
Als dat niet op de keukenkasjes en koelkast mag, geef dan een andere optie voor je kat om hoog te kunnen zitten.
En een plafondpaal, op de juiste plek zou wel eens DE oplossing kunnen zijn voor dit probleem.
Of plankjes aan de muur.
Kies in ieder geval een hoge plek waarbij je kat zoveel mogelijk van jullie leefomgeving kan zien vanuit de hoge plek.
Vanaf de plek die ik heb gekozen voor mijn hoge klimboom , kan Lily het hele raam de kamer ,keuken en slaapkamer overzien.
Hoe meer ze kan zien vanuit haar plek hoe fijner ze het vind.
En als er nieuwe "enge" dingen gebeuren dan kan ze van haar hoge plek rustig alles veilig observeren.
Plaats reactie