Ergonomische voerbakjes

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
fempie-1990
Huiskat
Huiskat
Berichten: 47
Lid geworden op: 17 jan 2018 13:56

Ergonomische voerbakjes

Bericht door fempie-1990 »

Ik heb sinds vandaag voor mijn 2 vriendjes ergonomische voerbakjes. Dit omdat 1 van de 2 regelmatig spuugt . Nu kreeg ik dit advies van mijn moeder . Ik heb ze net gebruikt. En de gene die normaal nooit op d'r eten af komt rennen ( duurt altijd ffies ) en altijd halve wegen weer weg loopt. Begon gelijk te eten duwde zelfs haar broer aan de andere kant van de keuken weg. En had ineens als eerste haar bakje super snel leeg. Heeft iemand ervaring met deze bakjes . En hoe reageren de katten erop. Wil ook niet dat ze weer te snel eet anders is zij straks de gene die gaat spugen

Groetjes femke
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Ergonomische voerbakjes

Bericht door Rik »

Wat is een ergonomische voerbak? Zo'n ding op pootjes dat ie scheef en hoger staat? Misschien dat daardoor het eten te makkelijk gaat. Maar als ze er geen last van hebben denk ik dat het niet erg is. (Je kunt er een golfbal inleggen om ze wat langzamer te laten eten.)

Ik heb voor Bono wel een antischrokbak maar gebruik die momenteel niet altijd.
Afbeelding
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
fempie-1990
Huiskat
Huiskat
Berichten: 47
Lid geworden op: 17 jan 2018 13:56

Re: Ergonomische voerbakjes

Bericht door fempie-1990 »

Rik schreef: 23 jun 2021 22:07 Wat is een ergonomische voerbak? Zo'n ding op pootjes dat ie scheef en hoger staat? Misschien dat daardoor het eten te makkelijk gaat. Maar als ze er geen last van hebben denk ik dat het niet erg is. (Je kunt er een golfbal inleggen om ze wat langzamer te laten eten.)

Ik heb voor Bono wel een antischrokbak maar gebruik die momenteel niet altijd.
Afbeelding

Ja dat is een ergonomische voerbak. Dit schijnt beter voor ze te zijn omdat ze dan rechterop zitten .. doordat ze met een normale voerbak in elkaar gedoken zitten gaan heel veel katten spugen.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Ergonomische voerbakjes

Bericht door Rik »

Ik zou me er in eerste instantie geen zorgen over maken. Het kan nieuwigheid zijn dat ze nu even zo snel eet. Maar als zij ook niet gaat spugen dan lijkt me dat niet erg. En als hij stopt met spugen dan lijkt me dat prima. En anders kun je dus kijken of je er een antischrok iets in kunt doen (zoals die golfbal).
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Ergonomische voerbakjes

Bericht door Zotvanpoezen »

Geen ervaringen met deze ergonomische bak. Lijkt me wel wat...

Ik smeer het natvoer op een likmat voor Filou. Het duurt een kwartier eer dat alles op is.
Afbeelding

Ik heb ook nog deze:
Afbeelding
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
fempie-1990
Huiskat
Huiskat
Berichten: 47
Lid geworden op: 17 jan 2018 13:56

Re: Ergonomische voerbakjes

Bericht door fempie-1990 »

Zotvanpoezen schreef: 24 jun 2021 08:24 Geen ervaringen met deze ergonomische bak. Lijkt me wel wat...

Ik smeer het natvoer op een likmat voor Filou. Het duurt een kwartier eer dat alles op is.
Afbeelding

Ik heb ook nog deze:
Afbeelding

Nat voer krijgen ze eigelijk bijna nooit. En als ze het krijgen doe ik het gewoon in een bakje. . Tot nu toe gaat het goed. Niet meer gespuugd. En ze eten netter. Geen brokjes meer door de hele keuken... heb het nog maar 2 dagen gebruikt. Maar tot nu toe tevreden
kittentjes

Re: Ergonomische voerbakjes

Bericht door kittentjes »

Volgens mij zijn die ergonomische bakken hoger en schuin naar voren geplaatst waardoor je inderdaad niet naar beneden moet met je kop. Met die anti schrok bak inderdaad de houding precies hetzelfde als met een normale voerbak alleen eten ze wat langzamer. Ik heb dezelfde als rik en dat zorgt er wel voor dat ze wat langzamer eten, ze zijn dan tegelijk klaar met saar die uit een normale bak eet.

Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk

Plaats reactie