Kattenspeelgoed, gekocht of leuke D-H-Z ideeën ...

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6810
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kattenspeelgoed, gekocht of leuke D-H-Z ideeën ...

Bericht door Dinky »

Het wordt zo wel heel erg een linkjes topic terwijl dat volgens mij nou juist niet het idee was?
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Kimm
Poema
Poema
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 okt 2015 16:55

Kattenspeelgoed, gekocht of leuke D-H-Z ideeën ...

Bericht door Kimm »

Dat ben ik zeker met je eens, als ik een forum bezoek voor informatie vind ik het leuk verhaaltjes te lezen over ervaringen en plaatjes te zien. Voor links ga ik sneller naar Google.
Ik vind wel dit topic een heel leuk idee maar dan misschien dus net op een wat persoonlijkere manier, dat het wat leuker lezen is.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groetjes Kim, en heel veel knuffeltjes van Moes en Mila
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9328
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kattenspeelgoed, gekocht of leuke D-H-Z ideeën ...

Bericht door castratenkoor »

Helemaal mee eens met de vorige sprekers. Het forum moet geen verlengstuk worden van Google maar gebaseerd zijn vooral op persoonlijke ervaringen.

Ik kan alleen voor mezelf spreken, maar puur persoonlijk neemt mijn plezier in dit forum met de week af. Het hoge-gehalte-Google-oplepelwerk op bijna alle topics maakt dat het echte doel van het forum jammerlijk aan het vervagen is.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Ennakee
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 12 nov 2015 01:16

Re: Kattenspeelgoed, gekocht of leuke D-H-Z ideeën ...

Bericht door Ennakee »

Kom maar op met jullie ideeën!

Ik stop ermee
Gebruikersavatar
Kimm
Poema
Poema
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 okt 2015 16:55

Kattenspeelgoed, gekocht of leuke D-H-Z ideeën ...

Bericht door Kimm »

Zo'n hengeltje met touwtjes en een belletje eraan is hier een groot succes. Eerst dacht ik dat ze het niet zo leuk vonden, en toen las ik ergens dat je het juist van de kat af moet bewegen, ipv er naartoe. Een prooi loopt ook nooit naar het dier toe. En dat was de truc. Nu vinden ze het allebei super leuk.

Wel na spelen weer opruimen want ze kunnen zich in het touwtje vastdraaien.

Afbeelding

Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groetjes Kim, en heel veel knuffeltjes van Moes en Mila
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9328
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kattenspeelgoed, gekocht of leuke D-H-Z ideeën ...

Bericht door castratenkoor »

Mooie actiefoto's van de M&M's. Inderdaad, het spannendst zijn dingen die "vluchten".
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
KleinDraakje
Poema
Poema
Berichten: 378
Lid geworden op: 02 jan 2018 08:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Kattenspeelgoed, gekocht of leuke D-H-Z ideeën ...

Bericht door KleinDraakje »

Even een oud topic bumpen, maar volgens mij is dit het speelgoed topic? 😊

Hier was de cat dancer altijd een groot succes. Al aan meerdere mensen, familie, vrienden en catteries kado gedaan. Altijd een succes! Leuk om als personeel samen te doen of hem tussen een deur of iets dergelijks te klemmen en dan de katten zelf te laten spelen.

Onder andere te koop bij zooplus: http://m.zooplus.nl/shop/katten/speelgo ... els/114919

Maar ook makkelijk zelf te maken. Even het juiste ijzerdraad vinden, niet zo stevig maar een beetje flexibel zodat het onvoorspelbaar beweegt. En dan wat rolletjes karton eraan maken. Puntjes naar binnen buigen en gaan!

Filmpje in actie (niet van mij)


Ook leuk om het uiteinde onder een deken of handdoek te doen en het andere uiteinde vast te houden. En dan te bewegen onder de handdoek 😊 niet aan te raden als de kat bij je op bed slaapt want dan kan je niet meer onder een deken bewegen zonder aangevallen te worden haha
- Viv
En de drie bengeltjes
Rocky, Marble & Pebbles 💖

Bekijk ons foto album
Gebruikersavatar
KleinDraakje
Poema
Poema
Berichten: 378
Lid geworden op: 02 jan 2018 08:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Kattenspeelgoed, gekocht of leuke D-H-Z ideeën ...

Bericht door KleinDraakje »

Aanvullend nog wat eigen filmpjes uit de oude doos geplukt van onze oppas kittens (logeerde bij ons voor de vakantie)

Zelf spelen, erg leuk 2 uiteinden:


Spelen met personeel:


Met de herfst ook leuk om wat kastanjes te zoeken. Dit zijn binnenkatjes dus krijgen niet zoveel vreemde geuren te ruiken. Twee kastanjes waren dan ook mega veel pret! Wel extra grote zodat ze niet makkelijk ingeslikt konden worden en ze kregen ze alleen met toezicht:

- Viv
En de drie bengeltjes
Rocky, Marble & Pebbles 💖

Bekijk ons foto album
Gebruikersavatar
Tesseljoan
Huiskat
Huiskat
Berichten: 56
Lid geworden op: 26 aug 2016 17:26

Re: Kattenspeelgoed, gekocht of leuke D-H-Z ideeën ...

Bericht door Tesseljoan »

Om te laten zien dat voedselverrijking niet duur of ingewikkeld hoeft te zijn: de hoekjes van het doosje heb ik iets groter geknipt na het maken van de foto. Verder plak ik het geheel vast op de grond met schilderstape, anders rost hij de hele boel om. Jakob is nog niet zo te spreken over het 'werken voor je eten'-concept, maar hij snapt en kan het wel degelijk. Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G389F met Tapatalk

Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Kattenspeelgoed, gekocht of leuke D-H-Z ideeën ...

Bericht door pinguin »

Wat leuk!

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7657
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kattenspeelgoed, gekocht of leuke D-H-Z ideeën ...

Bericht door Rik »

Dan heb ik mezelf er wel makkelijk vanaf gemaakt ;) Ik heb een activiteit board (zooplus) en een schoenendoos. In de schoenendoos heb ik de eitjes van de emte efteling actie gedaan (tsja, ik heb geen kinderen en neefje en nichtje zijn te oud).

Afbeelding

Alleen krijgen ze hier niet zo vaak brokjes meer. En met natvoer is dit natuurlijk een troep Afbeelding

Afbeelding
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Tesseljoan
Huiskat
Huiskat
Berichten: 56
Lid geworden op: 26 aug 2016 17:26

Re: Kattenspeelgoed, gekocht of leuke D-H-Z ideeën ...

Bericht door Tesseljoan »

Nou, zo'n activity board gaat hier zeker ook komen met de eerstvolgende zooplus bestellingAfbeelding al is het maar omdat personeel niet altijd tijd heeft om in ieder hoekje brokjes te verstoppen.

Overigens is het onderstaande voerspelletje best leuk (het is een carroussel met een schuifplaatje er op), maar wie heeft bedacht dat het een goed idee is om een voerspelletje te maken van mdf.... ik vermoed dat het over een maand te ranzig is om op te pakken. 'Vaatwasserbestendig' is toch best belangrijk bij deze dingen.Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G389F met Tapatalk

Plaats reactie