Aandacht verdelen

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gesloten
Gebruikersavatar
marilyn19
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 jul 2005 18:30
Locatie: groningen

Aandacht verdelen

Bericht door marilyn19 »

>Titel aangepast door moddy<

Wij hebben 8 katten waarvan 2 heel erg naar mij toetrekken.
Dat is allemaal heel leuk maar er is 1 probleempje.
Het ene katje floddertje wil het liefts de hele dag over mijn schouder hangen en als ik dat niet doe vliegt ze achter de kattenbak om daar de hele tijd te blijven zitten.
Maar als ik floddertje over mijn schouder hang word de andere kat Pleun ontzettend jaloers.
Hoe compenseer ik die aandacht zonder dat pleun jaloers word of floddertje weg rent achter de kattenbak??
Help me :-(
Gebruikersavatar
sandra
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:47
Locatie: omgeving Leiden
Contacteer:

Bericht door sandra »

Ik heb ook twee katten en die willen ook heel graag allebei tegelijk aandacht. Mijn advies is; probeer je aandacht zo eerlijk mogelijk te verdelen. En dan daarna dus niet toegeven aan aandachtvragerij. Volgens mij moet dat het jaloerse gedrag in ieder geval oplossen.

En dat ze allebei in je nek willen... tja. Om en om dan maar?

Mijn katten hebben er trouwens zelf al wat op gevonden; samen op schoot past prima.... gewoon een tegen m'n buik en de andere er pal tegenaan op m'n benen. De liefjes :smile:
Groetjes Sandra,
een pootje van Roos
Gebruikersavatar
marilyn19
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 jul 2005 18:30
Locatie: groningen

Bericht door marilyn19 »

Ja dat heb ik dus ook al geprobeerd maar pleun wil me dus echt helemaal met niemand delen :shock:
Als ik ze samen op schoot probeer te doen gaat pleun heel beledigd op de grond liggen alsof ik de grootste schande bega die er maar bestaat :roll:
:-(
~~Marilyn~~
Gebruikersavatar
sandra
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:47
Locatie: omgeving Leiden
Contacteer:

Bericht door sandra »

marilyn19 schreef: Als ik ze samen op schoot probeer te doen gaat pleun heel beledigd op de grond liggen alsof ik de grootste schande bega die er maar bestaat :roll:
:-(
En waarschijnlijk pak je hem dan alsnog op? Katten zijn namelijk wel heeeeeel goed in manipuleren en dat is volgens mij wat Pleun aan het doen is...

Ik zou gewoon volhouden en aandacht verdelen. Uiteindelijk begrijpt hij wel dat hij je moet delen en zal het minder lastig zijn om je aandacht te verdelen.

Good luck!
Groetjes Sandra,
een pootje van Roos
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Bericht door freija »

Pitou is enige kat en zelfs jaloers als mijn man en ik aan elkaar aandacht geven! Wij hebben onszelf en haar echt moeten leren niet toe te geven aan haar manipulaties. (Ze ging dan heel zielig liggen mauwen) Soms komt ze d'r uit zichzelf bijkruipen, maar soms zeggen we heel duidelijk "even niet" en dan weet ze dat het nu een moment voor ons is. Vooral erg consequent blijven en inderdaad je aandacht eerlijk verdelen.

succes!
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
Gebruikersavatar
marilyn19
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 jul 2005 18:30
Locatie: groningen

Bericht door marilyn19 »

En waarschijnlijk pak je hem dan alsnog op? Katten zijn namelijk wel heeeeeel goed in manipuleren en dat is volgens mij wat Pleun aan het doen is...


Good luck![/quote]

Ja dat klopt omdat ik het dan zo zielig voor hem vind pak ik hem dus ook weer op. :oops:
Ik zal proberen dat minder te doen en de aandacht heel eerlijk te verdelen :icon_shifty:
~~Marilyn~~
R.Knuvelder
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 mei 2007 23:35

Bericht door R.Knuvelder »

Ik heb er zelf drie dus ze krijgen allemaal even veel aandacht. Dat zou wat worden als Blacky mijn kater jaloers zou worden op bv Tijgertje ( de kleinste van de 3 ) dan is Tijgertje geen partij voor Blacky ( een enorme zwarte kater ).
Dus de oplossing is heel simpel allemaal even veel aandacht geven.
Gesloten