afwachten of meteen DA?

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

afwachten of meteen DA?

Bericht door yana »

Ik vraag me af hoe jullie dat doen; als je merkt dat er 1 niet helemaal lekker is, gaan jullie dan meteen naar de DA? Ik vind dat altijd zo moeilijk:
wél gaan: je wilt immers niet dat het beestje niet lekker is
het kan chronisch worden als je te lang wacht

niet gaan: elke keer weer kuurtje is ook niet goed
ze ontwikkelen zelf geen afweer als je steeds kuurtje geeft
Gebruikersavatar
ilsebrons
Huiskat
Huiskat
Berichten: 97
Lid geworden op: 06 aug 2005 23:52
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door ilsebrons »

Ik ben echt een piepert, als ik ook maar iets zie dat me niet goed lijkt, ga ik naar de dierenarts. Al is het maar om te weten wat het is....
Groetjes van Ilse en kopjes van Buddy en Roxy !
Gebruikersavatar
Loontje
Poema
Poema
Berichten: 393
Lid geworden op: 11 jun 2004 19:48
Locatie: Hoorn

Bericht door Loontje »

Als 1 van mijn meiden iets heeft, wacht ik wel een paar dagen af.
Ligt er aan wat ze mankeren natuurlijk ;-)
Groetjes,
Ilona

En een dikke knuf van Lady, Lana, Rosie en Kyra :grin:
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Nou ik zie wel een groot verschil tussen niet zo lekker en niet zo lekker zijn. Op het moment dat ze bij ons niet meer eten zijn we er altijd snel bij en gaan we meteen naar de dierenarts. Van een niesje kijken we niet meer op en dan gaan we zelf weer druppelen.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
telefoonklep
Lynx
Lynx
Berichten: 139
Lid geworden op: 05 aug 2005 12:20
Locatie: 't Harde
Contacteer:

Bericht door telefoonklep »

Als ik het niet vertrouw, maar ze eten wel en spelen gewoon dan gooi ik vraag hier neer. :grin: krijg je wel vrij snel reactie. Wordt hier gezegd dat ik naar DA moet of het wordt erger dan ga ik wel. Ik ga liever een keer teveel dan een keer te laat.......
Een wekker is een mechanisch instrument om mensen te wekken die geen kinderen hebben.
Gebruikersavatar
Rebbe
Poema
Poema
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 feb 2005 17:44
Locatie: Brabant

Bericht door Rebbe »

Ik heb hier 1 advies...ga op je gevoel af.

Je kent je poezebeesten door en door dus vertrouw op je eigen intuitie!

Groetjes Renate
Major
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 aug 2005 07:49
Locatie: Kortrijk

Bericht door Major »

wij zitten sowieso iedere paar weken bij de da voor de ratjes, dus is de da altijd up-to-date over de toestand met de kat
Gebruikersavatar
alma
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 01 dec 2004 21:14
Locatie: Heerlen

Bericht door alma »

Het ligt er net aan wat ze mankeren. Ik ken mijn dieren heel goed en zie al gauw of het nodig is om te gaan of dat ik het nog even kan aanzien.
De poezen,Ashley,Shanna,Pearley,Zenith,
Cosmo en Griffin en Landseer E.C.T. Caya
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Ja, wat is snel. Ik herken toch meestal wel veel in het gedrag van mijn dieren. Als dat te sterk afwijkt van het normale dan zitten wij wel redelijk snel bij de dierenarts. Ik ga er altijd maar vanuit dat ik beter 10x te veel kan komen dan 1x te weinig. En ja..... ik zou het risico kunnen lopen dat ik voor niets gekomen ben. Maar nogmaals, het gedrag zegt mij eigenlijk alles en het is nagenoeg nooit voorgekomen dat ik voor niets kwam.
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 411
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Als ik het niet vertrouw, bel ik meestal eerst naar de DA, die kan me dan wel vertellen of ik langs moet komen of niet. Of bijvoorbeeld bij iets aan een oogje zeggen welk zalfje ik moet gaan halen of zo. Veel diagnoses kan ze zo al stellen, en da's ook wel mooi meegenomen. Of ze kan je geruststellen en zeggen het nog even aan te kijken.
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Bericht door yana »

Hoe doen jullie dat toch met meerdere katten als je vb eentje verdenkt van verstopping?
Tel je de poepjes in de bak ofzo?
Gebruikersavatar
sandra
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:47
Locatie: omgeving Leiden
Contacteer:

Bericht door sandra »

Huh? Da's lastig inderdaad... vraag me alleen wel af hoe je er in de eerste plaats opkomt dat een kat verstopping heeft? Hoe merk je dat???
Maargoed, ik zou dat eventueel wel in de bak kunnen zien. Ik heb twee poezemeisjes en maak dagelijks de bak schoon en dan zou het moeten opvallen dat er de helft minder drolletjes inligt, maar verder... :ethink:
Groetjes Sandra,
een pootje van Roos
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Nou, ik denk niet dat ik dat in de kattenbak kan zien. Wel zou het opvallen als een van de meiden erg lang op de bak blijft zitten, dan gaan er wel wat lampjes branden.
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Bij mij zou het opvallen als 1 van de katten heel vaak de bak opzoekt. Maar drollen tellen heeft hier echt geen zin omdat ze ook buiten poepen.

Wat betreft snel naar de dierenarts gaan of even afwachten, behoor ik denk ik wel tot de eerste categorie. :oops: Maar mijn vriend tot de tweede, dus daarmee houden we elkaar goed in evenwicht. ;-)
Het hangt ook heel erg van de kat zelf af. Toen Luna een keer een dikke poot had, zag ik dat ze daar zelf veel last van had. Dus toen ik wilde ik wel dat ze daar pijnstilling voor kreeg. Maar toen Flanna een tijd later een dikke poot had (ook nog eens haar enige voorpoot :shock: ), huppelde ze rond alsof er niks aan de hand was. Het was echt toeval dat ik ontdekte dat die poot dik was. Dus toen hebben we het even aangekeken en de volgende dag was het ook weer over. ;-)
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Ik ga niet zo snel naar de da; die is zo vaak hier geweest dat ikzelf daar veel van geleerd heb, en ik weet eigenlijk meestal wel wanneer ze wel of niet een kuurtje moeten hebben. De meeste kuurtjes heb ik nog wel in huis.
Gesloten