Andere katten

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gesloten
Ather
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 aug 2005 14:40

Andere katten

Bericht door Ather »

Hallo !

Sinds een paar maand wonen ik en mijn vriend samen in ons huisje, en ons kleine kat is het hier al helemaal gewoon !
Ik heb echter een klein probleempje nu ...

aan de voorkant van ons huis hebben we een gewone deur (zoals de meeste mensen wel hebben ;p )
maar voor langs achter buiten te gaan hebben we een schuifdeur.
Als ik en mn vriend weg zijn laten we die schuifdeur natuurlijk openstaan (zodat onze poes buiten kan spelen, haar behoefte kan doen,...) maar nu kwam er al een tijdje een andere kat binnen die dan ons katje haar eten kwam opeten, en onlangs heb ik gezien (want de beesten schamen hun voor niets) dat die vreemde kat die het eten kwam opeten nog een andere vreemde kat (vriendje?) had meegenomen bij ons binnen zodat ze met hun twee van ons kat haar eten konden eten.

Als we dit zien jagen we die twee vreemde katten natuurlijk het huis uit, maar we zijn niet altijd thuis dus die beestjes kunnen eigenlijk hun gangetje gaan. En aangezien we een schuifdeur hebben is een kattenluikje dus geen optie

Heeft iemand een idee hoe ik deze katten kan buitenhouden ?
Ik had al gedacht om ze naar een asiel of de poezenboot ofzo te doen , maar de katten lopen iets te agressief om te 'vangen'.
En in de buurt de baasjes zoeken heeft geen zin denk ik, de twee katten zijn extreem mager, hebben geen bandjes, en aan hun krabgedrag te zien hebben ze vlooitjes, ... dus baasjes zullen er wel niet zijn...
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Misschien kan je ze buiten voeren, zodat ze niet zoveel de neiging hebben binnen te komen. Als ik je zo hoor zijn ze een beetje schuw. Misschien kan je zo hun vertrouwen winnen en hen een andere plek geven elders.
Ze hebben waarschijnlijk behoorlijke honger zodat ze ondanks hun schuw zijn toch naar binnen komen.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Ather
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 aug 2005 14:40

Bericht door Ather »

Heel schuw zou ik ze nie bepaald noemen, heb eens het eetbakje van mn kat in de living gezet (had niet gedacht dat de andere katten het lef zouden hebben om tot daar te komen...) maar blijkbaar hadden ze er geen probleem mee om dat te doen.
Eetbakjes buiten heb ik ook al eens geprobeerd. Ik en mn katje zaten buiten van de zon te genieten en had een extra bakje gezet voor de andere katten. Toen een van die katten langskwam en donder (mn kat dus) heel nieuwsgierig naar die kat toeging is er een heus gevecht ontstaan (waarbij mijn klein dingetje verloren heeft :-P )
+ dat mijn kat ook al vlooitjes heeft overgenome van die andere katten

je kan dus wel begrijpen dat ik die beestjes liever niet in de buurt heb...

Ik hou echt heel veel van katten, maar als studentje kan ik het me niet veroorloven om nog twee extra katten eten en drinken te geven, laat staan bij dierenarts te brengen voor verzorging (de andere katten hebben prut in de ogen, verzorgen zichzelf niet echt meteen goed, zijn extreem mager, hebben beestjes,... )
Zou eerder proberen om de beestjes te vangen en naar de poezenboot (woon dus in belgie :)) te brengen...
maar tzijn geen katjes om zonder handschoenen aan te pakken ;-)
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Bericht door freija »

misschien kan je aan een asiel in de buurt (of aan de poezenboot vragen dat zij ze komen vangen bij jou? Of er bestaan ook vangkooien, misschien kan je die van een asiel/poezenboot lenen?

Ik vind het alleszins knap dat je de katjes aan verzorging wil helpen.

succes,

Freija
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Dat bedoelde ik inderdaad ook Freija, voeren totdat ze gevangen kunnen worden.

Ather, ik kan het mij voorstellen dat je je geen twee katten extra kan veroorloven plus dat alles wat deze katten eventueel heben gevaarlijk kan zijn voor jouw kat.
Misschien kan je inderdaad contakt opnemen met een goed opvangadres om te bespreken wat zij voor ideeen hebben met betrekking tot vangen e.d.
Succes.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
naomie120
Lynx
Lynx
Berichten: 157
Lid geworden op: 11 aug 2004 12:38
Locatie: amsterdam

Bericht door naomie120 »

Ik heb wel eens begrepen dat de staywell-kattenluikjes in glas kunnen worden gezet. Dat betekent dan wel dat er een glassnijder aan te pas moet komen lijkt me. Maar bij een schuifdeur moet dat dan toch lukken? Mogelijk kun je dan één deur niet meer helemaal dicht doen.... maar een klein verlies lijkt me.
Als je dan een kattenluik koopt met magneetjes, is het opgelost. Bij mij hielp het in ieder geval perfect om het piesende buurt-monster buiten de deur te houden.

Ik weet het, die luikjes zijn niet goedkoop. Vraag het anders eens na bij een dierenwinkel.
patten
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 okt 2006 12:21
Locatie: Blankenberge

kattenpoep op het dak

Bericht door patten »

Ik heb sinds 3 jaar 2 katten die nooit buiten gaan.
De laatste tijd zijn in de buurt enkele katten bij gekomen.
Die komen nu dagelijks op het plat dak van onze keuken door de koepels naar onze poezen kijken.
Deze week heb ik ontdekt dat ze ons dak gebruiken als toilet.
Ik heb echt een massa aan kattenpoep moeten opruimen.
Deze morgen lagen er al opnieuw een paar drollen.
Wie weet een katvriendelijke oplossing?
Mvg Patrick
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Ik denk dat het misschien helpt om kippengaas over je dak te spannen, want ze vinden het niet prettig om er overheen te lopen en hopelijk blijven ze dan weg en is je probleem opgelost. Je kunt natuurlijk ook gaas aan de zijkant van je dak maken, maar ik weet niet of katten daaroverheen kunnen springen.

groetjes,
Sandra
Gesloten