Beetje rare vraag...over plasser van kater

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gesloten
Gebruikersavatar
Piekje
Lynx
Lynx
Berichten: 159
Lid geworden op: 05 dec 2004 23:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

Beetje rare vraag...over plasser van kater

Bericht door Piekje »

Ik heb een beetje een rare vraag. Spencer maakt zijn plasser niet goed schoon. Het is er vaak bruin/zwart. Ik denk stof of poep en dergelijke. Is dat erg of hebben andere katers en poezen dat ook? Verder houdt hij zichzelf goed schoon en misschien is het ook wel normaal maar ik wil eigenlijk weten of anderen dit herkennen.
Laatst gewijzigd door Piekje op 07 apr 2005 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Liefs Piekje
Gebruikersavatar
doryn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 72
Lid geworden op: 09 jul 2004 14:02
Locatie: Leeuwarden

Bericht door doryn »

Niet dat ik er de hele tijd bovenhang maar soms "plopt" de plasser van mijn katers wel eens naar buiten, maar die van Ior en Odin is mooi roze.
Ik heb eigenlijk ook nog nooit een kater gezien bij wie dat niet zo was.

Misschien dat anderen het hier herkennen maar anders zou ik er even naar laten kijken.
Misschien dat hij zo meer kans op infecties heeft als het niet goed schoon is :???:
Groetjes van Doryn and Cats.
Gebruikersavatar
Piekje
Lynx
Lynx
Berichten: 159
Lid geworden op: 05 dec 2004 23:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Piekje »

De penis zelf is inderdaad gewoon roze, maar dat wat je aan de buitenkant ziet is vies. De haartjes en het gaatje. Ik zat al te denken of ik het wel goed omschreven had, dus dankjewel voor je antwoord.
Liefs Piekje
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Ik snap wat je bedoelt, gewoon aan de buitenkant in gewone toestand zeg maar :grin:
Dat is me alleen bij Yoran in het verleden wel opgevallen. Die maakte dat inderdaad de eerste maanden ook niet goed schoon waardoor er iets bruinigs aan plakte. Tegenwoordig maakt hij zich beter schoon (hij is nu 8 maanden) en nu zie ik het dus niet meer.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
Angie
Lynx
Lynx
Berichten: 176
Lid geworden op: 18 sep 2003 21:39
Locatie: Oost-Vlaanderen (België)

Bericht door Angie »

Shaz schreef:Ik snap wat je bedoelt, gewoon aan de buitenkant in gewone toestand zeg maar :grin:
Hihi, vind het zo grappig bij een kat, maar je hebt gelijk hoor, klinkt zo grappig. Moest er eventjes om lachen ;-).
Hier bij de katers zijn ze ook niet vuil. Of ik heb het nog niet gezien. Ik zie wel Mexx altijd heel uitgebreid zijn pietje mooilikken :roll:. Hij besteedt er veel aandacht aan zal ik maar zeggen :lol:.

Zie je hem soms zichzelf wassen daar? Ik denk dat je gewoon eerst eens kan aanzien of het altijd is of af en toe? Of eens een ringetje aan de da. Die kan wel zeggen of het nu errg is ja of nee ;-).
Groetjes Angie ;-)
Piekeren neemt zorgen voor morgen niet weg, het neemt alleen je krachten weg v vandaag.
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Hier is het wel bekend hoor! Bo had het ook wel vaak. Gewoon de randjes (rondom) een beetje vuil. Ik heb het weleens aan de da gevraagd, maar het was inderdaad gewoon smeer, en hij moest het zelf maar schoonmaken. Nu hij iets ouder is zie ik het trouwens ook (bijna) niet meer.
Gebruikersavatar
Bjørn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 75
Lid geworden op: 21 jun 2005 13:49
Locatie: Rotterdam

Viezigheid bij piemeltje

Bericht door Bjørn »

De laatste dagen valt het mij op dat Luna wat viezigheid bij zijn piemeltje heeft. ik haal het iedere keer weg, maar het komt steeds terug. De kleur is donkerrood en het lijkt een soort van korstje. Het zit vastgeplakt in de vacht.

Weet iemand wat dit zou kunnen zijn?
Het uitlezen van een goed boek is als afscheid nemen van een goede vriend. (Voltair)
Gebruikersavatar
Piekje
Lynx
Lynx
Berichten: 159
Lid geworden op: 05 dec 2004 23:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Piekje »

Spencer had dit ook ineens. Ze houden het zelf, omdat ze klein zijn nog niet schoon genoeg? Inmiddels is hij daar wel altijd hartstikke schoon.
Liefs Piekje
Gesloten