kattengeheugen

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gebruikersavatar
GiNi
Poema
Poema
Berichten: 253
Lid geworden op: 17 apr 2006 20:55
Locatie: Mechelen

Bericht door GiNi »

grappig, dat geheugen van katten... ik vraag me af hoe sterk dit eigl is! mijn DA zei dat dit heel slecht is, want toen ik Sumi een week bij haar had laten logeren, en ik kwam haar terug halen, waarschuwde ze me dat het kon zijn dat ze me niet meer ging herkennen... dat was helemaal niet het geval want ze sprong meteen op mijn schoot!! (zo liefff)
nu ik 10 dagen ben gaan surfen, en ik kwam thuis, leken ze me toch niet meteen te herkennen zo leek het. het heeft enkele momenten geduurd eer ze terug bij mij kwamen, en normaal staan ze aan de deur te wachten terwijl als ik op verlof ben geweest dat ze dit helemaal niet doen... heb dus toch de indruk dat dit kattengeheugen constante opfrissing nodig heeft!
Gebruikersavatar
lianne
Poema
Poema
Berichten: 259
Lid geworden op: 26 dec 2005 19:32
Locatie: E- l Town Brabant

Bericht door lianne »

Ongeveer 4 maanden geleden haden wij een nestje pleegkittens waarvan de buren ( twee deuren verderop) er eentje heeft genomen. Hun Rambo is een echt adhd katje en peerde regelmatig de deur uit. Onze Ziggy (broertje van rambo) blijft liever in onze tuin. Sinds een maandje kwam rambo nieuwsgierig langs en wat gebeurde er? Er werd wat over en weer gesnuffeld en afgetast en binnen 15 minuten lagen ze samen te dollen door de tuin. Ook Pepsi en Guusje vinden het heel normaal dat Rambo binnen komt en accepteren hem volkomen.

Over goed geheugen gesproken!!
Als je de mensen leert kennen, dan ga je van de dieren houden.
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Bericht door yana »

Écht erge dingen, trauma's onthouden ze vlg mij gewoon. En óók op moder-kind gebied onthouden ze veel meer dan sommigen denken. Ma hier bleef dr 'kleintjes' corrigeren tot haar dood, op ong 18/19jr leeftijd!
Gebruikersavatar
diana1982
Huiskat
Huiskat
Berichten: 88
Lid geworden op: 18 sep 2007 13:55
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door diana1982 »

hier moeder en 3 kinderen en moeder en kind en die hebben totaal geen band meer, en de kleintjes zijn 1,5 en 6 maanden
True love is the love from an animal
Gebruikersavatar
Marcel
Huiskat
Huiskat
Berichten: 38
Lid geworden op: 29 okt 2007 12:40
Locatie: Raalte
Contacteer:

Bericht door Marcel »

hoe gauw erkent een kant zijn of haar nieuwe basje en het huis waar ze in wonen?
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Daar is eigenlijk niets zinnigs over te zeggen, want sommige katten zijn allemansvriendjes en hebben meerdere baasjes terwijl andere katten direct na de eerste kennismaking nog maar één "baasje" hebben. Ook met hun huis is dat zo, sommige katten zijn direct "thuis" en sommige doen er maanden over. Het hangt er ook een beetje van af wat voor karakter ze hebben.

groeten,
Sandra
Gesloten