kat op straat

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gesloten
Gebruikersavatar
sokje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 61
Lid geworden op: 29 jan 2004 16:18
Locatie: Mechelen

kat op straat

Bericht door sokje »

Ben toch wel even geschrokken. Eén van mijn katten was al een hele dag op stap. Maar wij wonen aan een drukke straat en om langs achter op straat te komen, moet je een paar huizen verder want alles is hier afgebakent. Nu komen ze net bellen en vragen of ik een kat heb, dus ik ja. Nu zat ze aan de overkant van de straat in een keldergat. Ze was heel bang, want het is hier net spitsuur en dus konstant auto's en vrachtwagens. Ik heb haar in een reismandje gestoken en terug binnen gezet. Arme kat. Haar neusje zag zwart. Het was ons Steffie dus he. Ik vond het in ons vorig huis tof dat mijn katten buiten konden en rondlopen en in de zagerij. Maar hier op straat vind ik het toch maar eng. Weet iemand nog een andere oplossing buiten draad en afbakenen??
Mollie, 15 jaar(overleden op 281008)- Steffie, 13 jaar, kort haar tijgerprint - Noukie, ?, kort zwart haar - Dizzy, 3-4jaar, kort haar tijgerprint
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 921
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Ik zou geen andere oplossing weten, behalve dan afbakenen of schrikdraad. Binnen houden zou nog een optie zijn, maar ik denk niet dat je dat zou willen overwegen?
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
Ilse
Huiskat
Huiskat
Berichten: 70
Lid geworden op: 23 jan 2005 00:27
Locatie: Middelburg
Contacteer:

Bericht door Ilse »

Je zou eens op inernet kunnen zoeken hoe je dat het beste kan doen met gaas of schrikdraad. Wij hebben het wel eens geprobeerd met gaas maar wij hebben een hele slimme poes bijzitten die dat zo door had en gevaarlijke kapriolen ging uithalen om er over te komen en dat lukte ook nog. Dus ik zou op internet even naar de goede informatie zoeken hoe je dat het beste kan doen.
Kopje van Mistey, Tijgertje, Calito, Beertje, Rexje, Mickey en Simba

http://www.catshelter-marmaris.mijnkat.nl
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3044
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Lekker rennetje bouwen. Hier staan diverse topics over hoe dit eruit kan zien. Jij rust en je katten veilig ;-)
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 573
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Ik zou toch proberen de tuin af te bakenen, Sokje. Of een ren, zoals Bella zegt.
Mijn poezen gaan ook naar buiten. We wonen in een rustig buurtje en ook nog eens in een doodlopende straat en aan een park, maar als we ooit zouden verhuizen naar een buurt waar veel verkeer is, zou ik ook de tuin afzetten. Dan kunnen de poezen toch naar buiten, maar lopen ze weinig gevaar.
Gebruikersavatar
alma
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 01 dec 2004 21:14
Locatie: Heerlen

Bericht door alma »

Je zou een katvriendelijke schutting kunnen maken, dat wil zeggen
dat je de bovenop een rechte schutting een stuk van zo´n 50 cm zet
dat 20 cm.schuin naar voren komt, dan kan de kat er niet overheen.
Het moet natuurlijk ook mogelijk zijn, ik ken de woonsituatie bij jullie niet.
Misschien een idee? :smile:
Alma
De poezen,Ashley,Shanna,Pearley,Zenith,
Cosmo en Griffin en Landseer E.C.T. Caya
Gebruikersavatar
sokje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 61
Lid geworden op: 29 jan 2004 16:18
Locatie: Mechelen

Bericht door sokje »

Voorlopig houden we ze binnen gewoon. Maar vandaag moest ik bloemetjes planten en liepen ze toch mee naar buiten. Ik heb gemerkt dat de kat niet verder meer gaat dan onze tuin dus misschien heeft ze haar lesje geleerd. Toen ik klaar was heb ik ze binnengeroepen. En ze kwamen toch direkt. Onze tuin moet nog in orde gemaakt worden dus we kunnen nog nadenken over een oplossing. Alvast bedankt voor de reacties.
Mollie, 15 jaar(overleden op 281008)- Steffie, 13 jaar, kort haar tijgerprint - Noukie, ?, kort zwart haar - Dizzy, 3-4jaar, kort haar tijgerprint
Gesloten