Welke links leggen jullie katten?

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gebruikersavatar
mickey
Huiskat
Huiskat
Berichten: 67
Lid geworden op: 05 aug 2004 14:34

Welke links leggen jullie katten?

Bericht door mickey »

De meeste katten leggen natuurlijk de link keuken=eten, maar hebben jullie katten nog andere?

Als je naar Simba wijst, komt hij je vinger kopjes geven.
En Mickey geeft je kin kopjes als je een "kusgeluid" maakt.
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1271
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Een smakkend geluid maken zorgt inderdaad voor kopjes tegen je kin en het aflikken van je neus :lol:
De kastdeur in de gang openen zorgt voor 4 jammerende katten om je heen, net zoals de koelkastdeur openen.
'Toe maar' als ik ze naar de andere kant van de deur wil hebben, dan lopen ze zelf al netjes naar de andere kant (anders worden ze opgetild en dat willen ze dan niet)
Als je met een heel hoog stemmetje zegt 'ben jij nog lief dan!' dan rent Quinto zelf al naar de kast met het voer :cool:
En als je de bench ergens anders neerzet en tegen Quinto zegt 'ga er maar in' dan doet hij dat ook.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 573
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Bericht door Miranda »

'Sju' (met korte 'u' = kijk) - Spooky kijkt dan naar me, want vaak heb ik dan iets lekkers (of ik wil dat ze naar de lens kijkt :twisted: ).

Hoe beschrijf je dat :ethink: Desy kan zo'n uh-uh-uh-uh-uh (wat omhoog gaat) en als ik dat nadoe, zoekt ze me en als ze me niet kan vinden zegt ze het weer en luistert dan goed waar de mijntes vandaan komt en zo vind ze me dan! :grin:

Verder zullen er nog wel een aantal zijn, maar ze schieten me zo even niet te binnen...

O ja, wanneer we een bepaald deuntje fluiten (zoiets als fu-foe-fu-foe-fu-fu-fu-fu-fu) komt Spooky aanrennen (buiten gauwer als binnen) en associeert dat dan met brei of brokjes. In ieder geval wat lekkers.
Desy reageert hier soms op, maar bij haar hebben we er minder goed mee doorgeoefend, dus zij komt niet altijd.

En o ja, als mijn vader gehakt klaarmaakt of vlees gaat braden, dan slijpt hij even zo'n mes en dat geluid kent Spooky als de beste en racet dan zo hard als ze kan naar de keuken :cool:

En (jeetje, nu schieten ze me allemaal te binnen :razz: ) vroeger, toen we de kaas nog in van dat doorzichtige folie hadden, kwam Spooky altijd meteen als we dat spul eraf haalden :cool:
Gebruikersavatar
Vanessa
Huiskat
Huiskat
Berichten: 98
Lid geworden op: 23 okt 2003 16:24
Locatie: Lelystad

Bericht door Vanessa »

Ik heb twee verboden woorden: Brokjes en snoepjes. Zeg je die woorden dan staan ze allemaal om me heen.

Jesse ziet me richting de keuken lopen en haalt me dan op weg daarheen in.

Overigens kunnen die gasten van mij klokkijken. Om klokslag 18.30 uur (brokjestijd) en 22.30 uur (snoepjestijd) komen ze kijken of ik al zover ben.

Groetjes,
Vanessa, Pippin & Jesse & Freyja
I think I'd be a pretty decent cat. I've been around them enough to know what the rule of being a cat is: WHEN ALL ELSE FAILS...WASH! (Neil Gaiman)
Gebruikersavatar
Loontje
Poema
Poema
Berichten: 394
Lid geworden op: 11 jun 2004 19:48
Locatie: Hoorn

Bericht door Loontje »

Als ik op de krabpaal tik komt Lady heel fanatiek haar nageltjes doen. Al doe ik het 5x achter elkaar, ze blijft komen.

Lana is gek op Kitbits en die liggen bij ons in de voorraadkast. Jullie kunnen dus wel raden wat er gebeurt als ik daar naartoe loop :???:

Ook is Lana gek op kittenmelk. Als ik naar de keuken loop komt ze snel achter me aan. Dat is zo mooi! Want dan gaat ze net zo lang op haar achterpootjes staan tot ik het voor haar inschenk :verliefd:

Ze kunnen allebei niet tegen fluiten. Als ik dat doe springen ze op mijn schoot en beginnen dan aan mijn mond te likken dat ik op moet houden. Doe ik dat niet, dan bijt Lana zachtjes in mijn neus :shock: :lol:
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 573
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Met een hoge stem "poeoeoeoessies!" roepen, levert geheid drie aanstormende katten op. Hetzelfde geldt voor fluiten. Dit eerste betekent dat ze een snoepje krijgen en het tweede dat ze eten krijgen.

Als je met je eigen nagels aan de krabpaal krabt, komt Luna eraan rennen en begint ook fanatiek te krabben.

Soms reageren ze op een 'kusgeluidje', maar dan moeten ze net zin hebben om te komen knuffelen.

Tenslotte hebben ze een uitstekend gehoor voor vallende etenswaren. Als je iets laat vallen terwijl je aan het eten of koken bent, moet je echt razendsnel zijn om het uit de bek van een van die drie te sparen. :lol:

Op "nee!" reageren ze soms. Hangt er een beetje van af hoe dichtbij je staat. :wink:
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 921
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Hier reageren de meiden met vieren tegelijk als we de bordjes van hun "prakkie natvoer" pakken. Bij andere bordjes reageren ze niet maar het geluid van die bewuste bordjes doet echt wonderen (soms erg handig :eangel: ). Het rammelen van de snoepjespot herkennen ze meteen als 'Yessssssssssss.......... snoepies' en als ik tegen Baja 's avonds zeg: 'kom we gaan naar bed", rent ze meteen naar boven.

Het valt me op dat veel poezels erg op eten reageren :razz: .
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
naomie120
Lynx
Lynx
Berichten: 157
Lid geworden op: 11 aug 2004 12:38
Locatie: amsterdam

Bericht door naomie120 »

Puk heeft wel wat links:

Sleutelgerinkel rond 18.00 uur voor de deur: dat ben ik die mijn fiets op slot zet, dus tegen het raam aan wrijven met kop en lichaam=eten!

Meer lokmethoden:
- Met een belachelijk hoog stemmetje "PukkiePukkie" roepen...
- Met het voerbakje rammelen, werkt tot ongeveer 5 tuinen ver!
- De koelkast deur openen (soms een sport om het zo snel mogelijk te doen; als Puk bij de koelkast aankomt, zelf alweer op de bank liggen)
- Met de rammelmuis schudden,! Nu hebben we ook het geluidje van de plastic kerstboomslinger, overblijfseltje van de feestdagen...

Verdere links? Tuin=spelen, regen=zo hard mogelijk door het kattenluik naar binnen rennen, bad=gevaarlijk want nat...maar wel interessant (zeker als er schuim in zit)!
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1759
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

's Morgens als ik opsta betekent dat voor Buffy haar schoteltje kattenmelk. Als ik dus naar beneden ga volgt ze me op de voet.
En 's avonds als ik naar bed ga is dat voor haar het speelkwartiertje. :grin:
Ben ik niet altijd blij mee maar ik heb het 'r zelf aangeleerd. :???:

Missy rent altijd naar de keuken als ik zeg eten of snoepje.
De andere 2 horen het gerommel in de keuken en weten dan ook wel genoeg.

Ze herkennen het geluid van onze auto, dus Redney zit op de vensterbank zodra we aan het parkeren zijn en Miss en Buffy in de gang. Buffy meer omdat ze Red en Miss in beweging ziet. :grin: Die is nog te jong om dat te begrijpen.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
alma
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 01 dec 2004 21:14
Locatie: Heerlen

Bericht door alma »

Als ik naar de keuken loop en de la van de kast open maak waar
de brokjes en het blikvoer in staan heb ik zowel de poezen als
de hond achter me staan.Als ik het s´avonds tegen bedtijd opsta
en ik zeg " kom miemels we gaan naar bed " lopen ze achter elkaar
de kamer uit.Best grappig.
Alma :smile:
De poezen,Ashley,Shanna,Pearley,Zenith,
Cosmo en Griffin en Landseer E.C.T. Caya
Gebruikersavatar
miekje
Lynx
Lynx
Berichten: 100
Lid geworden op: 07 sep 2004 13:49
Locatie: Almelo
Contacteer:

Bericht door miekje »

Als je op de bank zit en je klopt op je borst, dan heb je binnen een paar seconden Norris bovenop je.

Als je het licht van de badkamer aan doet of de deur openzet, zit Norris als eerste binnen voor de wasbak net zo lang te wachten tot je hem optilt, in de wasbak zet en de kraan opendoet.

Wat ik echt helemaal geweldig vind is het volgende. Ook al zit Norris aan de andere kant van de woonkamer. Ik hoef maar het minste of geringste geluidje met zijn bakje te maken of hij staat binnen 5 seconden naast je.

Norris krijgt eerst voer in zijn bakje en daarna Luna. Dat weet ze precies. Als er voer uit de kast komt zitten ze samen bij Norris' bakje. Als ik het in zijn bakje doe, rent Luna al naar die van haar om me dan op te wachten.

Het geluid van de wekker levert zeker te weten iedere morgen gemauw aan de deur op :)

Schudden met het kitbitdoosje... 2 mauwende katjes aan je voeten.
:pdtmat: Gone with the wind
Gebruikersavatar
6-2love
Lynx
Lynx
Berichten: 152
Lid geworden op: 30 aug 2003 10:13
Locatie: Rotterdam

Bericht door 6-2love »

Bij ons zijn de bekende geluiden zoals het opentrekken van een blikje en het opendoen van de voeremmer AANVALLUH!!!!!!-signalen.

Verder komen ze wanneer we spssspssspssspss geluid maken (sorry kan het niet beter omschrijven :geenidee:)

Solo rent als een gek naar de slaapkamer wanneer de gangkast open gaat omdat de stofzuiger daar staat.

Willie likt/kust wanneer je je duim opsteekt voor zijn koppie

Wanneer ik naar bed ga volgt Biggles binnen 5 minuten wanneer het bed is opgewarmd.
Groetjes Lida
Solo, Willie, Bloempie, Liesje, Biggles en Nina

Liefde is.....het spinnen van een kat
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3044
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Is de Don dan daar? Dan komt Madonna
Maauw mauw, dan reageert Tijger.
Op fluiten reageren ze bijna allemaal en er zal mij vast wel meer te binnen schieten.
Wies trappelt op mijn bed als ik mij omdraai.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1759
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Ze reageren alle 3 hier tegenwoordig als de wekker gaat. :???:
Eerst komt Buffy de kamer in rennen, want die weet, het vrouwtje komt uit bed, tijd voor kattenmelk. :grin:
Ze blijft dus ook om me heen draaien tot ze het heeft. Die andere 2 komen naar haar de kamer in omdat ze weten dat het voor ons tijd is om op te staan en Redney krijgt ook wat kattenmelk, Missy moet dat niet dus die krijgt een snoepje.
Link -> wekker = lekkers. :-P
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
dustyfan
Huiskat
Huiskat
Berichten: 34
Lid geworden op: 14 sep 2004 20:11
Locatie: Tilburg

Bericht door dustyfan »

Minoes, zij herkent het geluid van de auto uit alle honderden auto's die bij ons voorbij razen en zit dan onmiddellijk op de vensterbank... En daarbij maakt het niks uit welke tijd van de dag of nacht het is.
Personeel van Keesje, Minoes en... Hoe zal ze gaan heten?
Gesloten