Welke links leggen jullie katten?

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gebruikersavatar
Vanessa
Huiskat
Huiskat
Berichten: 98
Lid geworden op: 23 okt 2003 16:24
Locatie: Lelystad

Bericht door Vanessa »

Dat heeft de hond van mijn ouders ook. Die hoort de auto van mijn pa al voordat wij hem horen. Grappig.

Mijn katten hebben sinds de verhuizing nieuwe links gelegd. Ze wisten binnen een dag wie waar te eten kreeg. En als ik 's avonds naar boven ga om te slapen, zeg ik tegen ze "Ga maar vast naar boven, ik kom zo). Voorheen (in de flat) was dat "Ga maar naar de gang".

Wat zijn al die beesten toch slim, he?
I think I'd be a pretty decent cat. I've been around them enough to know what the rule of being a cat is: WHEN ALL ELSE FAILS...WASH! (Neil Gaiman)
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 338
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Bericht door freija »

Als ik stoffer en blik uithaal dan weet pitou dat ik haar bak ga verversen,

De kast waar de brokjes staan kent ze ook heel goed en het geluid van het zakje snoepjes ook.

Vorige week kocht ik een snoepbal voor haar (zo'n bal met gaatjes en het snoepje kan maar uit één gaatje vallen), na een week weet ze perfect uit welk gaatje het snoepje kan komen en rolt ze hem heel zachtjes en voorzichtig om zodat ze heel snel bij 't snoepje kan komen.

Met een heel belachelijk hoog stemmete "en waar is het balletje" kirren, doet haar haar balletje op je schoot brengen.

Als ik een handdoek op tafel leg weet ze dat ik haar ga kammen en ik hoef maar heel even met m'n hooft een "kom-dan" beweging te maken en ze ligt voor de rest van de avond bij ons in de zetel/bed.

Wat zijn ze toch slim hé, die poezels.

Freija
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
Gebruikersavatar
Princess
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 12 mei 2004 21:09
Locatie: Groesbeek

Bericht door Princess »

Moortje en Joey reageren (meer Moor) op de koelkastdeur. (openen en als ik er alleen naar toeloop)

's ochtend op de wekker. (miaaaaaaauw)

Moortje reageert heel erg op "Ga je mee" voor de hond, dan wil hij ook mee.

Op hun namen reageren ze super

en als ik weg ben geweest op het geluid van de auto. dan komen z emeteen naar de deur gesprint. (bij ons mam doen ze dat niet! :lol: )

Oh ja, op "Naar de ren" reageren ze ook heeeel erg goed!!!!

En het gescharrel van de hamster ..... :roll:
And when you reach the scene of crime Moor & Joey are not there...!
Gebruikersavatar
6-2love
Lynx
Lynx
Berichten: 152
Lid geworden op: 30 aug 2003 10:13
Locatie: Rotterdam

Bericht door 6-2love »

Ik heb een nieuwe ondekt

Wanneer ik 's avonds de computer afsluit rennen de katten al naar de keueken voor hun laatse maaltijd van de dag 8-)
Groetjes Lida
Solo, Willie, Bloempie, Liesje, Biggles en Nina

Liefde is.....het spinnen van een kat
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1271
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

6-2love schreef:Ik heb een nieuwe ondekt

Wanneer ik 's avonds de computer afsluit rennen de katten al naar de keueken voor hun laatse maaltijd van de dag 8-)
ja daar reageren ze bij mij ook op! Zodra ik mijn computer uitdoe springen alle katten op om al bij hun eigen voerbakje te gaan staan (Xandor en Quinto) of bij de deur te wachten tot ze mee mogen naar de slaapkamer (Yoran en Zody)
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
sam
Poema
Poema
Berichten: 212
Lid geworden op: 04 mar 2003 15:23
Locatie: Leiden

Bericht door sam »

Zodra wij 's avonds onze tanden poetsen (een electrische tandenborstel, dus die horen ze goed), dan duikt Sam onder het bed. Ze moeten 's avonds namelijk naar boven en mogen niet in de slaapkamer blijven. Dat vindt Sam ongezellig, dus dan verstopt hij zich onder het bed. 8-)
Maar dan lopen we even de woonkamer in en omdat hij zo nieuwsgierig is, huppelt hij daar al snel achteraan. Tja en dan is hij weer makkelijk te pakken. :lol:

Sushi rent gewoon uit zichzelf naar boven omdat hij weet dat hij daar wat lekkers krijgt.
Live your dreams (except that one about being eaten by a giant spider) :pdtpauk:
Gebruikersavatar
Ushi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 feb 2005 19:30
Locatie: Numansdorp

Bericht door Ushi »

Geluid van de Auto= Baasjes komen eraan!!
Het geluid dat wij Omdraaien in bed = Mauwen voor de deur want dan mogen we naar binnen!!
Kattenbox onder het aanrecht = zakje nat voer
Gangdeur open (rinkelen van de tuigjes) = we mogen naar buiten
Geluid van laserlampje (zit zo een ringentje aan) = als een gek door de kamer rennen op zoek naar dat rode stipje :lol:
Stofzuiger = voor de deur gaan zitten , dan mogen we in de gang
Baasjes gaan tanden poetsen = gauw naar boven om op de slaapkamer te spelen

Zo kan ik nog wel even doorgaan , ze reageren eigenlijk op zoveel dingen. Katten zijn echt wel slim!! ;-)
Groetjes Ushi , Rebel en Flo !!! ;-)
Gebruikersavatar
Loontje
Poema
Poema
Berichten: 394
Lid geworden op: 11 jun 2004 19:48
Locatie: Hoorn

Bericht door Loontje »

Als wij de lichten uit doen 's avonds, vliegt Lady heel hard door de kamer omdat ze niet mee naar boven wil :lol:
Groetjes,
Ilona

En een dikke knuf van Lady, Lana, Rosie en Kyra :grin:
Gebruikersavatar
Angie
Lynx
Lynx
Berichten: 176
Lid geworden op: 18 sep 2003 21:39
Locatie: Oost-Vlaanderen (België)

Bericht door Angie »

Mexx staat al aan de achterdeur te wachten als ik met sleutels afom. Dan moet hij zijn kattenluikje niet door 8-) (luierik :lol:).

Als ik het weggetje opga achter onze tuintjes, gaat hij al naar m'n moeder haar poortje, want meestal ga ik wel eens daar heen :ewhistle:.

Goya komt tegen m'n benen staan als ik ga knippen met een schaar. Ik knip m'n vlees in stukjes bij sommige gerechten.

Het blik openmaken van het natvoer staat gelijk met een spurtje naar de keuken.

Als ik 's morgens opsta dan komt Mexx meestal de badkamer binnen net als ik op de toilet zit. Dan komt hij van buiten binnengelopen.

Als we thuiskomen en Mexx ligt op de zetel, dan strekt hij zich helemaal uit en het lijkt dat hij dan elke keer de high-five wil geven 8-).

Zoals je dus ziet, is Goya nogal een rustig type, maar die heeft ook wel zijn dingen,maar bij Mexx vallen ze heel goed op.
Groetjes Angie ;-)
Piekeren neemt zorgen voor morgen niet weg, het neemt alleen je krachten weg v vandaag.
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1759
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Zo'n balletje heb ik ook Freija. Alleen Missy is de enige die 'm snapt. :grin:
Ze rolt 'm heeeel voorzichtig om tot er een snoepje uitvalt of wacht tot Redney er eindelijk eentje uitheeft en kaapt het onder zn neus weg. :grin:

Buffy weet precies wanneer ik naar bed ga, zonder dat ik wat hoef te zeggen rent ze me al vooruit en gaat op bed zitten wachten want het is dan altijd ffkes speelhalfuurtje voor haar.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Loontje
Poema
Poema
Berichten: 394
Lid geworden op: 11 jun 2004 19:48
Locatie: Hoorn

Bericht door Loontje »

Lana heeft een favoriet blauw touwtje.

Die leg ik altijd in de la van mijn nachtkastje, anders mauwt ze me 's nachts gerust wakker om met haar te spelen :shock:

Maar zodra we naar bed gaan, probeert ze die la op te maken.
Omdat ze weet dat ik dan even met haar speel :lol:
Groetjes,
Ilona

En een dikke knuf van Lady, Lana, Rosie en Kyra :grin:
Resora
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 aug 2004 23:26
Locatie: Gent

Bericht door Resora »

Als we 's avonds de afwas doen komt Josefientje al binnen: na de afwas krijgen ze eten...
We moeten heel voorzichtig glazen schaaltjes wegzetten of er komen vier katten jengelen om kattenmelk.
De belletjes 's ochtends (aan veiligheidsriempjes...): begin van de dag: ze mogen buiten!!!!!
Gaat het gordijn aan de keukendeur dicht, dan weten ze dat ze niet meer moeten zeuren: ze gaan niet meer buiten.
Als om 13.00u de opvangkindjes in bed liggen weet Wacka dat het haar knuffelkwartiertje is, en dat laat ze zich zelfs door bezoek niet afnemen...
Het woord: "kammen" uitspreken en Mops verstopt zich: die houdt daar niet zo van.
En heel bizar, maar het lukt haast altijd: als ik aan Wacka zeg: om half zeven thuis, zit ze om 18.25u voor de deur... En als ik Josephine opdraag om 1 van haar dochters ( ze heeft er drie) te zoeken, komt ze meestal met de juiste thuis. Die bijt ze in de billen tot ze binnen is...
Ik sta soms versteld over wat ze allemaal lijken te snappen.
Laatst gewijzigd door Resora op 22 apr 2005 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Anonymous

Re: Welke links leggen jullie katten?

Bericht door Anonymous »

mickey schreef:De meeste katten leggen natuurlijk de link keuken=eten, maar hebben jullie katten nog andere?

Als je naar Simba wijst, komt hij je vinger kopjes geven.
En Mickey geeft je kin kopjes als je een "kusgeluid" maakt.
Heeft niet direct iets met het topic te maken maar mijn katten heten Mickie en Simba! Toevallig!!

Ff weer ontopic dan: ik zeg altijd met een hoge stem "DIE?" en dan weten ze dat ze wat lekkers krijgen. Verder is een hand genoeg om koppies te krijgen van Simba en soms kan je je hand laten zien en dan doen ze niks, maar als je dan zegt: "KOPPIE?" dan geven ze pas een koppie (koppie op commando 8-) )
Ook weten ze wat "BUITEN" betekent. Dat ze naar buiten mogen dus.
En als we weer aan komen rijden met de auto herkennen ze volgens mij de motor. Want dan zijn ze als de kippen bij je.
Ik heb dus gewoon slimme, afgerichte katten 8-) :twisted:

Overigens weten ze dat de keuken verboden terrein is voor ze. Daar durven ze echt niet in hoor (wat een plantenspuit al niet kan verrichten).
Gebruikersavatar
blauwzwart
Huiskat
Huiskat
Berichten: 46
Lid geworden op: 09 dec 2004 15:52
Locatie: Belgie

Bericht door blauwzwart »

Wat ik heel leuk vind aan Summer is het feit dat ze haar naam kent, ookal zit ze 20 huizen verder te spelen, als ik haar s avonds roep dan komt ze altijd afgerend. Ze weet dat ze na 22u niet meer buiten mag en dat ze moet gaan slapen 8-)
Het leuke is ook als ik in de zetel zit en Summer heeft zin in wat buiten lopen dan komt ze dit tegen mij zeggen, ze gaat voor de zetel zitten, miauwt, loopt nr de deur (heb ik dit nog nie door, dan komt ze terug, miauwt opnieuw en kijkt me aan, kom toch mee,...) dan kan ik haar buiten laten, best grappig! :grin:
Summer heeft er een zusje bij: Kitty!!!
Gebruikersavatar
ingelke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 23 feb 2005 15:26
Locatie: Zuid-Limburg

Bericht door ingelke »

mijn katten hebben ook allemaal van die ritueeltjes....
leuk om te lezen waar anderen katten allemaal op reageren!

mijn katten hebben 's ochtends zo'n ritueeltje...
als ze vinden dat ik te lang slaap, komen ze zo lang spinnend op mijn buik staan totdat ik opsta. mocht dat niet werken, dan gaan ze wel ergens in de buurt van mijn blaas staan, dan moet ik wel opstaan.
dan loop ik richting de badkamer en moet ik oppassen dat ik niet ondersteboven wordt gelopen.... ze gaan altijd mee en willen water uit de kraan drinken... maffe beesten
daarna rennen ze nog sneller naar de voerbakjes, want daarna komt het eten....

nicky reageert heel goed op haar naam en als je haar lievelingsspeeltje weggooit komt ze het heel trots terugbrengen....
suus heeft niet veel van zo'n dingetjes....ze is vooral een slaapkop. maar als je 'sjatteke' zegt, dan laat ze zich omvallen en wil op haar buik gekriebelt worden.....

ze hebben vast nog veel meer, maar op mijn vroege, vrije dag kan ik ff niet meer verzinnen.....
Gesloten