Katten in de winter

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gebruikersavatar
Angie
Lynx
Lynx
Berichten: 176
Lid geworden op: 18 sep 2003 21:39
Locatie: Oost-Vlaanderen (België)

Bericht door Angie »

Haha, ja sokje, het lijkt dan alsof ze het ervoor doen. Om een mooi plaatje te zijn :grin:.

Ik merk dat de katten hier ook liever op een warm plekje liggen. Al is het een warm dekentje ofzo of lekker voor de kachel. Maar op tijd gaat de kleinste languit liggen ergens op een koude tegel ver weg van de kachel :lol:.
Groetjes Angie ;-)
Piekeren neemt zorgen voor morgen niet weg, het neemt alleen je krachten weg v vandaag.
Gebruikersavatar
Petra5
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 05 jan 2003 12:42
Locatie: Beets (Nh)

Bericht door Petra5 »

Wij hebben vloerverwarming (als hoofdverwarming) die we pas deze week weer aangezet hebben, en dan blijft die ook de hele winter op een lage stand staan omdat het best wel even duurt voordat dat opgewarmt is en het inderdaad goedkoper is dan af laten koelen en steeds weer opwarmen.
Mijn vriend is c.v. monteur en die heeft dat inderdaad berekent.
Wij hebben een vrij warm huis dus echt hoog hoeft de verwarming niet.
De katten vinden het heerlijk op zo'n lauwwarme tegel liggen.

Groetjes Petra
De kat eet graag vis, maar ze heeft er geen natte pootjes voor over. (13e- eeuws spreekwoord)
Gebruikersavatar
dj_white
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 okt 2003 10:35
Locatie: Poperinge (B)
Contacteer:

Bericht door dj_white »

Als ik hier de verwarming aan zet gaan ze er alletwee parmantig voor staan met hun ogen dicht alsof ze net uit de sneeuw komen en weer moeten opwarmen.
:wink: Ik laat hem nu lekker aan staan voor mijn beestjes, wij hebben het ook graag warm dus laat ik mijn lievelingen ook geen kou lijden
Cats are smarter than dogs. You can't get eight cats to pull a sled through snow
Gebruikersavatar
Brenda And The Cats
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 21 sep 2004 21:17
Locatie: Utrecht

Bericht door Brenda And The Cats »

Ik heb (ook met dit weer) altijd het raam open staan, ook 's nachts.
Merk ook niet dat mijn katten er last van hebben ofzo, ze klimmen op debank of op mijn bed.
's nachts gaan ze zowiezo lekker tegen mij aan liggen, prrrr prrrr, wil ook een katje zijn!!
Brenda, Diesel & Roxy

**Fotoboek is online, Diesel & Roxy's Place**
Gebruikersavatar
Monique
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 aug 2004 15:18
Locatie: Assen

Bericht door Monique »

Mijn katjes slapen op en fleece kleed, lekker warm. Ik leg het kleed van de winter op een plekje neer waar het niet echt tocht. Ik vind het nl zonde om zomaar de verwarming aan te doen.
Mensen die niet van katten houden zijn vast in hun vorig leven een rat geweest
Maxximus
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 jan 2005 13:28

Bericht door Maxximus »

Bij ons wordt een graad of 9 a 10 s'ochtends(wonen in een oude slecht geisoleerde boerderij) maar is dit te koud voor kitten??
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 573
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Dat is wel erg koud voor een jong kitten, Maxximus.
De eerste tijd zou ik hem dan bij jullie op de slaapkamer laten zodat hij lekker dicht tegen jullie aan kan kruipen. Als ze wat ouder zijn, kunnen ze wel beter tegen de kou, maar dan moeten ze nog steeds wel warme en beschutte plekjes hebben.
Gebruikersavatar
ann22
Huiskat
Huiskat
Berichten: 21
Lid geworden op: 04 jan 2005 13:21
Locatie: 's Gravendeel

Bericht door ann22 »

toch snap ik katten vaak niet helemaal. Heb ik allerlei lekkere warme plekjes in huis voor ze zoals een fleecemandje etc. Gaan ze boven voor het enkele glas liggen slapen (waar 's nachts de ijssterren op staan als het vriest buiten!) :pdtht:
Ook ligt Dikkie Dik graag op de grond, terwijl ik met pantoffels rond loopt omdat onze houten vloer koud optrekt.
Dusse ik doe niet zo heel veel moeite meer om warme plekjes te maken, ze zoeken toch zelf wel hun favoriete snurkplaats uit !
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 454
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Precies! Hier doen ze het ook hoor! Hebben we lekker zachte mandjes op de overloop staan, gaan ze gerust beneden in de koude hal liggen slapen. Je kunt ze toch niet dwingen!
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1271
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Maxximus schreef:Bij ons wordt een graad of 9 a 10 s'ochtends(wonen in een oude slecht geisoleerde boerderij) maar is dit te koud voor kitten??
Als ze geen warm plekje hebben om te schuilen wel ja. Tenminste ik heb aan Quinto, Yoran en Zody heel duidelijk gemerkt dat ze het 's nachts koud hadden en zaten te rillen terwijl het bij ons toch niet kouder dan 15 graden geweest zal zijn. Maar zij konden lekker bij ons onder de dekens kruipen en deden dat dus ook. Zolang ze een dergelijk plekje hebben kan het wel. Leg anders een kruik onder een deken neer waar hij/zij dan op kan liggen.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 921
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Ik denk dat onze meiden helemaal verpest zijn :???: . Hier komt de verwarming niet lager dan 18 graden en ze vinden het volgens mij heerlijk.
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
alma
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 01 dec 2004 21:14
Locatie: Heerlen

Bericht door alma »

Hier hebben ze verschillende warme plekjes waar ze kunnen liggen,
er lopen verwarmingsbuizen onder de keukenvloer door en daar ligt
een éénpersoons dekbed op en we hebben ook een mandje aan de verwarming waar ze graag op liggen.en de krabpaal staat ook lekker warm. Onze hond is ook groot en daar gaan ze ook wel tegenaan liggen.
Alma
De poezen,Ashley,Shanna,Pearley,Zenith,
Cosmo en Griffin en Landseer E.C.T. Caya
Maxximus
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 jan 2005 13:28

Bericht door Maxximus »

Dus een warme deken moet het doen voor ze.


in bed is geen optie want dan vlieg zij overal heen.
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1759
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Fleece vinde onze katten hier heerlijk om op te liggen. ;-)

Die ook verziekt zijn dan, want hier komt de verwarming in de koude maanden ook nooit onder de 18 graden.
Ik wist trouwens niet dat het goedkoper is als je constant dezelfde temperatuur aanhoud. Zal het is voorleggen aan de heer des huizes. :-P
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Loontje
Poema
Poema
Berichten: 394
Lid geworden op: 11 jun 2004 19:48
Locatie: Hoorn

Bericht door Loontje »

Wij zetten de verwarming op 16 graden als we niet thuis zijn, of als we gaan slapen. Ik heb nooit gemerkt dat Lady en Lana dat te koud vinden.

Ze kunnen altijd op onze slaapkamer. En dus lekker onder het dekbed kruipen of in hun mandje. Ik bedoel dus: ze hebben echt zat warme plekjes :grin:
Groetjes,
Ilona

En een dikke knuf van Lady, Lana, Rosie en Kyra :grin:
Plaats reactie