Kat buren

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Cvd
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 jun 2023 12:37

Kat buren

Bericht door Cvd »

Hey allemaal,

Sinds kort komt de kat van de buren regelmatig bij mij zitten. Ik als kattenliefhebster vind dit natuurlijk fantastisch. Ik merkte echter enkel medische problemen op. De kat heeft vuile oortjes, ze laat bloedvlekken achter als ze gaat zitten, haar tepeltjes zien er niet zo mooi uit en ze heeft een afgebroken tandje. Ook is ze niet gesteriliseerd en geregistreerd of gechipt en heeft nog nooit een vaccinatie gekregen. Ik heb de buren hierover aangesproken en dan zeggen ze wel dat ze met het dier naar de dierenarts zullen gaan, maar dit doen ze dus niet. Ze kijken helemaal niet om naar het beestje aangezien ze hier bijna een hele week heeft gezeten en ze er niet 1x achter gevraagd hebben. Mijn buren hebben zelf 5 kinderen waarvan er 1’tje nog maar enkele maanden geleden geboren is dus de kat ervaart volgens mij ook heel veel stress en komt daarom liever bij mij zitten. Ik weet niet goed wat ik met het beestje moet aanvangen. Ik heb plaats om het zelf te houden, want heb geen andere huisdieren en ben alleen, maar ik wil ook niet dat de buren denken dat ik hun kat wil stelen. Vind het erg zielig dat ze medisch niet in orde is. Is een hele lieve, aanhankelijke poes.
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1684
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Kat buren

Bericht door Asse-Poes »

Je kan met de buren overleggen of ze hun poes aan jou willen afstaan.
Als je het dan ook voor hun aantrekkelijk laat klinken (ze hebben het al zo druk met de kinderen, poes heeft medische zorg nodig, dus kost een hoop geld), heb je grote kans dat ze denken: mooi daar zijn we van af.

Realiseer je wel dat deze lieve poes dan jou (veel) geld gaat kosten.

Succes! Ik hoop dat het lukt!
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Cvd
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 jun 2023 12:37

Re: Kat buren

Bericht door Cvd »

Asse-Poes schreef: 02 jun 2023 14:07 Je kan met de buren overleggen of ze hun poes aan jou willen afstaan.
Als je het dan ook voor hun aantrekkelijk laat klinken (ze hebben het al zo druk met de kinderen, poes heeft medische zorg nodig, dus kost een hoop geld), heb je grote kans dat ze denken: mooi daar zijn we van af.

Realiseer je wel dat deze lieve poes dan jou (veel) geld gaat kosten.

Succes! Ik hoop dat het lukt!
Ik heb dit enkele maanden geleden al eens voorzichtig aangekaart omdat ze toen ook al heel de tijd buiten liep en er hier auto’s rijden die zich niet aan de snelheid houden, maar toen werd er gezegd dat het erg zou zijn voor de kinderen.
Ik begrijp dat dit wat geld gaat kosten moest ik deze lieverd hier houden, maar onze stad geeft subsidies om katten aan een laag prijsje te laten steriliseren of castreren. Mijn zus wil trouwens mee delen in de kosten want zij vindt dit ook een hele zielige situatie en we zijn verzot op katten.
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1684
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Kat buren

Bericht door Asse-Poes »

Dan kan je het nog over een andere boeg gooien: poes laten kiezen 😀
De poes dagelijks eten geven en veel aandacht geven.
Poes zal dan nog vaker bij je komen en zal zelf waarschijnlijk bij jou blijven en niet meer naar de buren gaan.
Kinderen kicken dan vanzelf af.

en over een paar weken weer voorstellen dat poes bij jou blijft wonen.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Cvd
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 jun 2023 12:37

Re: Kat buren

Bericht door Cvd »

Asse-Poes schreef: 02 jun 2023 14:25 Dan kan je het nog over een andere boeg gooien: poes laten kiezen 😀
De poes dagelijks eten geven en veel aandacht geven.
Poes zal dan nog vaker bij je komen en zal zelf waarschijnlijk bij jou blijven en niet meer naar de buren gaan.
Kinderen kicken dan vanzelf af.

en over een paar weken weer voorstellen dat poes bij jou blijft wonen.
Dit is nu eigenlijk al het geval. Ze heeft hier, buiten vorige nacht, 4 dagen en nachten gezeten.
Het probleem is gewoon dat ze dringend naar een dierenarts moet en ik wil dit niet betalen als zij de kat dan gewoon terug komen vragen. Maar zelf kijken ze niet ongerust te zijn over de gezondheid van het beestje. Want eigenlijk had ze ook een zusje maar die is bij hun vorige verhuis gaan lopen. Hebben ze volgens mij ook niet echt achter gezocht.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7657
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kat buren

Bericht door Rik »

Cvd schreef: 02 jun 2023 14:15 Ik begrijp dat dit wat geld gaat kosten moest ik deze lieverd hier houden, maar onze stad geeft subsidies om katten aan een laag prijsje te laten steriliseren of castreren.
Hou dan ook gelijk rekening met een paar duizend euro extra voor baarmoederontsteking en/of melkkliertumoren en een flinke gebitssanering, gezien je andere uitspraken:
Cvd schreef: 02 jun 2023 12:48 De kat heeft vuile oortjes, ze laat bloedvlekken achter als ze gaat zitten, haar tepeltjes zien er niet zo mooi uit en ze heeft een afgebroken tandje.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5135
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Kat buren

Bericht door Synemios »

Als die kat er zo slecht aan toe is dan zou ik 144 bellen en je zus ook laten bellen.
Belangrijkste is dat er snel medische zorg geboden wordt.
Kan anoniem, de buren denken niet aan het welzijn van de kat, maar alleen aan hoe zielig het voor de kinderen is.

Fijn dat jij je wel naar de kat om kijkt.

https://www.dierendokters.com/dieren/sp ... nambulance
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Cvd
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 jun 2023 12:37

Re: Kat buren

Bericht door Cvd »

Synemios schreef: 02 jun 2023 14:54 Als die kat er zo slecht aan toe is dan zou ik 144 bellen en je zus ook laten bellen.
Belangrijkste is dat er snel medische zorg geboden wordt.
Kan anoniem, de buren denken niet aan het welzijn van de kat, maar alleen aan hoe zielig het voor de kinderen is.

Fijn dat jij je wel naar de kat om kijkt.

https://www.dierendokters.com/dieren/sp ... nambulance
Ik wil niet dat het beestje naar een asiel gebracht wordt. En moest er nu iemand bij de buren aan de deur staan ivm hun kat zullen we snel doorhebben dat ik diegene ben die ervoor heeft gebeld. Aangezien ik de enige ben die hun al heeft aangesproken hierover.
Cvd
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 jun 2023 12:37

Re: Kat buren

Bericht door Cvd »

Rik schreef: 02 jun 2023 14:39 Hou dan ook gelijk rekening met een paar duizend euro extra voor baarmoederontsteking en/of melkkliertumoren en een flinke gebitssanering, gezien je andere uitspraken:
Dat weet je toch niet zeker. En ik kan het beestje niet gewoon buiten laten zitten, jankend voor mijn raam en zien hoe het misschien heel ziek zou worden.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5135
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Kat buren

Bericht door Synemios »

Dan zit er maar 1 ding op, die kat naar een dierenarts brengen, want afwachten tot de buren eindelijk eens iets gaan doen of de kat aan jou gaan overdragen is niet in het belang van de kat.

Belang van de kat zou op 1 moeten staan.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7657
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kat buren

Bericht door Rik »

Cvd schreef: 02 jun 2023 15:03 Dat weet je toch niet zeker. En ik kan het beestje niet gewoon buiten laten zitten, jankend voor mijn raam en zien hoe het misschien heel ziek zou worden.
Ik weet dat inderdaad niet zeker. Ik bedoelde alleen maar dat je er wel rekening mee zou moeten houden.
Het gaat hier niet alleen om een castratie en chip.
Dat begrijp ik in ieder geval uit jouw omschrijving.

Ook zeg ik niet dat je dan maar niets moet doen.... maar je moet je wel voorbereiden op meer.

Het is wel zo dat zolang je niet de 'bevoegdheid' hebt over de kat, je ook geen beslissingen kunt nemen.
Je kunt zelf wel met hem naar de dierenarts e.d.
Cvd schreef: 02 jun 2023 14:33 Het probleem is gewoon dat ze dringend naar een dierenarts moet en ik wil dit niet betalen als zij de kat dan gewoon terug komen vragen.
Dat bedoel ik dus.

Keuze is dus
- 144 bellen en melden
- zelf mee naar de dierenarts met het risico dat je er toch weer niets over te zeggen hebt en ze hem terugvragen
- zelf naar het asiel brengen als 'gevonden'. (hij is niet gechipt) Maar dan wordt er wel voor gezorgd en schudt de buren misschien wakker. (en iedereen kan de kat naar het asiel gebracht hebben, zeker als hij in slechte conditie is)
- toch nog weer met ze in discussie gaan over overname

Meer kunnen wij er denk ik ook niet van maken.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Cvd
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 jun 2023 12:37

Re: Kat buren

Bericht door Cvd »

Synemios schreef: 02 jun 2023 15:17 Dan zit er maar 1 ding op, die kat naar een dierenarts brengen, want afwachten tot de buren eindelijk eens iets gaan doen of de kat aan jou gaan overdragen is niet in het belang van de kat.

Belang van de kat zou op 1 moeten staan.
Dat vind ik ook. Maar ik wil gewoon geen ruzie met de buren want het zijn niet zo’n normale mensen. Ze zijn niet op hun mond gevallen en durven wel eens vechten als het moet. Dat hoor ik toch uit hun verhalen.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5135
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Kat buren

Bericht door Synemios »

Zijn er geen andere buurtbewoners die dit zien of zijn ze allemaal bang?
Wij regelen dit soort dingen onderling via een buurtapp.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Cvd
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 jun 2023 12:37

Re: Kat buren

Bericht door Cvd »

Synemios schreef: 02 jun 2023 15:45 Zijn er geen andere buurtbewoners die dit zien of zijn ze allemaal bang?
Wij regelen dit soort dingen onderling via een buurtapp.
De andere buren gaan hier niet echt op letten. We hebben hier net echt een hechte band.
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1684
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Kat buren

Bericht door Asse-Poes »

Begin eens met 144 te bellen om te overleggen wat je het beste kan doen.
(Ik neem tenminste aan dat je in NL woont)

De 3e optie die Rik aangaf, is het beste voor de kat.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Plaats reactie