Kat buren

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Cvd
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 jun 2023 12:37

Re: Kat buren

Bericht door Cvd »

Asse-Poes schreef: 02 jun 2023 16:12 Begin eens met 144 te bellen om te overleggen wat je het beste kan doen.
(Ik neem tenminste aan dat je in NL woont)

De 3e optie die Rik aangaf, is het beste voor de kat.
Nee, ik woon in België.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Kat buren

Bericht door Synemios »

Cvd schreef: 02 jun 2023 16:01 De andere buren gaan hier niet echt op letten. We hebben hier net echt een hechte band.
Jammer,
Wij hebben hier ook geen hechte band en dat dacht ik ook dat niemand er op zou letten, maar er waren er meer mee bezig dan ik dacht.

Ik zou in ieder geval eens overleggen met een soortgelijke instantie als 144 in Belgie.
, misschien hebben die nog ideeën , jij wilt niet dat zij naar een asiel gaat maar daar is deze kat wel beter af als ze hem niet af willen staan, dan nu het geval is.
Misschien dan ook meteen testen op FIV/FELV.
Ze zijn nog strafbaar ook, want castreren en chippen is verplicht in Belgie.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Cvd
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 jun 2023 12:37

Re: Kat buren

Bericht door Cvd »

Synemios schreef: 02 jun 2023 16:45 Jammer,
Wij hebben hier ook geen hechte band en dat dacht ik ook dat niemand er op zou letten, maar er waren er meer mee bezig dan ik dacht.

Ik zou in ieder geval eens overleggen met een soortgelijke instantie als 144 in Belgie.
, misschien hebben die nog ideeën , jij wilt niet dat zij naar een asiel gaat maar daar is deze kat wel beter af als ze hem niet af willen staan, dan nu het geval is.
Misschien dan ook meteen testen op FIV/FELV.
Ze zijn nog strafbaar ook, want castreren en chippen is verplicht in Belgie.
Ik heb hen dit ook verteld dat het strafbaar is als de kat niet gechipt, gesteriliseerd is, maar die mensen parkeren ook constant verkeerd en betalen graag boetes dus daar trekken ze zich niks van aan. Ik zou mijn eigen kat echt nooit zo behandelen. Al mijn katten, die bij mijn ouders wonen, zijn perfect in orde en krijgen de beste zorgen.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kat buren

Bericht door nellebel »

Als je echt het beste wilt voor de kat en je wil de buren niet aangeven dan laat je de kat toch behandelen? Het beestje verblijf toch de meeste tijd bij jou. Officieel is het misschien hun kat maar hun kijken er niet naar om, de kat verblijf bij jou en gaandeweg wordt het vanzelf jouw kat. Als het nou een binnen kat is maar ze is steeds bij jou. Dan maakt het toch niet uit van wie ze officieel is. Situatie blijft net als nu


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kat buren

Bericht door nellebel »

Nog even ter aanvulling. Als de kat van jou wordt blijft ze waarschijnlijk ook nog met momenten naar de buren lopen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Cvd
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 jun 2023 12:37

Re: Kat buren

Bericht door Cvd »

nellebel schreef: 03 jun 2023 09:36 Als je echt het beste wilt voor de kat en je wil de buren niet aangeven dan laat je de kat toch behandelen? Het beestje verblijf toch de meeste tijd bij jou. Officieel is het misschien hun kat maar hun kijken er niet naar om, de kat verblijf bij jou en gaandeweg wordt het vanzelf jouw kat. Als het nou een binnen kat is maar ze is steeds bij jou. Dan maakt het toch niet uit van wie ze officieel is. Situatie blijft net als nu


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
We geven ze nog enkele dagen om te zien of ze er mee naar een dierenarts zouden gaan. Moest het mijn kat zijn zou deze nu helemaal niet buiten komen. Ze heeft geen enkele vaccinatie gehad en is niet gesteriliseerd dus eigenlijk mag deze niet buiten nu. Het is wel zo dat de buren willen verhuizen en dan zou ik het wel jammer vinden dat ik zoveel moeite doe voor deze kat en ze haar dan gewoon meenemen.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kat buren

Bericht door nellebel »

Kun je haar niet stiekem bij jou binnen houden op de dag van verhuizing? Als ze komen vragen heb je haar gewoon niet gezien


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Cvd
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 jun 2023 12:37

Re: Kat buren

Bericht door Cvd »

nellebel schreef: 03 jun 2023 15:27 Kun je haar niet stiekem bij jou binnen houden op de dag van verhuizing? Als ze komen vragen heb je haar gewoon niet gezien


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dat zijn we eigenlijk ook aan het denken. We zijn al vanalles gaan kopen voor het beestje. Is het precies ook niet gewoon om te spelen.
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1623
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Kat buren

Bericht door Asse-Poes »

nellebel schreef: 03 jun 2023 15:27 Kun je haar niet stiekem bij jou binnen houden op de dag van verhuizing? Als ze komen vragen heb je haar gewoon niet gezien

Foei Wendy :grin: , wat een goed idee! :lol:
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Kat buren

Bericht door Synemios »

nellebel schreef: 03 jun 2023 15:27 Kun je haar niet stiekem bij jou binnen houden op de dag van verhuizing? Als ze komen vragen heb je haar gewoon niet gezien


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Goed plan ;-)
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1623
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Kat buren

Bericht door Asse-Poes »

Cvd schreef: 03 jun 2023 16:54 Dat zijn we eigenlijk ook aan het denken. We zijn al vanalles gaan kopen voor het beestje. Is het precies ook niet gewoon om te spelen.

Hoe is dit nu afgelopen? Zijn de buren verhuisd en woont poes nu bij jullie?
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Cvd
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 jun 2023 12:37

Re: Kat buren

Bericht door Cvd »

De buren zijn inderdaad in oktober verhuisd en de kat is bij mij gebleven. Ik heb ze laten steriliseren en chippen na advies en bezoek van de politie en de buren hebben even met loze dreigementen aan m’n deur gestaan dat ik voor de rechter zou moeten komen enzo. Waren een paar onaangename maanden maar ik ben er van af nu :) Ze hadden ook al 3 andere katten genomen en misschien zelfs een puppy dus ze zullen haar wel niet zo erg gemist hebben.
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1623
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Kat buren

Bericht door Asse-Poes »

Wat heerlijk , zo'n happy end! :eclap:
Poes heeft haar gouden mandje en jij hebt nu legaal je eigen lieverd.

Is het ook medisch goedgekomen met Poes (naam?), oortjes, bloeding, gebit ?
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Cvd
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 jun 2023 12:37

Re: Kat buren

Bericht door Cvd »

Helaas heb ik ze vandaag voor een 2de keer moeten laten steriliseren want ze had een ontsteking gekregen aan de baarmoeder. Maar voor de rest is ze helemaal in orde.
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1623
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Kat buren

Bericht door Asse-Poes »

Oww dat is akelig! 😞
Gelukkig is de rest van haar problemen wel opgelost.
Veel beterschap voor Poes!
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Plaats reactie