Zwerfkatjes afhankelijk van mij, maar ik blijf niet voor altijd hier...

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
Gorillias
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 aug 2022 10:58

Zwerfkatjes afhankelijk van mij, maar ik blijf niet voor altijd hier...

Bericht door Gorillias »

Hoi allemaal,

Zo'n twee jaar geleden ben ik depressief geraakt en bij mijn vader in huis in de polder beland. Er waren een aantal zwerfkatten die mijn vader soms eten gaf maar verder niet echt aandacht gaf, waaronder een paar pasgeboren kittens, en ik heb me vanaf toen over de beestjes ontfermt.

Een aantal kittens is inmiddels geaddopteerd, en ik zorg nu nog voor 9 volwassen katten. Ze zijn gesterriliseerd/gecastreerd en gechipt. Het zijn allemaal buitenkatjes omdat mijn vader ze niet in huis wil, en ze zijn erg aan mij gewend maar vluchten meestal weg van andere mensen.

Nu heb ik een beetje een probleem, omdat ik zelf eigenlijk op een gegeven moment erg graag weg zou willen van hier, maar dat kan niet omdat ik de katten niet in de steek kan/wil laten.

Ik zit echt erg in de knoop daarmee. Wat zouden jullie doen in zo'n situatie?
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Zwerfkatjes afhankelijk van mij, maar ik blijf niet voor altijd hier...

Bericht door Anne »

Kan jouw vader deze taak niet van je overnemen? Je schreef dat voordat je er was hij dit ook al deed?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gorillias
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 aug 2022 10:58

Re: Zwerfkatjes afhankelijk van mij, maar ik blijf niet voor altijd hier...

Bericht door Gorillias »

Anne schreef: 24 okt 2022 10:46 Kan jouw vader deze taak niet van je overnemen? Je schreef dat voordat je er was hij dit ook al deed?
Hij gaf ze af en toe wat eten inderdaad, maar lang niet elke dag en lang niet genoeg. Hij is vaak ook dagenlang van huis. En hij vindt mij een beetje gestoord omdat ik zoveel geld uitgeef aan kattenvoer.

Hij is dus niet van plan om de zorg voor de beestjes van me over te nemen...
Cerna

Re: Zwerfkatjes afhankelijk van mij, maar ik blijf niet voor altijd hier...

Bericht door Cerna »

Weg van hier betekent ver weg? Of op redelijke afstand?
In dat laatste geval zou je toch 1x per dag kunnen voeren wanneer je vader afwezig is en wanneer jij dan ook het kattenvoer koopt is je vader - wanneer je hem lief aankijkt - misschien wel bereid om het er neer te zetten.

En je hebt van die voerbakken met een timer.
Mijn broer gebruikte die ook wanneer hij voor zijn werk een weekje weg moest. Dat is alleen geschikt voor brokjes, maar ik denk dat katten op de boerderij ook wel de nodige muizen en vogeltjes zullen vangen dus dan is dagelijks natvoer niet direct noodzakelijk.
Je zou voor meerdere katten dan wel meerdere bakken moeten hebben (wel prijzig)

Een voorbeeld:
https://www.bol.com/nl/nl/p/cat-mate-c5 ... gINevD_BwE
Gorillias
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 aug 2022 10:58

Re: Zwerfkatjes afhankelijk van mij, maar ik blijf niet voor altijd hier...

Bericht door Gorillias »

Cerna schreef: 24 okt 2022 15:26 Weg van hier betekent ver weg? Of op redelijke afstand?
Dat weet ik nog niet eerlijk gezegd. Ik ben vooral voorzichtig aan het nadenken over acceptabele mogeljkheden.
Ik zou voor mezelf eigenlijk graag héél ver weg gaan, maar met oog op de katjes ga ik waarschijnlijk op zoek naar een eigen plekje dicht in de buurt zodat ik ze zelf dagelijks kan blijven voeren.

Dank voor de tips! De beestjes krijgen nu minstens 2x per dag natvoer dus overgaan op brokken zou ik ook best lastig vinden om ze aan te doen.
Plaats reactie