Kat gaat niet van kattentrap

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
knokdekat
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jul 2022 12:01

Kat gaat niet van kattentrap

Bericht door knokdekat »

Hoi allemaal,

Een tijdje geleden ben ik met onze kat (Knok) verhuisd van een woning met een tuin naar een woning op de eerste verdieping. Daar mochten we een kattentrap plaatsen van de onderkant van ons balkon naar de schutting van de onderburen. Ik kan hier geen eigen foto bijvoegen, maar het is zoiets als op het plaatje. Hij is inmiddels wel een jaar of 9, maar in ons vorige huis sprong Knok moeite loos op de schutting en liep hij over het schuine dak van het tuinhuisje. Maar de kattentrap durft of gaat hij niet af! Hij zit wel op het plateautje aan de bovenkant en kijkt naar beneden, maar heeft nog nooit geprobeerd naar beneden te gaan (ook niet als we kattensnoepjes op de trap gooien).

Het is echt een buitenbeest en hij draait soms ook een beetje door binnen, hartstikke sneu natuurlijk. Ik vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft of tips heeft hoe we Knok naar beneden krijgen? Zelf dacht ik er nog aan om naar de onderburen te gaan en hem daar vanaf de onderkant van de trap naar boven te laten lopen, maar misschien gaat 'ie er dan vandoor...

Dankjewel alvast!!

https://pin.it/1kZjCqx
Laatst gewijzigd door knokdekat op 14 jul 2022 13:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Cerna

Re: Kat gaat niet van kattentrap

Bericht door Cerna »

Ik zou zeggen: wees blij dat hij niet durft want buiten loeren allerlei gevaren en misschien kun je het op het balkon ook wel heel gezellig maken voor Knok.

Liep hij in jullie oude huis wel de binnentrap af?
En is dit een open trap (dat kan dan wel eens het probleem zijn)?
Plaats reactie