Buurtkatten verjagen

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
KattenvrouwtjeSBBH
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 mei 2022 17:18

Buurtkatten verjagen

Bericht door KattenvrouwtjeSBBH »

Hoi allemaal,

Het klinkt als een gekke titel op een kattenforum, maar ik zit met de handen in m'n haar...

Ik heb zelf 3 binnenkatten, waarvan de moeder 2 dagen na de geboorte is overleden, poosje geprobeerd met een andere moeder (allemaal niet mijn katten), maar geen succes. Ze waren ten dode opgeschreven, dus ik heb ze in huis genomen en met de fles groot gebracht. Flinke groeiachterstand wat medische sporen na laat, maar ook zijn ze veel stress gevoeliger dan andere katten. Daarom binnenkatten, met een vast ritme en vertrouwde omgeving. Bij stress gaat de ene plassen en de andere zichzelf kapot krabben en wordt agressief naar de andere katten.

Vorig jaar verhuisd naar een mooi groot huis met grote tuin, zodat ze lekker buiten in de tuin kunnen spelen (tuin afgezet), maar 1 probleem.

De buurvrouw is de kattenlokker van de buurt met bakjes voer (neemt ook andermans katten in huis etc). Onze voordeuren zitten vlak naast elkaar, waardoor ik ook steeds vreemde katten in de voortuin heb, met als gevolg dat mijn voordeur een sproeiplaats is geworden. Naast dat ik dit al vies vindt, reageert de kat met 'plasproblemen' hier heel heftig op (medisch compleet onderzocht). Ze sproeit nu continu bij de voordeur en ramen (ook boven aan de voorzijde van het huis). Ik probeer alles dicht te houden, zodat ze het niet ziet (donker hol in huis aan het worden), maar ze ruikt het. Ik wil de katten dus heel graag uit de voortuin hebben, maar hoe?

Ik heb citroen, koffie, azijn, kattenschrik etc geprobeerd. Ik weet het even niet meer. Wie heeft er nog tips?
Cerna

Re: Buurtkatten verjagen

Bericht door Cerna »

Is het niet mogelijk om je probleem aan de buurvrouw voor te leggen zodat zij stopt met katten te lokken?
Je kunt toch moeilijk je voortuin ook helemaal afschermen (ik denk ook niet dat dat mag).
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Buurtkatten verjagen

Bericht door Anne »

En anders de wijkagent inschakelen
Want je hebt duidelijk overlast
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Buurtkatten verjagen

Bericht door nellebel »

Heb in mijn eerste huis met mijn eerste kat ook de tuin af moeten zetten en rolluiken geplaatst voor de buurt katten. Had ook zo’n bangertje die ging wild plassen en bang werd van die katten. Ik wist alleen niet van wie die katten waren. Triest dat jouw beestje er zo’n last van heeft


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
KattenvrouwtjeSBBH
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 mei 2022 17:18

Re: Buurtkatten verjagen

Bericht door KattenvrouwtjeSBBH »

Ik heb het gesprek met mijn buurvrouw gehad. Oud vrouwtje, die denkt dat alle katten mishandeld en uitgehongerd worden, ze neemt ze ook allemaal in huis, knipt bandjes af, zodat ze bij haar kunnen wonen. Laten we zeggen dat ik al 100x melding heb gedaan en iedereen die z'n kat kwijt is, ook meteen bij haar voor de deur staat. Geen gesprek mogelijk.

Ik heb inmiddels een dicht hek geplaatst tussen mij en de buurvrouw (met heel veel weerstand) en een waterslang aangesloten met een sensor, zodat de katten nat worden gesproeid. Ik vind het sneu voor de katten (ook voor mezelf als ik thuis kom haha), maar ik zie even geen andere optie. Ik kijk niet zo uit naar de winter, dus als iemand nog tips heeft, dan graag.
Gebruikersavatar
Pikachu
Poema
Poema
Berichten: 368
Lid geworden op: 28 mar 2019 14:02

Re: Buurtkatten verjagen

Bericht door Pikachu »

Wat erg dat ze gewoon katten steelt!!

Werkt dat met die waterslang goed voorlopig? Een alternatief zou kunnen zijn dat je ergens iets hebt dat lucht blaast. Heb zo eens iets gezien op my cat from hell. Een spuitbus die lucht blies als de kat in de buurt komt.
Plaats reactie